NAZA V2 Info / software / firmware downloaden

ok bedankt, dat is logisch;) dan ga ik dat binnenkort maar eens proberen denk ik;)

Op Rcgroups vliegen ze ook okto met de V1 en zelfs met de oude software.... V2 zie ik het nut voorlopig nog niet van in en ik hoor nog teveel 'kritische geluiden'. Never change a winning team als je multicopter nu goed draait en je geen echte noodzaak hebt om naar v2 over te stappen.
 
Het opstijgen ziet er wel smoother uit bij de V2 dan V1

Ben ook wel nieuwsgierig naar de optie voor hexa en octo als een motor wegvalt.
handig voor mijn f550
 
Op Rcgroups vliegen ze ook okto met de V1 en zelfs met de oude software.... V2 zie ik het nut voorlopig nog niet van in en ik hoor nog teveel 'kritische geluiden'. Never change a winning team als je multicopter nu goed draait en je geen echte noodzaak hebt om naar v2 over te stappen.

Hoe doen zd dat dan? In quad en dan steeds 2 motoren samen ofzo?
 
Die filmpjes staan toch op de site van DJI!!??!! Kijk naar de tutorials : DJI Innovations | Naza-M V2 Tutorials

Die fimpjes heb ik idd al gezien maar het is van DJI zelf liever toch van de gebruiker dat lijkt me geloofwaardiger. Intussen verschijnen ze wel al op YouTube. Wat ik me afvraag hoe het dan zit bij het dalen en landen... gaan de motoren dan onder de 50% ineens naar een veel lager toerental? Dan lijkt het landen me toch een moeilijke zaak.
 
Die fimpjes heb ik idd al gezien maar het is van DJI zelf liever toch van de gebruiker dat lijkt me geloofwaardiger. Intussen verschijnen ze wel al op YouTube. Wat ik me afvraag hoe het dan zit bij het dalen en landen... gaan de motoren dan onder de 50% ineens naar een veel lager toerental? Dan lijkt het landen me toch een moeilijke zaak.

Neen, is enkel bij de eerste keer opstijgen na een koude start. Maar er zijn wel gevallen bekend op RCG waarbij er kopters uit de lucht gevallen zijn bij 40% Throttle en Intelligent cut off mode. Het valt natuurlijk moeilijk te controleren of dit iets met de nieuwe FW te maken heeft of gewoon een andere oorzaak heeft.
 
Vandaag gevlogen met een wookong met nieuwste software (zelfdemanier van opstijgen) het is heel even wennen maar verder prima, motoren spinnen pas later op, dat is enige verschil.
 
Het probleem is dat je het type/versie niet kan zien zodat je niet weet wat er in zit. Het kan zijn dat DJI een hele batch Ublox van voor sept. 2011 heeft gekocht, gebruikt voor de V1, voor de Phantom er een SAW filter voor gezet en voor de V2 de 'nieuwe' serie heeft aangeschaft.

Wie maakt hem open?

Product Detail -XXX


Describes product details or options such as hardware
and software revision, cable length, etc.
 
Het label van de Phantom is idd slecht leesbaar, maar ik meen een 6Q te zien. De nieuwe oranje is blijkbaar onleesbaar gemaakt maar op dezelfde print V3 bovenaan is het duidelijk een 6Q. Ik zal de mijne eens openprutsen! ;-)

Maar dan blijft er voor de NAZA V2 niet veel meer over als verbetering tov een V1 met de nieuwe FW. Het doosje zwart maken kan ik zelf ook wel.
 
Klopt de eerste cijfers blijven hetzelfde het gaat om de XXX,

zie pagina 23 van jouw PDF.

En aangezien er geen stikker op de V2 zit weten we het niet zeker.

//Frank
 
Je hebt gelijk. Niet aan gedacht, het compas ontbreekt!

Maar met de datasheet ben ik nog niet klaar, de jouwe gaat over enkel 6H, de mijne over 6G/Q/M/P/V/T. Ik zou dus durven stellen dat elke hogere versie de SAW al standaard heeft en dat het bij de H een mod was.
 
Back
Top