Nationaal Modelvliegkamp 2009

hoi john
nogmaals mijn vraag mag er eventueel met turbine aangedreven modellen gevlogen worden op het kamp ???
ik weet van de 79dba regel af maar wordt er voor het kamp niet een uitzondering met het oog op de andere deelnemers die ook eventueel niet aan de geluidsnorm kunnen voldoen .
een turbine hoor je niet boven een twee / viertakt uit in de lucht .
groetjes peter

Hoi Peter,

Helaas, de strenge geluidsnormen blijven ook tijdens het kamp gehandhaafd.

Met vriendelijke groet,
Paul Beks

hoe zit het dan met brandstofvliegtuigen (50 cc bijvoorbeeld). DIe zitten vaak boven de DB norm..

Ik las op de site dat je op 74 db moet zitten, op welke afstand is dit. Ik heb namelijk een toestel van 80 db(mijn trainer) en mijn extra zit rond de 76 db). De motor van de trainer kan ik nog wel goed dempen, bij de extra word het al wat moeilijker... Anders moet ik maar accu's gaan inslaan voor mijn parkmaster..

kom maar op met de dempingtips dan....

Hydromount oid op mijn trainer? Swingrubbers etc etc...

Die extra moet ik nog eens nameten dan, ik zat op 75-76 db met een 11*8 prop, dus wellicht stiller met een 12,25*3,75(APC)

Hoe komen ze op die club op de 74 db?

het is 74 DB voor 2 takt en 29 DB voor 4 takt gemeten op 7 meter afstand, 1 meter boven de grond.

Ik denk dat Paul zich even heeft vergist. 29 DB moet natuurlijk zijn 79 DB !!

Verder denk ik dat met alle technische mogelijkheden van dit moment heel goed aan de geluidsnormen die op Valkenburg gelden kan worden voldaan. Het zal voor sommigen wellicht enige moeite kosten om de norm te halen maar als de leden van de Leidsche LC en de MVK Valkenburg, die altijd op de vliegbasis vliegen eraan kunnen voldoen dan zal dat voor anderen ook kunnen gelden.

Dus............. niet al te dramatisch hierover doen ! En als je tips nodig hebt, de leden van de Leidsche en de MVKV helpen graag.

John Gardeneers

Laatst bewerkt:
ik zou wel is willen komen om gewoon is met mijn extra te vliegen alleen maar het probleem natuurlijk is het vervoer ik zou het wel is leuk vinden :p

Oeps! nog maar 74 DB? daar valt moeilijk onder te blijven:( Spitfire en puma maar thuislaten dan , en lekker met de voodoo vliegen:D gaat ook snel:rolleyes:

:rolleyes:Neuh electro hoeft niet gemeten te worden op onze club( hoe vreemd ik dat ook vind) ik heb liever mn puma dan mn voodoo in mn hand kwa geluid maarja:rolleyes:

hoe kan ik het best een 7,5 osmax dempen:) gewoon op een trainer dus:)

Ooit die trainer van Rob bekeken met die ''hengeluitlaat''
echt een prachtig ding, en stil :)
dr zijn manieren om een verbrandingsmotor (zelfs stiller) te krijgen dan electro, maar dan lever je veel vermogen in.

En Wát nou electro stil, m'n oren fluiten nogsteeds na van die (electro)jet van Raymon!

mja, regels zijn regels, en als je boven de Db norm zit, je gas op 70% zetten in je zender, en natuurlijk na de meting weer voluit ;)

Back