Gerard:
Ging me om het feit wat Ed aanhaalde, en tel daarbij het volgende:
Stel er gebeurd iets... iets ernstig... Met persoonlijk letsel, en niet bij jezelf maar bij een ander... Dan blijft er altijd iets knagen, als ik met een gehackte lite dat had gedaan...
Want wat was er gebeurd als ik dat meteen normale v2 gevlogen had ?Was het dan wel goed gegaan ? Waarschijnlijk niet.. Nee, maar ik lig daar wel wakker van dan... Wat als ? die gedachte wil ik niet hebben! Dus koop je het origineel.
Jij kan niet beoordelen of het exact hetzelfde is. Er is geen objectief materiaal ter test beschikbaar. Meten is weten,en dan kom je meins inziens niet mee weg, als je zegt, "dat is op gevoel hetzelde"..
Dat het bij jouw, en bij mij prima werkt (op gevoel) zegt niets over lange duur testen, of hogere temperaturen... Maar daar kom ik straks op terug...
Iets meer inhoudelijk:
Bv in technische sector is het heel normaal om zaken , TOCH in te zetten die niet helemaal door de keuring zijn gekomen.. Veel gebeurd dit met proccesoren en memory chips. Deze draaien dan op en lagere freq. zodat ze wel weer aan de eisen voldoen..
Vroeger was dat erg leuk, je pc overklokken, en "gratis" meer prestatie voor je geld. Echter ging je te hoog werd het instabiel, of te warm, en daardoor weer instabiel. Erg leuk zijn videokaarten, laten zich ook makkelijk modificeren...
Water koeling, peltier elementen waren , en zijn hier geen uitzondering in mijn pc...Ben ook geen onervaren iemand wat dit aangaat.
Nu met je naza lite doe je hetzelfde. Je draait hem buiten de specificaties. En daar zitten gewoon risico's aan vast... Hoeveel ? geen idee, we beginnen er pas net aan... Dus voorzichtigheid geoden lijkt me... Zeker nu de hobby er al niet erg fris voorstaat..
De opmerking met alu hoedjes slaat kant nog wal. Zeker van een mod ben ik anders gewend
Heb je met originele firmware, in het geval van een ongeluk geen probleem dan?
Vast wel

Feit is of je bewust het risico moet nemen, om met een gehakte lite te vliegen waarbij je een groot ongeluk zou kunnen veroorzaken.
De lite die nu een v2 is, vlieg ik mee op een verlaten terrein... Ik zou hem dus niet inzetten op een y6 van 83cm met een dslr eronder... Dat verschil probeer ik aan te halen...