Nee hé, niet weer een Airwolf...

WOW bling bling :D:D:D

in één woord: Schitterend!!!!
ben benieuwd hoeveel hij weegt als ie klaar is, en natuurlijk
hoe het vliegt met al dat metaal ;)

suc6! dit is échte modelbouw!

Hoogvlieger

Ben even tussendoor met een ander project bezig, vandaar is het even stil voor wat de Airwolf betreft.

Het is dan wel geen heli, maar toch leuk om te doen, kleine renovatie van deze oude CEN Fun Factor ST2.

Leuk karretje:

Vierwiel aandrijving, onafhankelijke vering, olie gevulde schokbrekers, schijfrem, 2 X differentieel.

full

Alles helemaal uit elkaar en schoon maken.

full

Defecte onderdelen vervangen. (als daar nog aan te komen is)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, vandaag weer heel wat aan de Airwolf kunnen werken :-)

Vandaag de wielen in gebouwd.

Zo moeten ze komen te zitten, hier moet ik de gaten in de romp nog maken.

full

Mal van karton om de gaten over te zetten op de romp.

full

full

full

full

Hierboven zie je het aftekenen en maken van de gaten voor de intrekbare wielen.

Hieronder het resultaat.

full

full
full

Zo dat is gebeurd, nu weer verder met nieuwe details...

Ik heb dat deuntje als ringtone op mijn iPhone, ik hoor het de hele dag door :-)
Allemaal bedankt voor het volgen, de vakantie komt eraan dus het zal niet meer zo snel gaan als voorheen, mijn excuses hiervoor.

Zo, toch nog even iets kunnen doen. De staartvin met achterstuk zaten uit de doos een beetje knullig vast erg op het randje en daardoor was het achterstuk al ingescheurd. Vandaar dat ik een nieuwe verbinding gemaakt heb met een paar hele dunne strips aluminium.

full

full

full

Elke keer een beetje, het gaat nu niet zo snel want ik heb ook nog andere dingen voor de vakantie over 3 weken :-)

Wat je al niet van een oud stuk electronica kunt maken

full

Een kam aan de achtervleugel, staat lekker agressief.. Alleen de plamuur nog schuren en opnieuw gronden.

full

Een totaal overzicht tot nu toe.

full

Staat mooi, maar ik ben er niet zeker van of je dat geen verslechtering van het vlieggedrag gaat opleveren.... geeft een hoop turbulentie over het hele snelheidsbereik...

Groet, Bert

De hekrotor bescherming moet enkel nog gespoten worden, gemaakt van een super paperclip en een aluminium blokje (wegen samen nog geen gram)

full

Even een achter aanzicht.

full

Ziet er übercool uit....

Typisch een van de machientjes waarvan een mens (nou ja, ikke dan toch in elk geval) niet kan wachten tot het klaar is.....

Groet, Bert

Tnx Brutus, maar ik denk dat ik toch nog wel even bezig ben. Ik heb nog wel een paar details in gedachten waar ik nog niet helemaal uit ben, o.a. De klinknagels, verlichting.

Tnx Brutus, maar ik denk dat ik toch nog wel even bezig ben. Ik heb nog wel een paar details in gedachten waar ik nog niet helemaal uit ben, o.a. De klinknagels, verlichting.

en ook goed oeffenen met een vergelijkbaren heli en SIM,
met de echte mag er echt niks mis gaan.

spannend !

Back