Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Over, om - what's in a word.......over de lengte as willen laten draaien? Om de lengte as lijkt me eerder dan.
Inderdaad een spannende klus. Maar met mooi resultaat.En dan ineens krijg je het in je bol.... Die ene klus die ook al een tijdje staat... maar waar je tegen aan kijkt.
Die gaat gebeuren!! Helaas moet dat met zwaarder geschut.... met kans op beschadigen???
De kiel. Bij de start van de bouw sept 2014, weet je nog niks dus je begint. Maar ja dan leg je wel de kiel. Met alle (geen dus) kennis van toen en dat werd een recht stuk hout. En daarop ben ik verder gaan bouwen. Dan weet je dus op een bepaald moment dat die niet goed van vorm is. Daarnaast heb ik de stuurlast ook in de kiel gestopt, in dat zelfde stuk hout. Met het idee de CWL horizontaal te hebben. En dat houten stuk heb ik op een plank gemonteerd en die op een bouwplaat.
Zie alhier de foto van destijds:
Bekijk bijlage 459865
Omdat hij ondertussen ook zo vast als een huis is komen te zitten, ik heb redelijk wat spanten met pen/gat vast gezet, moet dat zagen worden.
Bekijk bijlage 459864
Maar dat ging redelijk goed. het grote gevaar komt nog de kiel in vorm krijgen...
Bekijk bijlage 459863
Bekijk bijlage 459862
Dit is het verloop van de kiel
Bekijk bijlage 459860
Uitzetten
Bekijk bijlage 459859
En met een hele constructie om vast te zetten en met geduld schuren tot in de vorm.
Bekijk bijlage 459861
resultaat op de kop van de kiel gezien. Hij loopt mooi taps van voor en van achter (al laat de foto het moeilijker zien)
Bekijk bijlage 459858
En hier het uiteindelijk resultaat
Bekijk bijlage 459857
gelukkig nagenoeg zonder beschadigingen
Over, om - what's in a word....![]()
ik ben maar een relatief klein menneke 1.74m
Al wachtend op een nieuwe zending kanonslopen ben ik maar aan het roer begonnen. Dat lag al tijden in de la gereed en kan nu gemonteerd worden.
Het zijn heel wat spijkertjes die allemaal op maat moeten. Na de montage ga ik ze nog bewerken en zwarten.
Bekijk bijlage 460979
Bekijk bijlage 460980
Bekijk bijlage 460981