Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Dan zal het geen Carson zijn, maar een na-maak merk.
Al weer gevlogen?

Gr Jens

hallo,

ja die is it, pagina of 15 terug al uitvoerig beschreven dat de motor niet veel zwaarder (vermogen, gewicht ervan is lager) is dan de orginele
kwa rpm scheelt het ongeveer 4000 rpm (onbelast) tegenover de orginele 600 serie brushed motor

belast is die 600 serie brushed motor sterker dat de 540 serie brushless, samen met de zwaardere propellor zie ik het wel zitten

natuurlijk vanuit mijn gezichtspunt, met nul komma nul verstand van vliegen, gezien
en hoef niet volgas te vliegen zolang het vermogen er maar is als ik het nodig denk te hebben

groet alfred

ps 39 euro is wel wat duur voor die motor, bij krikke kosten ze 7.50
koopje
 
en de tip om tijdens het draaien ook het hoogteroer aan te passen was me totaal onbekent, die gaat ook het boekje in

groet alfred

ps roer enz deden het prima, was net verbetert door betere stabielere stangen ipv die dunne stengeltjes


Tjah dan gaat het lang duren voor je op hoogte door de bocht komt.

Als je op zijn kant ligt in een bocht heb je minder draagvlak op de vleugels en moet je meer up geven. En omdat je scheeft ligt werkt je hoogteroer gelijk als richtingsroer.

Ofwel je hoeft nog maar een heel klein beetje rudder te geven om in de bocht te blijven aangezien het een eigen stabiel kistje is en hoogteroer zo dat je op hoogte door de bocht gaat.

En ga niet op verschillende stick modus vliegen dat komt niet goed. EEn zwaar gevorderde vlieger kan er nog net mee vliegen maar automatisme en reflexen zijn er dan niet meer. Dan is het weer volledig denkwerk. En dat heb je als beginner toch al.

Echt ik raad je 1xtje vliegles aan bij de eerste die dat aanbied/ heeft geboden inmiddels.
Scheelt je een hoop brokken en plakken en geloof me. Vliegen is leuker dan plakken. Zeker in deze verhouding.


Bocht Links.

Beetje rudder. Bocht in laten vallen. Up gaan geven. Rudder iets minderen en zo in de bocht laten hangen. En wat corrigerend bij laten sturen.

Weer recht vanuit linker bocht: Rustig naar Rechts rudder. En gelijk tijdig hoogteroer minderen. Eventueel kort tikje down. Als je uit de bocht bent om het neusje te drukken.
Zeker als je van wind af komt naar wind tegen.

Hoeveel en wanneer is een gevoel en ervaring. Rechtaf is het zelfde maar de andere kant op.
 
Alfred,

of dit nu een trol is of niet...

Doe jezelf een plezier en ga voor een simulator. Kost je uiteindelijk minder dan brokken vliegen en je bouwt vertrouwen in je eigen kunnen op.

Patrick
 
Hallo hee, zie dit draadje nu voor 't eerst, maar dit is geniaal!

Echter kan dit gewoon niet serieus zijn, dat kan echt niet! Hij heeft gewoon een crash kist waar ie een leuk verhaal omheen verzint. We krijgen vast op 1 apr de waarheid te horen ;)

Tot die tijd.. Lachen joh! Keep up the good work Alfred!
 
Echter kan dit gewoon niet serieus zijn, dat kan echt niet!


Heb wel dezelfde gedachte hierbij........Maar stel je eens voor als het wel echt waar zou zijn.
Met zoveel doorzettingsvermogen moet dan de hele wereld een peuleschil voor je zijn.
 
Als je op zijn kant ligt in een bocht heb je minder draagvlak op de vleugels en moet je meer up geven.
Sorry, dat klopt niet. Omdat je toestel een zekere dwarshelling heeft, gaat de richtingsroer-uitslag ook naar beneden sturen (waarschijnlijk de reden dat Alfred telkens in een rechterbocht tegen de grond gaat). Dus moet er wat Up hoogteroer bij om op dezelfde hoogte te blijven.
Weer recht vanuit linker bocht: Rustig naar Rechts rudder. En gelijk tijdig hoogteroer minderen. Eventueel kort tikje down. Als je uit de bocht bent om het neusje te drukken.
Zeker als je van wind af komt naar wind tegen.
Dat laatste is niet waar, het maakt niks uit. Zie dat uitgebreide draadje over het verschil tussen windsnelheid en vliegsnelheid in het Wetenschap, Aerodynamica forum.
 
Met zoveel doorzettingsvermogen moet dan de hele wereld een peuleschil voor je zijn.

Da's waar. En Alfred blijft er lol in houden, dat is ook mooi. De gemiddelde beginner die op deze manier te werk gaat zou inmiddels stilletjes weer vertrokken zijn.

Alfred mijn excuses als ik lomp ben geweest. Ik zou het niet doen zoals jij dat doet maar zolang je er lol in hebt; daar gaat het om. Succes (en dat is echt gemeend)
 
Dat laatste is niet waar, het maakt niks uit. Zie dat uitgebreide draadje over het verschil tussen windsnelheid en vliegsnelheid in het Wetenschap, Aerodynamica forum.

Theorie en praktijk.

Als je wind af vliegt en je gaat dwars heb je de snelheid van wind af. Dat is energie.
Draai je tegen de wind in zet je die energie om in iets anders en dat is bij een A-symmetrisch profiel gewoon hoogte. Het is maar even door de overgang maar iedere beginner vliegt ieder rondje steeds hoger.

Model zelf ziet dan wel geen verschil in lucht snelheid. Wind is energie.

Iets eerder hoogte los laten kan ook.

En het eerste is ook gewoon zo want anders zou je ook gewoon normaal meskant kunnen vliegen. Dus je levert ergens wat in. En je rudder zal idd ook wel iets down drukken.

Maar we hebben het over een beginner dus details doen er niet toe.
 
d.knoppers, je hebt gelijk. Als je toestel in de bocht hangt heeft deze minder draagvermogen. En zal hoogte verliezen. Maar........ ligt aan de afstelling van het toestel want als je het zwaartepunt vrij ver naar achteren hebt liggen zal het hoogteroer in normale vliegstand een meer heffend vermogen hebben, dat door de schuine stand ook gedeeltelijk wegvalt. Check maar eens, hoe verder je het zwaartepunt naar voren schuift in een vliegtuig, hoe meer hoogte hij neigt te verliezen in een bocht (als je niet met hoogteroer compenseert).

Over je verhaal met energie enzo, moet ik je dan weer geen gelijk geven. Je ervaring is dan toch echt door het vervormde vliegpad in de lucht waarin deze zich bevindt t.o.v. het vliegpad zoals jij dat ervaart op de hrpmd. Ik vlieg veel in wind, en herken het gedrag wat jij aangeeft dan ook totaal niet. Wel dat als je bijvoorbeeld ineens boven de bomen uit komt in ineens flink wind meepakt. Maar dan hebben we een ander verhaal he. Ook op lage hoogte is de wind vaak stoterig. Kijk en die stoten zorgen wel voor een nose-up verhaal omdat ineens het draagvermogen toeneemt door de plotse versnelling van de wind en de mass-traagheid van het toestel voordat deze weer aangepast is in die omstandigheid.

Onze redenaties zijn steeds met een constante wind die geen turbulentie heeft.

Met hellingvliegen is het ook anders omdat de lucht niet evenwijdig met de grond gaat. Daar haal je dan ook de energie uit.
 
Hallo

Ik lees hier al een tijdje mee op dit forum, ik heb me enkele maanden geleden een 450 size heli aangeschaft en hooveren lukt me al aardig.
Ondertussen ook aangesloten bij een club.
Heb me onlangs een AXN Floater besteld en deze is al aangekomen maar de electronica laat nog wat op zich wachten.
Ik moet zeggen dat ik dit topic persoonlijk wel heel leerrijk vind om van start te gaan.
Hier worden eigenlijk alle vragen beantwoord die je als beginner zou moeten weten zonder vele topics en duizenden posts te moeten doorlezen.

Bedankt Alfred. :D

Mvg, Ben.
 
He Alfred je denkt toch niet dat ik helemaal naar oudepekela rij.
Ben wel gek maar zo gek nu ook weer niet.
Besteed liever mijn tijd aan het bouwen nu.

Hier een leuke film die maandag is uitgezonden bij tv Apeldoorn.
Heel leerzaam voor beginners.
Een dagje bij de ARMC.


Groeten Han en succes.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
.
Ik moet zeggen dat ik dit topic persoonlijk wel heel leerrijk vind om van start te gaan.
Hier worden eigenlijk alle vragen beantwoord die je als beginner zou moeten weten zonder vele topics en duizenden posts te moeten doorlezen.


Mvg, Ben.

+1

heren bedankt voor de hulp en uitstekende info

groet alfred
 
Echter kan dit gewoon niet serieus zijn, dat kan echt niet! Hij heeft gewoon een crash kist waar ie een leuk verhaal omheen verzint. We krijgen vast op 1 apr de waarheid te horen ;)

Daarom zei ik al eerder, de grap zal nog wel een maand of 2 aanhouden, waarna alfred vast een filmpje post waarin hij ineens met een jet of een 3D model feilloos stunts uitvoert.

Ach, hebben wij toch vermakelijk tijdverdrijf gehad, ik kijk uit naar de volgende uitvoering :D
 
hallo,

over twee maanden denk ik wel zonder crashes rondjes te draaien, blijf optimistisch

is er al iemand met de motor in de neus bij een easy star ?

groet alfred
 
Back
Top