navy stick voor robbe f14-f16 gezocht

Discussie in 'Duikboten' gestart door duikboot, 14 jun 2014.

  1. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Precies wat ik bedoelde Raf: wegen gaan niet ergens naar toe, wegen leiden ergens naar toe.
     
  2. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    al we dan toch al zo aan het miereneuken zijn... alle wegen gaan uiteindelijk wel ergens naartoe,... ze zijn immers niet voor de eeuwigheid gebouwd. :roll:
     
  3. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Ja hoor je hebt helemaal gelijk, die worden net als oude schepen omgebouwd tot theelepeltjes en scheermessen.
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    @ Rob

    Met een ei of met een ij ???of maakt dat geen verschil meer uit tegenwoordig.
    Blijkbaar is er wel een verschil voor onze ouderen dan wel te verstaan.
    Pijn lijden of leiden? - Mauve Clouds
    @ Harm
    Kan niet aan het posten liggen op het forum dat het zo traag is .mijn gedacht jong.

    gr raf
     
  5. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    Standaardreactie van mensen die er niet tegen kunnen dat ze op hun fouten worden gewezen......
     
  6. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    lekker belangrijk zeg. 't is nu eenmaal een standaard uitspraak.
    Niemand hier zegt dat de A1 naar Amsterdam leidt. In Twente (iig hier) word gezegd dat die naar Amsterdam gaat.
    Dus ja... is het dan fout, ik vind van niet.

    Zo zou ik bijvoorbeeld ook een opmerking kunnen plaatsen dat het "standaard reactie" is en niet standaardreactie. maar goed, iedereen weet wat er word bedoelt, dus voegt het iets toe? (behalve misschien een bijdehante opmerking.)
     
  7. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    De juiste omschrijving van de A1 staat bij Wikepedia.

    Rijksweg 1 is een Nederlandse autosnelweg (A1), die begint bij Watergraafsmeer aan de oostkant van Amsterdam en eindigt ter hoogte van De Lutte aan de Duitse grens, waar deze snelweg doorgaat als Bundesautobahn 30 richting Osnabrück.

    Je merkt wel dat de komkommertijd is aangebroken.
    Er is niks meer te melden en bij kranten gaat het ook zo dan.

    hein
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    Hé vriend Hein terug in het land dan ???
    of heb je ergens een verleng kabel gevonden om terug online te geraken
    juist moe boot aan de telefoon gehad en weer 1/2 uurtje gebabbeld
    nu verder aan een rekje voor de madam

    gr raf en hou het hier een beetje in het oog hé want amaj das gene katte pis tegen woordig
     
  9. Rob Landsbergen

    Rob Landsbergen

    Lid geworden:
    28 okt 2005
    Berichten:
    373
    Locatie:
    Bennekom
    En ook dat heb je fout, "standaardreactie" is wel degelijk één woord, een zogeheten samengesteld woord. Dat we dat in Nederland steeds vaker fout doen onder invloed van het Engels is weer iets anders. Daar zal ik je hier maar niet mee vermoeien.

    Nòg zo'n standaardreactie: "iedereen weet wat er wordt bedoeld". Dat schrijf je zelfs met maar liefst twee fouten, want achter "word" hoort nog een t en "bedoelt" is hier een voltooid deelwoord, dus toch echt met een d aan het eind...
    Valt allemaal niet mee, hè? Ik zou me ook verschuilen achter standaardreacties...

    En wat mij betreft laten we dit draadje verder weer "on topic" gaan; verdere lessen Nederlands lijken hier niet zinvol.
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Gratis woordenboek | Van Dale

    https://www.google.nl/webhp?sourcei...L538&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=standaardreactie

    http://www.woorden-boek.nl/index.php?woord=standaardreactie

    http://anw.inl.nl/search?form=standaardreactie&searchtype=form

    Kom je niet mee door als je scrabble speelt, dus gaat niet op.

    Je noemt het een samengesteld woord, ik een verzinsel.
    Verder, prima joh, je krijgt gelijk van me.
    Je moet haast wel een Nederlands docent zijn, zo goed als je de taal beheerst. Ik ben nu echt zwaar onder indruk.
    Maar als je nu klaar bent met je (ongevraagde) les in de Nederlandse taal, laten we idd mooi verder gaan on-topic.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF

    Waar door?


    Volgens mij is het docent Nederlands en niet andersom!
    Anders is het Nederlandse docent en die kan best wiskunde geven. :banana:
     
  12. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.831
    Locatie:
    As,België
    wel alles lezen wat er staat hé

    Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.

    Wil je meer woorden en mogelijkheden? Neem een abonnement.

    dus daar begrijp ik uit dat niet alle woorden in het gratis woorden boek staan
     
  13. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Daarom google had ik google er ook maar bij gezet. ;)


    je hoeft van mij niet te verwachten dat ik 'perfect' nederlands heer neer schrijf/typ. dat doet sowieso niemand.
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2014
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Trieste gast,
    haha neem een bier en houd verder op.

    En als je toch het laatste woord wilt hebben zeg dan gewoon "ja meneer". :p ;)
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Neu.. niet als alle oude zakken hier samen moeten zweren om een beetje 'populair' te gaan zitten doen.

    Ik heb netjes, goed advies gegeven. wat vervolgens eerst maar eens als 'knoeiwerk' omschreven moet worden. (terwijl er helemaal niets mis mee is mits je het netjes doet.)
    Vervolgens word er ontkent dat het op meerdere manieren kan, en word er een beetje geleuterd over wat taalfoutjes om vervolgens iemand maar als triest af te stempelen.

    Uiteraard, zelf ben je helemaal lekker bezig ja. Ga lekker ergens anders mensen kleineren.

    Dat 'samengesteld woord' (ondanks dat je me er niet mee wou vermoeien) bestaat gewoon niet. dus whooptiedoo, we hebben beide een typ foutje gemaakt. kusje er op en verder gaan.
     
  16. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Je doet iets goed of je doet iets niet goed.
    punt!

    Als je in mijn ogen iets "niet goed" doet, noem ik dat knoeiwerk.
    Anderen zullen met dat knoeiwerk best heel tevreden zijn, maar omdat ik jarenlang storingsmonteur ben geweest en met knoeiwerk (van anderen die ook hun best hadden gedaan maar het niet goed hadden gedaan) (en goed moet je eigenlijk meer zien als perfect) altijd weer terug mocht naar de klant om het alsnog goed te doen is mijn motto:

    Het is goed of het is geknoei.

    Een rode draad alleen maar doorknippen, terwijl je ook het stekkertje kan losmaken en teruggevouwen kan isoleren, is dus geknoei in mijn ogen en daarom schreef ik dat met een keurige foto uitleg erbij.
     
  17. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Je reactie is dus onder het motto, "mijn manier is de enig correcte." En dat is dus iets wat gewoon niet waar is. Ik bedoel dit nu echt niet aanvallend, begrijp me niet verkeerd!
    Ik ben alleen dus van mening dat er meer dan genoeg 'goede' manieren zijn om zo-iets op te lossen.


    Rode kabeltje van de Y connector weg halen op 1 van de 2 'uitgangen' is bij uitstek de handigste manier. (ook de meest elegante, omdat je niet overal losse draadjes met krimpkous er omheen hebt rondzwerven.

    Het is een nette manier, omdat je de regelaar 'heel' houdt, daar krijg je absoluut geen argument van me. maar echt mooi zijn de losse draden niet. (al dan niet met krimpkous. ) Met 2 regelaars (of 1 regelaar waarbij ik een externe UBEC moet gebruiken omdat de interne niet volstaat) Zet ik er altijd een verlengkabeltje tussen (in het geval van 2 regelaars een Y-Kabeltje) waarvan de rode draad gewoon volledig is weg gehaald.
    Zo heb je het ook altijd netjes, geen losse draden. (knipt hem direct bij de stekker af)
    En de regelaars blijven helemaal origineel.
    Dus nee, Ik ben het nog steeds niet mee eens dat het knooiwerk is omdat je een kabeltje doorknipt. Zoals met alles is hoe je het doet veel belangrijker.


    ps: ben zelf software Ingenieur/in bedrijf steller. En regelmatig storingsmonteur, dus ja, ik weet wat je bedoelt. Je komt af en toe wel erg mooie fiasco's tegen.


    In ieder geval, mijn excuses voor m'n reacties. Als ik deze zo terug lees waren ze ook niet nodig geweest.

    Maar ik blijf erbij dat 'standaardreactie' gewoon verzonnen is. :p

    Gr,
    Tim
     
  18. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    1.welles
    2.nietes

    :p
    :D

    Mooi afgesloten. :proost:
     
  19. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Ja meneer.:rolling:
     
  20. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    [​IMG]

    Dit is overigens mijn stoeptegel (je mag het ook zender noemen, dat is ook goed)

    [​IMG]

    Alvast bedoelt om de baggermolen mee te sturen.
    Op dit moment vaar ik de stoomsleepboot er mee en met de sticks met een teepje het vrachtschip.
    Als je je niet laat afleiden kan je beide schepen dan tegelijkertijd besturen.
     

Deel Deze Pagina