Naza V2 + GPS richtingsgevoelig?

Ik heb het online besteld bij een bekende shop in omg Tilburg.
Maar aangezien ik ook een crash heb gehad in het verleden... ben ik bang dat de kansen op garantie klein worden.
Ondanks dat de crash waarschijnlijk veroorzaakt is door een defecte PMU, welke op zijn beurt zorgde voor een slechte en uitvallende GPS ontvangst.
Maar ja... kip of het ei... welke was er eerst.

Ik heb in ieder geval contact opgenomen met de shop, eens zien wat de reactie is.
De PMU is ook ter diagnose opgestuurd, want de chips binnenin waren gewoon doorgefikt.

Maar goed, dat zijn allemaal weer andere zaken...
Hopelijk garantie, want die GPS pucks zijn schandalig duur.

Past die van een lite er niet gewoon op? [emoji6] ben benieuwd laat je het nog even weten wat er uit komt [emoji2]

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nu een 'rode' puck te leen erop zitten. Is volgens mij ook van een Lite.
Maar een Lite systeem kost ook 130 euro, en dan zit ik met een FC waar ik niets mee doe, en ook geen fatsoenlijk geld voor kan vangen.

Haha wil ook wel me goed werkende lite set ruilen tegen jou defecte v2 set [emoji12] of gewoon een lite set tweedehands kopen en of de fc houden voor als je v2 een keer defect gaat of verkopen

Mjah, V2 heeft gimbal opties... wil ik in de toekomst misschien benutten. (camera al besteld en fpv gear ook)
Als het geen garantie geval wordt, zal ik er vast wel een oplossing voor vinden.
Maar bedankt voor 't aanbod.

Is probleem al opgelost ivm oosten???

Vandaag een groot open veld opgezocht.
En tot de conclusie gekomen dat de quad alleen gps lock houd wanneer ie naar het oosten gaat.
Ik dacht dat ie alleen op het westen problemen had, maar eigenlijk al het andere behalve oost is foute boel.

Hier een video naar het oosten gericht:

En hier eentje van de zijkant bekeken, rechts is oost.
Na een paar seconden probeer ik de quad om zijn as naar het noorden te draaien.
Kon nog net ingrijpen :o

De oorzaak is gevonden, zoals ik aan had gegeven.
Ik ben in afwachting van een Leen-gps, en als ik uitsluitsel heb van DJI omtrent garantie dan weet ik meer.

Afgelopen zaterdag de leen gps gekregen.

Overigens weer een naza lite gps, welke prima met v2 werkt!
Afgesteld, gecalibreerd en dansje gedaan;

Nu maar hopen dat dji mijn v2 gps onder garantie vergoed.
Maar alleen diagnose duurt al 8 weken, dus het duurt allemaal nog even voor ik meer weet.

Back