Nederlandse Kampioenschappen F3P 2009 – 2010

@ Niek,

Max wil graag weer wat oefenen zondag, hij wil dan de 20ste december graag mee vliegen.
dat hij nog geen knvvl lid is komt simpelweg omdat ik wel lid ben in Someren(knvvl lid) en hij nog niet. de clubs in bergeijk en son zijn geen lid als club.

Nu ben ik al voor 90 procent om om ook mee te gaan doen :yes: KNVVL-lid wordt ik dan wel per januari.
Hoe hoog zijn trouwens de inschrijfkosten ongeveer? Mag ook via PB ;)

Maar zoals eerder gezegd... eerst de aankomende trainingsdagen bekijken :mrgreen:
Misschien even ter aanvulling op de reactie van Winfried,
Voor de f3P klasse geld een speciale regeling met de knvvl, Daar het seizoen aan het eind van het jaar begint, en overloopt naar het nieuwe jaar, mag je lid worden van de knvvl in het oude jaar, maar hoef je de laatste 2 maanden van het huidige jaar niet te betalen.
Een andere mogelijk heid is lid worden van de knvvl in jan. en deze 2009 wedstrijden meevliegen onder bekend making van deze regeling.
(uiteraard dan wel lid worden ) ;-)

Max wil graag weer wat oefenen zondag.

hoi jan tuurijk kan dat ik ben er ook en kan hem ook helpen ,alleen was het afgelopen keer behoorlijk rustig en kon je goed trainen maar dit kan niet altijd even makelijk .
en voor je zoon gewoon doen en zien wat het word je leert er altijd van

Zelfs al train je niet echt, gewoon vliegen leer je ook al veel van. Hoe vertrouwder je bent met een toestelletje in een zaal, hoe beter.

Het kan soms voor de jury wel vervelend zijn, maar als je interesse hebt, altijd meteen gaan meedoen en niet wachten 'tot je goed genoeg bent' ofzo.

Dit heeft meerdere redenen:
1) je moet ook leren omgaan met wedstrijdstress. Dat er een jury achter je zit, dat je mss wat cijfers hoort noemen, dat er toeschouwers zijn die je niet kent..
2) je ziet het nut van het trainen. Als je bv. de 1e wedstrijd een paar nullen en een paar ruime onvoldoendes scoort (2,3 etc), maar de 2e wedstrijd geen nullen en zelfs een paar voldoendes, dan is dat een leuke motivatie om door te gaan

...
Filmpjes F3P Emmeloord 15 november 2009

Derk van de Vecht ( demonstratie A-programma)
...

Food for thought:

The video clearly shows, that an awful lot of time (45 sec.) is wasted for Take-off (31 sec.) and Landing (14 sec.) where just about every pilot gets the full score anyway.

All other maneuvers are flown within 91 sec.

:) Jürgen

Laatst bewerkt door een moderator:
besides that, as a jury, it's also a pain in the ass to have to remember in which direction someone took off, because if he/she lands in the opposite direction, you have to score the landing a zero.

Much easier would be just to let ppl take off and land where and when they like.

Would also keep the scorekeeper to enter 2 times the number of contestants of 10's and 0's.

...
Much easier would be just to let ppl take off and land where and when they like.
...

That would be too easy and could be exploited. ;)

You want to make sure, that no pilot flies more than one line for trimming his model, and that he (or she ;)) lands immediately after the last manuever.

hoi jan tuurijk kan dat ik ben er ook en kan hem ook helpen ,alleen was het afgelopen keer behoorlijk rustig en kon je goed trainen maar dit kan niet altijd even makelijk .
en voor je zoon gewoon doen en zien wat het word je leert er altijd van

Waarbij ik na een lichte berisping van de organisatie wel even moet vermelden dat de
meeting Alphen natuurlijk niet bedoeld is voor F3p training.

Daarbij aansluitend, wie heeft er zin om Na deze meeting de zaal speficifiek
wel voor training een paar uurtje(s) bij te huren?
Ik kan vanmiddag even informeren. Zonder kantine ed, kostprijs delen door deelnemers.
Tijdige reacties graag.

Laatst bewerkt:
Dat weet je toch wel Jan, ter het gezamelijk Bam! en Baf! vliegen..
Maar het niet in je 1tje f3p oefenen dus.

That would be too easy and could be exploited. ;)

I fail to see how one could exploit that?

You want to make sure, that no pilot flies more than one line for trimming his model

In the netherlands we allow participants to trim their aircraft beforehand, so one flies a few lines to trim the airplane, then lands, lines it up for the actual sequence, and starts the sequence. So basically over here there's no need for a trimline in a schedule flight.

Overall for us right now it's a non-problem, since we only have like 5 or 6 contestants that fly the A schedule. 5 times 20 seconds times 3 rounds is still only 300 seconds or 5 minutes.

I fail to see how one could exploit that?
...
In the netherlands we allow participants to trim their aircraft beforehand, so one flies a few lines to trim the airplane, then lands, lines it up for the actual sequence, and starts the sequence. So basically over here there's no need for a trimline in a schedule flight.
...

If you don't have a fixed Take-Off sequence, you could basically do several rounds just trimming your model or practise some maneuvers before you start the actual program.

With only a handful competitors, you do have the luxury to waste time - but it is still waisted time. ;)

website

Even een vraag....

Wanneer wordt de F3P website bijgewerkt ?
Wordt dit nog steeds door dezelfde persoon gedaan, of ligt dit dit jaar bij iemand anders?

GRTZZZZ

Zo even weer een beetje omhoog met dit Topic.
Nog een weekje en dan gaat het weer gebeuren. Met z'n
alle richting Middelburg.

Ik heb er zin in. Nieuwe vlieger is klaar.

GrTz Jasper

hopelijk zijn de mannetjes bij ING snel, dan kan ik zondag nog met een eigen toestel vliegen (ofwel, overgekochte click van Ron)

Ik zal meedoen in de C (hoogstwaarschijnlijk). Heb al verschillende toestellen aangeboden gekregen, dus ik kan er niet onderuit..

Ik heb Jasper gisteravond zien vliegen, als-ie het zondag net zo doet dan zijn jullie in de C allemaal kansloos. :yes: ;)

*Dit bericht is onderdeel van de psychologische oorlogvoering tegen de concurrenten van Jasper ;)

Adres wijziging

Beste allemaal.

Let op!! Stel je TomTom voor a.s. zondag niet in op Middelburg maar op Arnemuiden.

Helaas is er afgelopen weekend brand ontstaan in het complex waar we de wedstrijd zouden houden. Hierdoor is het dus niet mogelijk om daar de wedstrijd door te laten gaan. Gelukkig heeft Ruud voor ons een alternatief gevonden in de buurt.

De wedstrijd van a.s. zondag word gehouden in:

Sporthal De Blikken
de Pereboomweide 2
4341 LV Arnemuiden

Iedereen nog succes met trainen en tot zondag.

Groeten,

Jeroen

Ik heb Jasper gisteravond zien vliegen, als-ie het zondag net zo doet dan zijn jullie in de C allemaal kansloos. :yes: ;)

*Dit bericht is onderdeel van de psychologische oorlogvoering tegen de concurrenten van Jasper ;)

Ik heb helemaal geen Jasper nodig, om kansloos te zijn :P

Hé Sleur,

Nu moet ik weer mijn best gaan doen. Nou ja we zien wel.
Alvast bedankt voor de support.

Lees net dat we een paar kilometer eerder moeten remmen.
Jammer, had net een leuke bistro in Middelburg uitgezocht
voor de saté.

GrTz Jasper

Back