Naza-M Lite upgrade naar V2

VET... Handig hoor snel maar doen vanavond.
Ben ik toch lekker alleen.
O ja, gelijk een vraagje beetje offtopic. Maar kan je nu ook een Externe LED aansluiten.
Zodat dat span.reg. ding lekker binnen in mij Hex blijft en die extra LED goed zichtbaar???

Als je de nieuwere type hebt is dit idd gescheiden en als je het oude model hebt kan je deze vervangen voor een nieuw type led en pmu
 
leuk project! mocht iemand nog een GPS over hebben, helaas heb ik hem opgeblazen met testen van een OSD :(

Op rcgroups is het draadje gesloten Due to legal issues this thread has been closed.

Snel ff t tooltje gedownload ;)

here's an alternate download I found that includes all supported files needed
useful in case something happens with the main site

https://infotomb.com/6uw3o
https://infotomb.com/6uw3o.zip

NAZALite_To_NazaV2_Upgrader_Mega_Pack
Zip Contents:

4-Naza-upgrade_1.0.1.exe
3-NAZAM_2.20_Installer.exe
1-DJI_WIN_Driver_Installer.exe
2-NAZA-M LITE_Installer_1.00.exe
 
Laatst bewerkt:
Ik ga het binnenkort ook maar eens proberen, maar dan eerst op een test F450'je......:p
 
Lijkt me niet.
Heb net de update gedaan.

Resultaat vergeleken met de lite firmware :

Throttle doet pas wat bij 50% ( is normaal bij de V2 )
Lijkt stabieler te hoveren
Reageert lekker soepel
Geen last van drift tijdens eerste 'vlucht'
Ik moest mn manual stand even opnieuw instellen, deze stond op atti
Uitgebreide calibratie was nodig, voor de zekerheid ook maar even naza dansje gedaan

Morgen even echt vliegen.
 
Uiteraard op eigen risico!
Mijn test f450 doet het er prima op... Zeker zal ik het nooit doen op een grotere copter!

Weet wat je doet, en weet dat het fout kan gaan, en zeker in geval van een ongeluk, met schade, heb je een probleem.
 
das bullshit.

net alsof ooit ter wereld iemand in je flight controller je software gaat bekijken hahaha.

doem scenarios jonguh.

alu hoedjes op :D
 
Wat jij zegt is ook bullshit.
Zeker in geval van letsel gaat een verzekeringsmaatschappij zoeken tot ze een ons wegen om de aansprakelijkheid af te schuiven.
De kans dat het gebeurt is klein, maar het is er wel. Illegale software hacks is 1 van de punten waar ze bij de profs naar kijken. De kans is reëel dat ze hier naar gaan kijken.
 
Als je bovende heide crasht maakt het weinig uit.
Ben je de dom in utrecht aan het filmen krijg je een ander verhaal.

Ben geen doemdenker en hij doet het perfect dus ik ga de andere ook op deze manier behandelen.
 
Vandaag voor de 1e keer een testvlucht gemaakt. Kan nou niet zeggen dat het een wereld van verschil is. Nu is het lekker windstil dus is het sowieso makkelijker.

Ik had alleen gek genoeg het idee dat de props/motoren anders klonken, maar het is al weer een tijd geleden dat ik de F550 heb uitgelaten, dus zal wel onzin zijn.
 
Wat jij zegt is ook bullshit.
Zeker in geval van letsel gaat een verzekeringsmaatschappij zoeken tot ze een ons wegen om de aansprakelijkheid af te schuiven.
De kans dat het gebeurt is klein, maar het is er wel. Illegale software hacks is 1 van de punten waar ze bij de profs naar kijken. De kans is reëel dat ze hier naar gaan kijken.
Wie zegt dat dit illegaal is? Het gaat gewoon om de originele bootloader en 4.02 firmware van DJI, welke met een slim trucje geflasht wordt op de lite. Dat dji het zo slecht heeft beveiligd is niet het probleem van de koper.

Er is dus in geen geval aan de firmware of bootloader gerotzooid. Het enige wat dji heeft gedaan is zorgen dat een lite (met lite bootloader) niet in de Naza m v2 assistent wordt herkend en dus op die manier niet geüpdate kan worden.
 
ed is een doemdenker.

zal het subtiel omschrijven want details geef ik toch niet, maar ik kan je garanderen dat in GEENEEN flowchart, werkwijze of werkinstructie bij geeneen verzekeringsmaatschappij (welke landelijk keiard vastgesteld zijn) staat dat er onderzoek moet plaatsvinden naar mogelijk niet legale software updates op wat voor device dan ook.

en als ed dat beter denkt te weten dan mag hij dat :D

alu hoedjes op, aliens are coming.....
 
ps net nog even de v2 getest.
presteerd exact gelijk aan mijn echte v2s

ook alle failsafe functies etc
 
Gerard:
Ging me om het feit wat Ed aanhaalde, en tel daarbij het volgende:

Stel er gebeurd iets... iets ernstig... Met persoonlijk letsel, en niet bij jezelf maar bij een ander... Dan blijft er altijd iets knagen, als ik met een gehackte lite dat had gedaan...
Want wat was er gebeurd als ik dat meteen normale v2 gevlogen had ?Was het dan wel goed gegaan ? Waarschijnlijk niet.. Nee, maar ik lig daar wel wakker van dan... Wat als ? die gedachte wil ik niet hebben! Dus koop je het origineel.

Jij kan niet beoordelen of het exact hetzelfde is. Er is geen objectief materiaal ter test beschikbaar. Meten is weten,en dan kom je meins inziens niet mee weg, als je zegt, "dat is op gevoel hetzelde"..
Dat het bij jouw, en bij mij prima werkt (op gevoel) zegt niets over lange duur testen, of hogere temperaturen... Maar daar kom ik straks op terug...

Iets meer inhoudelijk:
Bv in technische sector is het heel normaal om zaken , TOCH in te zetten die niet helemaal door de keuring zijn gekomen.. Veel gebeurd dit met proccesoren en memory chips. Deze draaien dan op en lagere freq. zodat ze wel weer aan de eisen voldoen..

Vroeger was dat erg leuk, je pc overklokken, en "gratis" meer prestatie voor je geld. Echter ging je te hoog werd het instabiel, of te warm, en daardoor weer instabiel. Erg leuk zijn videokaarten, laten zich ook makkelijk modificeren...

Water koeling, peltier elementen waren , en zijn hier geen uitzondering in mijn pc...Ben ook geen onervaren iemand wat dit aangaat.

Nu met je naza lite doe je hetzelfde. Je draait hem buiten de specificaties. En daar zitten gewoon risico's aan vast... Hoeveel ? geen idee, we beginnen er pas net aan... Dus voorzichtigheid geoden lijkt me... Zeker nu de hobby er al niet erg fris voorstaat..

De opmerking met alu hoedjes slaat kant nog wal. Zeker van een mod ben ik anders gewend ;)

Heb je met originele firmware, in het geval van een ongeluk geen probleem dan?
Vast wel ;) Feit is of je bewust het risico moet nemen, om met een gehakte lite te vliegen waarbij je een groot ongeluk zou kunnen veroorzaken.

De lite die nu een v2 is, vlieg ik mee op een verlaten terrein... Ik zou hem dus niet inzetten op een y6 van 83cm met een dslr eronder... Dat verschil probeer ik aan te halen...
 
Emil, ondanks dat prachtige lange verhaal van je, is het zonde van de moeite van het typen geweest; de lite, de V1 en de V2 zijn hardwarematig gelijk, op rcgroups heeft iemand dit uitvoerig getest. Vergelijking met bijvoorbeeld het overklokken van een pc is dus zinloos.

Different Naza Hardware Versions - RC Groups
 
idd

de hardware is 100% identiek.

geen hokus pokus.

niks anders aan. geen een ohmpje weerstand niks.

oh ja, oranje kunstof in het huisje ipv rood.

rest puur sofrtware.


als je bang bent dat het anders is, prima dan doe je er lekker voorzichtig mee.

ik niet.
ben er heilig van overtuigd :D

ps ik wil er wel 2 open wippen voor je hier. kan je met je eigen oogjes zien dst ze gelijk zijn.
en ik zit lang genoeg in de microelectronica pm te beoordelen of er evt benchmark afhankelijke delen inzitten. ok dat is niet.
 
Back
Top