Nederlands Kampioenschap RC parachutespringen

ach er zijn ergere dingen in het leven...

zaterdag 49 deelnemers inmiddels dus het zal aanpoten worden om 4 sprongen te maken.

26 graden en geen wind...... ik had om goed weer gevraagd maar iets meer wind had gemogen :-)

het zal om centimeters gaan vrees ik met die wind. Kan spannend zijn.

de electrosleper is er terug klaar voor, Jan komt waarschijnlijk ook.

was een leuke drukke dag, het weer was giga, bijna windstil, heet in de zon en veel slepen..organisatie was strak, catering dik in orde, diverse nationaliteiten( B, USA, D, CH, CZ, NL en??) er moesten door 51 deelnemers 4 sprongen gemaakt worden.
Max wilde het vliegen van de sleepkist graag doen en dat deed ie met veel plezier.. hij heeft de meeste van de 204 sprongen naar boven gebracht namelijk 55 poppen in de wedstrijd en daarbuiten nog wat losse springers en de groepssprong gevlogen....

gewoon een TOPDAG.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Jan,

mooi filmke, mijn laatste landing weer naast de cirkel verdorie

de toplioten en Wim

ow, dan komen we daar maar kijken,, hihi..

hier nog een foto van de top-piloten.. en Wim... haha de toppiloten,max en Erik, samen goed voor ruim 50% van de sleepactie.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, was een lekker dagje (goed verkleurd :zon:) super weer
De ouwe getrouwe TC-Piper heeft goed zijn best gedaan (52 drops) met maar een ZG45.
Max had de oha (oid) goed in de vingers :p en had er duidelijk plezier in.

De organisatie was goed ,ruim 200 sprongen en rond 15:00 klaar.
Voor zover ik weet geen schade (hoogsten hier of daar een imagao ;))

Voor herhaling vatbaar
Eric

ps leuke filmpjes Jan

was een lekker dagje....

bedankt aan iedereen die meegeholpen heeft. catering, slepers, scheidsrechters en iedereen die heeft bijgedragen aan het slagen van deze dag.

vandaag met het laatste vluchtje toch helaas een kleine schade, mijn landingsgestel is er onderuit en de bougie doormidden, bougiekap heeft het ook niet overleeft...
ach hebben we weer wat te doen....

foto's ben ik ook wel benieuwd naar, ik heb helaas niet alles mee kunnen krijgen....

en max, volgende keer zorg ik wel voor een beker voor de beste sleper.......
zal eens kijken of dat voor de volgende wedstrijd al in de planning kan...

bedankt he, je hebt het top gedaan....

NK para springen

Op zaterdag 5 juni 2010 was het zover, we gingen onze eerste wedstrijd springen, van het Nederlands kampioenschap. De eerste wedstrijd, was letterlijk in het water gevallen en zal op 27 juni aanstaande worden gehouden. Het was zaterdag behoorlijk druk, dat had te maken met de Duitse wedstrijd die waarin onze wedstrijd was geïntegreerd. Qua temperatuur kon onze dag niet stuk, het werd een stralende dag, en het was behoorlijk werken, de catering, het ontbijt, de aankleding van het veld, veiligheidsmaatregelen, en de buren die dicht bij het veld wonen moesten natuurlijk gevrijwaard worden van welk overlast dan ook. In totaal waren er 51 deelnemers waarvan er 15 meededen aan het Nederlands Kampioenschap. Hard werken dus, maar wel met heel veel plezier!

De dag verliep vlekkeloos, graag wil ik ook nog Max Scholten vermelden. Deze jongste sleper, van net 14 jaar bracht maar liefs 55 poppen naar boven. Een compliment waard voor een zo’n jonge vlieger, om zo de rust te kunnen bewaren tussen al die af en aan vliegende sleepkisten en parachutisten. Het vergt iets meer dan alleen stuurmanskunst om de hele dag deze rust op te kunnen brengen. Goed gedaan Max.

Uitslag van de Nederlandse wedstrijd:
1ste Pieter Visser met 409 punten
2de Erick van de Loo met 1103 punten
3de Dory Engelen met 1459 punten

Het niveau ligt hoog als je met de Duitse competitie mee springt, de winnaar van de Duitse wedstrijd had bijvoorbeeld in drie sprongen slechts 153 punten. De eerste 18 zaten onder de 1000 punten.
Volgende wedstrijd, 27 juni 2010 aanstaande om 9.00 uur op het vliegveld van BLC te Tilburg, derde en laatste wedstrijd eveneens in Tilburg op 11 juli 2010 om 9.00 uur

Nelly van de Loo

Ranglijst NK rc paraspringen

Plaats Naam Punten
1 Pieter Visser 10
2 Erick van de Loo 9
3 Dory Engelen 8
4 Saskia Oomens 7
5 Nelly van de Loo 6
6 Wim Sanders 5
7 Jeroen van den Hurk 4
8 Jan Swanen 3
9 Ad de Ruyter 2
10 Geert Wouters 1

ach ja moet kunnen toch.

alle slepers hebben het goed gedaan. zonder hun was deze dag op niets uitgelopen.

Jongens bedankt..............

dat mag best hoor Jan,

ik ken er veel die dat niet zouden kunnen, 55 take offs en vooral evenveel landingen die allen feilloos afgewerkt werden.

ander vraagje, wat voor accu's heb jij erin zitten ? want ik vermoed dat hij toch een 15 tal liter brandstof opgevlogen heeft.

Back