naze32 acro probleem

570g incl. Gemfans, volle Lipo en alle settings in de FW. ;-)

Verschil tussen 4 gemfans en 4 HQ is 8 tov 12g, 1 g per prop dus.

Ik mat 300mA verschil, dus 6%. Dat lijkt me toch behoorlijk veel. Toerentallen heb ik ook gemeten, die waren gelijk bij 1200 PWM, nl 6000 RPM. Veel hoger kon ik niet meer meten.

6% is een redelijke afwijking wat ook in de motor/regelaar kan liggen. Heb je constant verschil in de 2 motoren?

1gr is best veel voor een mini prop :).

Zonet de HQ5x4 die ik van de altijd vriendelijke (slijm slijm) Roni kreeg even getest, daarmee vliegt hij ook prima. Enkel met de HQ5x3 heb ik dus problemen.

Gisteren de Gemfan 5030 props ververst en getest: geen last meer van zelfstandige yaws zo te zien...
Vanmorgen voor de buien FPV gevlogen, 6 lipos. 90 en 180 graden bochten: nergens last van ook niet bij de landingen

Zo te merken puur onbalans en verschil in de props onderling ;)

Leuk te horen dat jij er ook vanaf bent, maar wel straf dat jij het hebt met de Gemfan die het bij mij van de eerste keer goed deed. Ik had enkel last met de HQ5x3. Ik zag ook geen verschillen in de HQ props, niks dat een oorzaak kan zijn buiten dat de R prop meer kracht geeft.

Mja, maar bij mij is het probleem ook opgelost met enkel de props te veranderen. Als het aan de ESCs zou liggen moet het probleem zich toch ook voordoen met de andere props? Ik hoorde wel al meer klachten ivm SimonK geflashte ESCs maar meestal ism pancake motors.

Strange stuff!

Back