Nee hé, niet weer een Airwolf...

Hoi Forum leden,

Ik zal eerst mezelf even voorstellen, dat is misschien wel zo netjes (Ik kon trouwens geen forum hoofdstuk vinden om je voor te stellen, dus daarom maar hier)

Ik ben Joost en ik ben al een eeuw bezig met modelbouw, in de jaren '80 begonnen met auto's en boten, zowel elektrisch als met brandstof motor, en in die tijd was helivliegen enkel voor de welgestelde onder ons, en daar hoorde ik toen niet bij :D. Pas later in de jaren '90 eindelijk begonnen met een Robbe-Musquto, maar die is eigelijk nooit echt van de grond gekomen (toen waren giro's nog niet beschikbaar of niet te betalen). Een aantal jaren niets en dan nu weer begonnen met een elektrische heli (KDS 450C), in de tussentijd erg veel vooral theorie opgedaan. Mijn droom was om ooit een Airwolf te bouwen. Die droom is nu begonnen met de aanschaf van een KDS Airwolf romp voor de KDS 450 C. (mijn andere hobby's zijn 3D visualisatie en fotograferen)

Er volgen hier regelmatig wat foto's van de vordering van mijn Airwolf (als jullie dat leuk vinden tenminste en ik erachter kan komen hoe ik een plaatje post);)
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
De romp die ik had aangeschaft bij mijn KDS 450C is ook van het merk KDS, het is een glasfiber romp maar met plastic details zoals de guns en de staartvleugels. De wielen zaten er onder tegenaan geschroefd en dat was al meteen een doorn in mijn oog. Ook de guns zijn erg zwak en moeten dus vervangen worden.
full

De wielen zaten er onder tegenaan geschroefd en dat was al meteen een doorn in mijn oog. Ook de guns zijn erg zwak en moeten dus vervangen worden.

Hoi TRML bij deze: welkom op het forum :)

die ''doorn in het oog'' is idd jammer...
worden de wielen en guns vervangen door een uitklap versie, net zoals bij de echte airwolf? ik blijf dit draadje nog even volgen ;)

ben zelf ook bezig met een romp, maar dan een Bell 206
groet,
Hoogvlieger

Hoi Hoogvlieger, leuk dat je dit draadje wil volgen.

Ik zal dan maar wat vooruit lopen op mijn verslag en beginnen met de "Retracts".

Heel internet afgezocht meer geveerde retracts voor een 450 size heli, maar niets gevonden wat mij aanstond. Dus dan maar zelf maken dacht ik.

Eerst een tekening maken op de computer
full

Dan uit printen en op alu plaat plakken en boren en zagen.
full
full
full

ontdoen van braam en wielen plaatsen.
full
full

Veerpoten zagen solderen en met een koperborstel schoonmaken.
full
full
full

Nu moeten ze mog worden voorzien van de juiste kleur.
Het is wel een gepruts op de vierkant millimeter, maar ik ben er nu tevreden over.

Ik wil alle onderdelen die ik zelf maak zoveel mogelijk demontabel maken.

Alle drie de wielpoten zijn mechanisch klaar, nu alleen nog intrekbaar maken :shock: en later allemaal weer uit elkaar en spuiten in de juiste kleuren. Ik wil enkel nu nog plattere moertjes gebruiken, van die zeskant messing moertjes.

full

Een houten zijschot (mal) hiervan moet ik er 4 maken maar dan van 1,2 mm aluminium plaat, voor de achter wielkasten. Met een liniaal erbij is duidelijk te zien wat de afmetingen zijn.

full

Hey TRLM

waarom maak je er geen posting van bij schaalhelicopters?

daar ga je menig mensen verlekkeren met je zelfgemaakte onderdelen.

grts SAR Scott

Ja, dat zou wel beter zijn denk, misschien dat een mod. Dit draadje kan verplaatsen, bedankt voor de tip.:D

Whoppaaaaaa, en wat zijn de andere 2 wensen :mrgreen:

Nee, serieus, gaaf spul..
Dit maakt een standaard "plak m erop" romp een echte schaalromp :mrgreen:

Hoi Student,

Bedankt voor het verplaatsen, dan gaan we hier vol goede zin gewoon verder.
Die twee andere wensen komen nog, later ;)

Heeeey
welkom hier nu bij de schaalheli's

hier ga je veel reacties krijgen denk ik

hierbij alvast de eerste van mij.

moooi zo'n airwolf zeker al er daar die zelfgemaakte retracts zullen opstaan

mijn schoonbroer heeft em ook besteld

spijtig genoeg kan ik rond mijn Trex 450 geen rompje zetten want dan kan hij niet meer in zen koffer.

en het probleem is dat ik dan niet meer op een veilige manier kan vervoeren.

ik ben nl internationaal vrachtwagen chauffeur en neem men Trex overal mee naartoe en daar ik enorm veel stil sta in het buitenland kan ik daardoor zeer veel vliegen met de Trex.

een rompje zou dus echt een plezier zijn maar ja het transport moet veilig kunnen hé andesr is die binnen de kortste keren stuk

grts en nog zeer veel bouwplezier

SAR Scott

Hey,

Welkom hier, en ik zie dat je al meteen echt aan't "modelbouwen" bent! Wielen worden prima op deze manier, we gaan het volgen..

greets,

Didier ( OH 58 Kiowa)

Hier dan even snel een kleine update.

Ik had het ook al over de guns die mij niet aanstonden en ben alvast begonnen met het verbouwen ervan.

Dit zijn al wat oudere foto's, inmiddels heb ik de afdekkapjes ook klaar en is er een opening gemaakt voor een LED in de alu zijkant.

Op de neus ben ik al begonnen met de tankinlaat.

Hallo TRLM,
Goed bezig man,blijkbaar een echte knutselaar.
Jammer dat zo'n romp niet past op een KDS 450SV ,de staart van de SV staat te laag geloof ik.:(Anders was dit zeker een mooi project om na te bouwen,maar volgen doe ik het zo wie zo.

Gr Raymond

Hoi Raymond 2,

Ik ben zeker een echte knutselaar, dat heb je goed gezien (dat zegt mijn vrouw ook altijd :murder: ) Maar mijn forum naam is TRML.
Ik kan je nu wel verklappen waar die afkorting voor staat, maar niet door vertellen hoor ;) In een ver verleden (tot 1,5 jaar geleden) ben ik Apple service engeneer geweest en daarvoor moet je een echte TRML zijn (the real Mac lover) Mac staat voor Apple Macintosh. Nu werk ik daar al 1,5 jaar niet meer (burnout) maar gebruik ik deze forum naam uit gemakzucht nog steeds.

Is de KDS 450 SV dan zoveel anders als de KDS 450 C ?

b.t.w. ik zoek nog naarstig naar een instructeur die mij heli vliegles wil geven (tegen betaling uiteraard) Ik had die KDS 450 C gekocht en zou daar 1 uur les bij krijgen van ene Remco uit Lelystad, maar ik heb van die beste man nooit meer iets gehoord en zijn site is uit de lucht :confused:. Daarom hier een oproep Wie iemand weet in de buurt van Brabant of Vlaanderen dan hoor ik dat graag.

Ik had van lang geleden nog een controle lampje liggen (ja wie wat bewaard heeft nog eens wat, VEEL ROMMEL!) dat paste perfect op de Airwolf als een soort zwaailicht, wel met een LED uiteraard.

Laatst bewerkt:
Zo ben al weer een stukje verder met de intrekbare wielen.
De voorwiel kast is klaar en het werkt nog ook, dat is dan weer een groot voordeel :D

full

joetjoep filmpie: Retracts - YouTube

:cool: Heee, super TRML,
heb zelf ook een schaal-Heli, maar niet alltijd de goeden ideen,
ik volg dit draatje, mooi:shock:

Echt knap man,maar zie maar dat hij niet te zwaar gaat worden met al dat extra metaal.;)
En de staart van de KDS450SV staat véél lager dan die van de KDS450C.

Gr Raymond

Back