Nee hé, niet weer een Airwolf...

Ja, volgens hem zijn er daarvan maar een paar in Nederland, wel een super mooi ding, alleen moet je ongeveer raketgeleerde zijn om die in te stellen denk ik.

Vandaag weer wat spuitwerk verricht, dus binnenkort komen er weer wat foto's.

Zo, eindelijk weer eens wat tijd om aan mijn model te werken. Hier zie je de retracts klaar voor inbouw in de 450 size Aitwolf.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Tussendoor ook nog even snel een turbine heli in elkaar gezet ;)

full

Even voor de goede orde: ontvangers NIET in foam inpakken. Zeker bij 2.4Ghz systemen, is dat ronduit dom te noemen, ze kunnen dan de warmte niet kwijt.

Aangezien ik de meegeleverde kleuren niet mooi vond (metalic grijs met wit) heb ik besloten hem andere kleuren te geven. Hier is de romp alvast in de spuit plamuur gezet zodat ik makkelijker de gaatjes en oneffenheden kan wegwerken.

full

full

Hoi TRML,
wat heb je geduld zeg,
en bouwt nog zo even aan een turbine heli,
bij de maiden kom ik langs, als het niet te veer is,
Uwe

Heb je hem eerst blank geschuurd? want je moet wel een beetje oppassen met die kleintjes, ze zijn zomaar loodzwaar....

Groet, Bert

@Brutus,

Ik heb hem helemaal geschuurd met korrel 400, maar deze romp is zo dun dat ik moest oppassen dat ik er niet doorheen schuurde.

@Heli-Uwe,

Ik woon in Oosterhout, NB, Nederland, maar ik ben bang dat het nog wel even gaat duren voor hij vliegklaar is.

'nen schaal-heli bouw je niet in 3 dagen,
ben zelf al meer dan 1 jaar bezig, vliegt wel, maar nog niet uitgebouwt.

Ben intussen begonnen met de uitlaat pijpjes. Die waren van een of ander PVC buisje gemaakt en ik vond dat er niet uitzien. Ik ga ze nu van blik of van messing plaat maken (wel zo dun mogelijk messing b.v. 0,2mm dik).

Foto's komen binnenkort.

Pas wel op met al dat metaal, he? Ik voorzie een heli die te zwaar word om nog lekker te vliegen....

Groet, Bert

@brutus

Ja daar ben ik ook wel een beetje bang voor, maar gelukkig komt er binnenkort een nieuw hulpmiddel op de markt waarmee je zeer plaatselijk een anti-zwaartekracht veld om je heli kan maken, erg handig voor mij, alleen heb je daar dan wel weer een flinke accu voor nodig. :confused::D

Ach, vliegen zal het wel.... maar of het nog prettig vliegt, dat is vaak het probleem.

Naar mijn ervaring moet je niet boven de 1.2 kilo uitkomen. Als je dat wat in de gaten houd, ben je al een heel eind.

Ik ken de KDS rompen niet (weet niet hoe licht of zwaar die zijn) dus wie weet valt het wat mee.
Zelf heb ik twee 450 size rompheli's, een Heli-artist BO 105 en die weegt met maximaal "Sonja Bakker" ongeveer 1.2 kilo en vliegt nog goed.
Maar de EC 135 is van Align, en zeker 100 gram lichter, en dat merk je heel behoorlijk in een veel prettiger vlieggedrag.

Uiteindelijk vliegt het echt wel hoor (een maat heeft diezelfde BO105 en die heb ik zien hooveren met 1.5 kilo) maar dan worden het wel zwijnen qua vlieggedrag.

Groet, Bert

@brutus,

Mijn KDS romp weegt nu ongeveer 820 gram, dus ik denk dar ik wel onder de 1,2 KG kan blijven, het door mij gebruikte metaal (aluminium) is 0,8 mm dik. De blikken uitlaat pijpjes wegen minder als de bestaande PVC pijpjes 4 gram ongeveer.

Zo hier zijn dan eindelijk weer wat foto's, druk weekend gehad maar toch nog wel iets kunnen doen.

Allereerst hier de oude meegeleverde uitlaatpijpjes. (4 gram per stuk)

Deze wil ik vervangen voor wat echter uitziende versies.

full

Wat je al niet van een oud blik kunt maken :-)

full

Knippen en buigen en dan beginnen ze er al op te lijken.

full

full

Nu het dicht solderen en op maat maken. Hier onder het eind resultaat, moet nog wel wat bijgewerkt worden, maar ben uiterst tevreden tot zover.

full

full

Dat was het dan weer voor vandaag. binnenkort meer.

Moet je wel gelijk geven: die nieuwe pijpen zien er stukken beter uit!

Groet, Bert

Vraagje: is er hier ook iemand die weet of er revetten (klinknagels) zijn voor een 450 size heli ? Of misschien iets wat ik ervoor kan gebruiken.

Back