NAZA V2 Info / software / firmware downloaden

Wat is het verschil van de nieuwe led met de oude? Maw. kan ik met de nieuwe led iets meer?

In de nieuwe LED zit nu BT maar geen IMU meer, die is nu afzonderlijk. Op de nieuwe IMU heb je één CAN bus poort meer over voor een extra accessoire.

En het nieuwe doosje van de IMU lijkt me ook iets steviger.
 
Laatst bewerkt:
Ik ga hem vanavond ook maar eens updaten dan. Heb net de interface gezien, het ziet er wat netter uit allemaal. Wat meer gecatagoriseerd.
 
Ik ben er niet zo gek van. Het nieuwe opstijgen vind ik maar niks, als het misgaat tijdens de eerste seconden kan je niks doen. Hij reageert gewoon niet of full throttle down tot hij een bepaalde hoogte heeft, lijkt me niet zo veilig.

Verder had ik aardig wat drift, was eigenlijk beter met de oude versie. Maar dat kan zijn omdat ik er niet in slaag dat mijn sticks mooi het midden te houden als ik ze los laat, er is er altijd wel eentje dat niet in het midden staat en dus in het prgm niet groen is. Dat merk je ook met het knipperen van de LED. Ik bedoel dus niet dat de sticks fysiek niet in het midden staan, maar het signaal dat de NAZA binnenkomt is er net naast. Blijkbaar zijn er meer gebruikers die er last mee hebben en zou DJI aan een oplossing werken. Men beweert ook dat het met S-Bus niet zou voorkomen.

Dus voor mij is het nog niet wauw!
 
maar jullie hebben hem dus allemaal gewoon geupdate zonder de nieuwe led en pmu te kopen? dan ga ik het binnenkort ook eens proberen:)
 
Heb de nieuwe firmware getest en vliegt super. Merk toch precies dat hij iets beter reageert. Enkel het opwarmen aan het begin van vlucht vind ik niet zo leuk. Snap het niet zo goed maar ja. Filmpje volgt nog.
 
Elektronica > silicium> temperatuur gevoelig = afwijking.

Componenten worden warm als er spanning op komt, kan je compenseren
maar beter eigen werktemperatuur af te wachten > kalibreren = minimale afwijking.

Techniek wordt in veel High Tech appartuur toegepast om minimaal verloop te hebben.
 
Elektronica > silicium> temperatuur gevoelig = afwijking.

Componenten worden warm als er spanning op komt, kan je compenseren
maar beter eigen werktemperatuur af te wachten > kalibreren = minimale afwijking.

Techniek wordt in veel High Tech appartuur toegepast om minimaal verloop te hebben.

Een AutoQuad moet je zelfs calibreren door hem in je frigo tot -25° af te koelen en dan langzaam op te warmen tot 50° inwendige temperatuur terwijl je de gegevens van de gyro's en andere componenten logt. Daardoor kan je de compensatie berekenen die de temperatuur veroorzaakt en geloof me dat is erg veel. DJI doet het eenvoudiger op deze manier want met de AQ ben je snel een dagje bezig. Met een Asctec FunPilot, een toestel dat toch weer al enige tijd meegaat, kan je in de winter amper vliegen wegens drift. Bij de NAZA zit alles mooi in een doosje dus kan de temperatuur redelijk constant gehouden worden.
 
Inderdaad het is het opwarmen van de GPS dat hij doet, wel goed denk ik want indien koud ga je nooit een goede lock krijgen van de GPS.
Hieronder een filmpje van men eerste ervaringen met V2 firmware, moet zeggen dat ik het toch een verbetering vind.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien de volgende keer enkel een fade gebruiken tussen de clips dat kijkt een stuk rustiger. ;-)
 
Hallo
OOk ik heb het geprobeerd met de nieuwe software maar kun je eigenlijk weer terug naar de oude software?Ik krijg nl de motoren niet meer gestart en mijn gimball werk niet meer goed.
 
Back
Top