Nederlandse Kampioenschappen F3P 2009 – 2010

Jan, zie 1e pagina.. (zucht)

Komende alphen (as zondag) komen (jullie) weer?

Laatst bewerkt:
In Emmeloord was de sfeer super. Er werd veel informatie uitgewisseld, ook tussen de A- en B-klasse piloten. Natuurlijk is er een zeker concurrentie te bespeuren maar dat lijkt me niets dan logisch tijdens een wedstrijd. Van een wedstrijd vliegen leer je meer dan met alleen maar oefenen. De druk om te presteren is er en als je iets niet goed doet dan krijg je handige tips van de betere piloten. :thumbsup:

zo ken ik de indoormensen ook hoor, had al spijt van mijn opmerking..
uiteraard is in de andere wedstrijdklassen ook een hele goede sfeer en zijn meningen nu eenmaal niet altijd gelijk.. dat heet dan discussie.

Max zal graag meedoen!

Hoe stevig zijn Max zijn zenuwe?
Onder mij staan vliegers die (veel) beter vliegen.. behalve net met 5 jury leden achter hun.

Enne, strak vliegen is weer net even wat anders dan 3D hakke.

Laatst bewerkt:
geen idee, gaan we ontdekken tijdens de volgende wedstrijd in Middelburg op 20 december..

is knvvl lidmaatschap een must? is hij (nog) niet namelijk.

@ Niek, max is zondag in Alphen

Laatst bewerkt:
Nog even een kleine opmerking over het f3a verhaal, Wat een complete onzin!
Ik weet niet over wie je het hebt, ik heb 1x van een niet vlieger iets gehoord over een bepaalt toestel. Die ronde dat hij daarmee vloog was zijn slechtste niet, en andere met 'serieuser' spul deden het een stuk minder. En elke andere vlieger vond dat hij gewoon mee moest doen.
Erg jammer als 1 iemand je mening over een groep zo verpest.

Ik vind het heel erg jammer dat er mensen met volbloed f3a kisten in de C meedoen, de C is voor mensen die het een keertje willen proberen. Met een goed gemotoriseerde calmato sport bijvoorbeeld.

Ik vlieg trouwens F3A-B (en beschouw me zelf niet als serieus wedstrijd vlieger, mss dat ik het volgend jaar iet serieuzer aanpak. maar dat doe ik omdat ik dat wil, niet omdat het moet.)
kan mijn zoon(max) met redelijke spullen,redelijke vliegkwaliteiten(denk ik) en nul wedstrijd ervaring zomaar een paar wedstrijden meedoen?
Absoluut.
Kom langs en vlieg, jij en je zoontje. Kun je ongeveer die figuren vliegen dan is dat genoeg.

De reden dat iedereen met Clik's en D47's vliegt is omdat je het jezelf makkelijker maakt. Ik vlieg in de am ook gewoon met iets zelfgemaakts met hxt500 sevo's van 3€ en een motortje van 10.

Je hoeft geen knvvl lid te zijn.

Je mag als niet KNVvL lid mee doen aan de competitie, er gelden dan echter wat voorwaarden:

- Per wedstrijd betaal je een extra bijdrage in de zaalhuur.
De KNVvL betaald namelijk voor zijn leden een groot deel van de zaalhuur, en het zou niet eerlijk zijn als niet KNVvL leden daar van profiteren
- Junior leden zijn vrijgesteld van deze extra bijdrage
- niet KNVvL leden komen niet in aanmerking voor vermelding op de KNVvL ranglijsten en kunnen ook niet uitgezonden worden naar internationale wedstrijden.

Dit klinkt misschien wat onvriendelijk, maar dat is het niet:
- De KNVvL organiseert (via de SubCommissie kunstvlucht) deze wedstrijden en maakt daar kosten voor.
- De extra bijdrage voor vier wedstrijden komt ongeveer overeen met het KNVvL lidmaatschap.

Als je meer wilt weten over de achtergronden van deze regeling, spreek dan eens 1 van de subcommisue leden aan op een wedstrijd.
Groet
Winfried

Wat betreft F3A-B en F3A-C.. ik ben 'ex-C' vlieger en huidig B vlieger. In de C heb ik meegedaan met een mengelmoesje van toestellen, eerst nog met een 1m electrokistje, daarna met een oud wedstrijdmodel overgenomen van een clubgenoot, etc.

De instelling die hier genoemd wordt, ben ik nog nooit tegengekomen, bij niemand.

Wel is het zo dat bv. ikzelf een grote voorstander ben van een eigen dag voor de C klasse. Niet omdat dan de B vliegers niet zouden hoeven te wachten op 'mindere vliegers' (wat een nonsense), maar omdat er nu gewoon erg veel vliegers zijn en daarom vluchtrondes geschrapt worden, wat voor de klasses gewoon zonde is.

Ook creeer je met een dergelijke splitsing meer ruimte voor mensen om mee te doen, mensen hoeven zich dan al helemaal niet bezwaard meer te voelen.

Bij de F3A-C ben je met elk toestel welkom. Sterker nog; in elke klasse ben je met elk toestel welkom. Afgelopen jaar heb ik een Multiplex Gemini voorbij zien komen (een schuim dubbeldekkertje van 1m span), een Acromaster, een Kyosho Osmose, een Extra 300, enz. Allemaal 'niet-kunstvlucht' kisten die geen 2m waren.

Dat was geen enkel probleem.

De finale van de A klasse is dit jaar notabene gewonnen door een SebArt Miss Wind .50, met een Turnigy motor en 'china' servo's...

Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag als niet KNVvL lid mee doen aan de competitie, er gelden dan echter wat voorwaarden:
......
Dit klinkt misschien wat onvriendelijk, maar dat is het niet:
......
Als je meer wilt weten over de achtergronden van deze regeling, spreek dan eens 1 van de subcommisue leden aan op een wedstrijd.
Oh nee, zo erg is het niet. Eerder een excuses om juist wel lid te worden. :mrgreen:

tipje voor de mod: verplaats de discussie over F3A naar het juiste topic ;-)

Zal vanavond 'even' miuzen, moet hiervoor verschillende ranges bij elkaar klikken, kan mis gaan..

Mbt tot deze F3A discussie, weet ik dat iemand mijn geschiktheid
betwijfeld sinds een akkefietje ;) in rotjeknor..
Maar hij heeft helaas mijn recente 2e prijs niet meer mee mogen maken.

Laatst bewerkt:
[?] - Junior leden zijn vrijgesteld van deze extra bijdrage

Rijm ik niet helemaal?
- knvvl lid is dus al geen extra bijdrage
- Lees ik hier tussen de regels, junior en geen knvvl lid zijn geen extra bijdrage?

Laatst bewerkt:
Mbt tot deze F3A discussie, weet ik dat iemand mijn geschiktheid
betwijfeld sinds een akkefietje ;) in rotjeknor..

Ah............het in elkaar stampen van jouw toestel tijdens een wedstrijdvlucht bedoel je:mrgreen: Daar is wel het nodige over gediscussieerd ja:rolleyes: Maar of dat is wat Jan Scholten bedoelt, dat weet ik niet.....

Ah............het in elkaar stampen van jouw toestel tijdens een wedstrijdvlucht bedoel je:mrgreen: Daar is wel het nodige over gediscussieerd ja:rolleyes: Maar of dat is wat Jan Scholten bedoelt, dat weet ik niet.....

bedoel ik zeker niet, wist ik zelfs niet eens.. hihi.

wat mij betreft mag de F3A C discussie in de prullenbak, ik stop daarover. nogmaals sorry dat ik die gestart heb..

@ Niek,

Max wil graag weer wat oefenen zondag, hij wil dan de 20ste december graag mee vliegen.
dat hij nog geen knvvl lid is komt simpelweg omdat ik wel lid ben in Someren(knvvl lid) en hij nog niet. de clubs in bergeijk en son zijn geen lid als club.

Nu ben ik al voor 90 procent om om ook mee te gaan doen :yes: KNVVL-lid wordt ik dan wel per januari.
Hoe hoog zijn trouwens de inschrijfkosten ongeveer? Mag ook via PB ;)

Maar zoals eerder gezegd... eerst de aankomende trainingsdagen bekijken :mrgreen:

Het hangt er een beetje vanaf hoe je betaalt. Als je in euro-muntstukken betaalt, zullen de inschrijfkosten ongeveer 5cm hoog zijn. Doe je het met biljetten.. eh.. 0.1mm? :P

Back