Nederlandse Kampioenschappen F3P 2009 – 2010

Klopt, ben idd van gedachten veranderd.. maar moet prioriteiten stellen :)

hoi,

lees het ook af en toe en roeg me toch af. is het mogelijk om met 1 wedstrijd mee te doen? en hoe goed moet je zijn voor f3p-c? (niet dat ik het onder/overschat)

Justus

Ja hoor 1 wedstrijd kan zeker.. en je hoeft er helemaal niet goed voor te zijn, alleen zul je dan ws. niet hoog eindigen, maar who cares? :)

ik wil namenlijk gaan indoorvliegen op 28 november en dan beslissen of ik eens een wedstrijd mee ga doen met f3p-c 1 nadeel toestel is een yak... maarja er is dus geen minimum niveau ofzo?

Justus

hoi,

lees het ook af en toe en roeg me toch af. is het mogelijk om met 1 wedstrijd mee te doen? en hoe goed moet je zijn voor f3p-c? (niet dat ik het onder/overschat)

Justus

Hallo Justus,

Het is zeker mogelijk om een wedstrijd mee te doen. Hoe goed moet je zijn? Ik zou zeggen als je het C-programma kunt vliegen zonder bij elk figuur te crashen ben je goed genoeg;)
Zonder gekheid. Het is handig als je het programma al een paar keer gevlogen hebt voordat je meedoet. De rest leer je op de wedstrijd vanzelf bij met tips van andere deelnemers.

P.s. de Yak is zeker geschikt voor het C-programma.

Groet,

Jeroen

Hallo Justus,

Het is zeker mogelijk om een wedstrijd mee te doen. Hoe goed moet je zijn? Ik zou zeggen als je het C-programma kunt vliegen zonder bij elk figuur te crashen ben je goed genoeg;)
Zonder gekheid. Het is handig als je het programma al een paar keer gevlogen hebt voordat je meedoet. De rest leer je op de wedstrijd vanzelf bij met tips van andere deelnemers.

Groet,

Jeroen

hhaha dat gaat wel lukken denk ik:rolleyes:

maar ik beheers het op de sim prima (wie niet) maar als ik dus op 28 november het in het echt ook goed weet te vliegen kan ik me dan gewoon opgeven (dat word dan begin december dat ik me zal opgeven...)

Justus

1 nadeel toestel is een yak...
De ikarus Yak 54 was toen ik nog C vloog mijn favoriete toestel om het programma mee te vliegen, zelfs boven de Clik waar ik nu B mee vlieg gewoon omdat bochten vliegen enzo er makkelijker mee is. Rudder is minder kritisch.
Zolang hij maar recht en licht is kan met elke shockflyer de C gewonnen worden.

En vooral meedoen, als je de figuren kan vliegen (buiten eventueel) dan ben je goed genoeg.

gewoon meedoen!
Ik weet niet of er een F3P vlieger bij jou in de buurt woont, maar het is zeker verstandig om voor de wedstrijd nog even met andere F3P'ers te trainen, daar steek je een hoop van op!
Jou Yak is prima voor het C programma, eigelijk kan dat met elk indoor toestel gevlogen worden mits het licht genoeg is dat het ín de zaal past natuurlijk.
Mijn eerste wedstrijd was echt heel slecht als ik er op terug kijk, maar daarna leer je het snel genoeg ;)

grt Ron

haha maarja nog nooit indoor gevlogen dus eerst even zien hoe dat gaat als dat goed gaat geef ik me gewoon op! zag net een filmpje van f3p-c, weet niet hoe lastig indoorvliegen is (nog niet) maar dat moet wel te doen zijn....

Justus

edit: als ik meedoe ga ik natuurlijk voor de eerste plaats.

*al denk ik dat ik als ik mee doe ergens onderaan ga eindigen:p*

Laatst bewerkt:
Ik had zelf bij de 2e keer indoor vliegen nog moeite om lekker rondjes te vliegen, een looping durfde ik nog niet echt, alleen wat rolls

Iig veel succes:mrgreen:

Zo heb me net ingeschreven voor nog een jaartje C-klasse.....heb helaas weinig tijd voor het indoorvliegen momenteel, omdat ik op zoek ben naar ander werk ivm met de sluiting van ons bedrijf per 1 februari. Hopelijk heb ik binnenkort wat meer tijd om nog wat te bouwen, en evt nog wat te trainen.

ik hoop dit jaar het rondje op de kop wel 4x succesvol te kunnen vliegen:oops:

Trouwens nog een vraagje....vorig seizoen werd gesproken over het feit dat de k-factoren nog eens kritisch bekeken gingen worden in de C....is hier nog iets in veranderd?

aleex en fabian, oeps daar zeg je wat hmm *idee* ga eens kijken of ik in de sporthal van school mag vliegen zijn 4 gymzalen. daar kan ik mooi wat ervaring op doen dan.

zeker proberen. Zijn het wel grote gymzalen? Ik heb bij mij op school namelijk ook een gymzaal, maar die is denk ik maar 5 meter hoog, 8 meter breed en 25 meter lang. Dat is toch wel pittig hoor:D(wil je lekker figuren vliegen)

heeel groot onschool heeft 1500 leerlingen en de school naast ons 700 ofzo gezamenlijk sporthal. dus dat gaat makkelijk nu nog toestemming krijgen

Info mail verstuurd.

Aan alle geintreseerden,

Zojuist is er een informatie mail verstruurd aan iedereen die al eens eerder heeft deelgenomen aan een wedstrijd. Mocht je deze niet hebben ontvangen of sta je nog niet bij ons in de maillijst dan kun je je hiervoor opgeven via:

jeroenvangog-apenkrul-hotmail.com

Groet,

Jeroen

Hey Jeroen,

Alles prima ontvangen. Heb er erg veel zin in. Voor mij ook de eerste keer dat ik met de F3P wedstrijden mee ga doen. Hopelijk bak ik er wat van. Heb vernomen dat de spanning en zenuwen het grootste probleem zijn.
Ik ken natuurlijk ook niet iedereen, dus leuk om de piloten van het forum en de shows te ontmoeten. Zag Corné net op het forum staan. Die heb ik wel een keer gesproken.
Hij zat voor ons met Wal- Halla 2009.nl. Was een filmpje aan het maken van de show. Wordt zeker een gezellige wedstrijd.

Ik zeg. Laat het maar snel 15 november worden...........

GrTz Jasper

Back