Nederlands Kampioenschap RC parachutespringen

dat mag best hoor Jan,

ik ken er veel die dat niet zouden kunnen, 55 take offs en vooral evenveel landingen die allen feilloos afgewerkt werden.

ander vraagje, wat voor accu's heb jij erin zitten ? want ik vermoed dat hij toch een 15 tal liter brandstof opgevlogen heeft.

als het goed is 2x 5 cellen sanyo ergens tussen de 2500 en 3000 mah

15 liter, pfffffff dan was hij nog aan het slepen.

litertje of 2 a 3 gok ik. (misschien zelfs minder)

Heb zelf geen foto's gemaakt (was andere dingen aan het doen;))
Li Had effe tijd tijdens de massa drop.
een paar kiekjes:

Een kort en bondige Briefing (1 voor de piloten en 1 voor de para's)
PICT0756Medium.jpg

klaar om te starten
PICT0755Medium.jpg

PICT0758Medium.jpg

PICT0759Medium.jpg

Start the engines
PICT0760Medium.jpg

PICT0761Medium.jpg

PICT0762Medium.jpg

Allemaal oplijnen achter de leader
PICT0763Medium.jpg

PICT0764Medium.jpg

GO ,go go !!!
PICT0765Medium.jpg

6 van de 13 para's
PICT0773Medium.jpg

Ter info:
Ik denk dat ik idd ook maar een litertje of 2-3 heb verbruikt (en ongeveer 1300mAh verbruikt met 11 analoge servo's uit 1 5cellen ouwe NiCad accu (tijdens de middag pauze wel bij geladen nl ))

Laatst bewerkt:
ander vraagje, wat voor accu's heb jij erin zitten ? want ik vermoed dat hij toch een 15 tal liter brandstof opgevlogen heeft.

accu's zijn gewoon nimh pakketjes, 2 stuks met weiche. Max baalde al dat ik tijdens de pauze wilde laden, kon hij niet doorvliegen.

we hebben bijna 4 liter verbruikt, het is maar een 62 met reso.

Ah ja een 62, was ik vergeten, als je een tijdje met zwaardere dingen vliegt vergeet je dat een ZG62 met een half litertje ruim 20 minuten toekomt.
Vroeger ging ik ook met een kannetje van 5 liter vliegen, nu is die al gegroeid naar 10 liter. Af en toe zie ik iemand op ons veld met een bus van 25 liter zeulen, en nee, tis geen jetvlieger.

anyway, we hebben met onze groep enorm genoten van de sfeer en dat smaakt naar meer voor ons allemaal.

is het nog geen 27 juni ?

Ik had alleen s'morgens een paar foto's gemaakt maar dan ook vroeg, zo zag het eruit om 6uur omdat ik de rest van de dag wel wat anders te doen had.
full
full
full
full

Mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb net vermomen dat er binnenkort in België ook een wedstrijd is.

locatie Moldave, iets onder Hoei, datum weet ik nog niet.

Tegen Tilburg zal ik meer weten en hoe we onze Waalse broeders eens gaan tonen hoe het moet.

slepertje

en we hebben weer een slepertje bij..emhw bellanca decathlon xs 2,55 meter met een 45 cc zenoah.

wel nog bakjes maken..

full

ben benieuwd of het zwaar genoeg is, EMHW geeft aan dat mijn 3w75 er zeker niet op kan..
heeft nog iemand bakjes liggen?

Laatst bewerkt door een moderator:
maakt eigelijk niet uit hoe hoog.

hoe hoger hoe leuker natuurlijk maar net zoals gesleept zweven gelden er max hoogtes.

drop hoogte en plaats bepaal je helemaal zelf, je geeft de sleepvlieger aanwijzingen waar je heen wilt, hoe hoog en wanneer je eraf wilt.

Ik weet niet wat andere clubs hanteren maar op de BLC geldt maximum 300 meter.
Dat is ook eigenlijk de wettelijk maximum.

Gister een paar drops gedaan maar het waaide wel erg hard, ze hebben wel weer moeten lopen om de pop te halen :D

maakt eigelijk niet uit hoe hoog.

hoe hoger hoe leuker natuurlijk maar net zoals gesleept zweven gelden er max hoogtes.

In Belgie is max vlieg hoogte 120Mtr voor alle modelvliegtuigen :sad: dus ook voor de para dropppers , dan een duidelijke vrijeval , dan word de sprong wel heel kort.

(A Wagner (oid) wou in soomeren telkens tot 250 Mtr volgens zijn hoogte meter/telemetrie die hij in zijn para had zitten)

Laatst bewerkt:
Back