Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

hallo,

je vergeet dat de orginele motor vervangen is door een carson brushless motor die als de 1800mah gebruikt zou worden teveel vergt van de 1800 accupack waardoor deze warm wordt en nog minder capaciteit geeft, nog afgezien van brandgevaar
ook is er een grotere propellor opgekomen

maar goed dat zit nu eenmaal in me hoofd na praktijkervaringen met zware motoren tijdens het 1/8 modelauto`s avontuur

groet alfred

Je hebt er deze motor in zitten.
Een 3120Kv auto motor. Een vliegtuig met een propeller is geen auto, het werkt allemaal net wat anders.

Verder is het vliegtuig bedoeld om met ongeveer 140W (19A op 7,4V) rond te vliegen. Stop je er 200W (27A op 2 cellen) in dan is dat al erg veel. Jij hebt het over 65A, dus vermogens van ongeveer 480W. Dat gaat niet werken.

maar goed dat zit nu eenmaal in me hoofd na praktijkervaringen met zware motoren tijdens het 1/8 modelauto`s avontuur

groet alfred

"Ik doe wat ik wil en jullie kletsen maar raak".

I rest my case.

hallo,

ja die is it, pagina of 15 terug al uitvoerig beschreven dat de motor niet veel zwaarder (vermogen, gewicht ervan is lager) is dan de orginele
kwa rpm scheelt het ongeveer 4000 rpm (onbelast) tegenover de orginele 600 serie brushed motor

belast is die 600 serie brushed motor sterker dat de 540 serie brushless, samen met de zwaardere propellor zie ik het wel zitten

natuurlijk vanuit mijn gezichtspunt, met nul komma nul verstand van vliegen, gezien
en hoef niet volgas te vliegen zolang het vermogen er maar is als ik het nodig denk te hebben

groet alfred

ps 39 euro is wel wat duur voor die motor, bij krikke kosten ze 7.50
koopje

Geniaal, heerlijk om te lezen :D

Heerlijk he? Ik mag die Alfred wel :-). Geeft ie lik-op-stuk, krijgt ie vervolgens naar zich geworpen dat de lol ervanaf is.. Nou wat mij betreft niet.

Veel succes morgen Alfred! Ik ben benieuwd.

Een tip: Geef rustig aan gas, hou gas niet vol open als je vermoed dat het verkeerd dreigt te gaan. Gaat het verkeerd, gas dicht!!

Mja, ik weet, makkelijk praten. Het is voor mij ook erg lang geleden dat ik voor het eerst begonnen ben. :)

Eigenlijk heb ik medelijden met zijn hondje.

Moet eerst een val van 10 m overleven alvorens deze achter het toestel aankan.
Veel s6 morgen Alfred, we lezen het wel.

Johan.

Ik volg met veel plezier dit draadje.
Alfred, ik heb bewondering voor je zelfverzekerheid en doorzettingsvermogen.
Veel succes met het vliegen.
Houd wel rekening met de volgende punten:
1) Een licht vliegtuig vliegt vrijwel altijd beter als een zwaar vliegtuig.
2) Een motor zwever als de Easystar vlieg makkelijker met weinig vermogen als met veel vermogen.
Werp je een goed getrimde Easystar met motor uit en zonder te sturen van een 10 meter hoge berg dan zal die zeker 20 seconden rechtuit vliegen als een vrije vlucht model.
En dat zou voor jou een nieuw record zijn!

Groeten Willem

hallo,

nee de cesna is nog een brug te ver

groet en tot morgen alfred

De cesna een brug te ver? Dat was misschien zo toen je nog op een veldje vloog ja. Maar vergeet niet dat je hem nu al vanaf 10 meter hoogte laat starten!! Dan is zo'n Market Garden ineens een heel ander verhaal hoor. ;)

hallo,

het gaat langzaam maar zie toch vooruitgang

brabant sept :: 100_7401.mp4 video by willeme1 - Photobucket

helaas weer een klein stuurfoutje in de hitte van de strijd
had de andere zender met meer bereik eropgezet en deze heeft de stuurknuppels/snelheid aan de andere kant als de hobbyking zender
nog eens flink oefenen aan de simulator

deze keer was er ook wat rook en de regelaar is kaduuk
nu ja wil er toch brushles in
ook wat plakwerk weer

100_7404.jpg

groet alfred

lol.. Ik voorzie nog geen vooruitgang, eerder stilstand. Oke de vliegduur was wat langer, maar je ging in dezelfde spiraal de grond in als de vorige keer :lol:

Tip: Blijf voor je vliegen, vlieg niet over je hoofd heen (zoals je overduidelijk wel deed).

Ik kijk uit naar de volgende vlucht. Succes met het plakken.

ja de berg stond in de weg ;)

wel fijn om te zien dat ondanks dat plakwerk hij toch stabiel is

het waaide ook wel wat

de 11 volt werkte ook wel aardig om die kabels te ontwijken, daarna was ik hem kwijt

groet alfred

Ik vraag me af waar je die vooruitgang dan ziet...
Sta je nu serieus in de buurt van hoogspanningsmasten te vliegen?

Verder, sorry als het bot overkomt maar je gaat echt niet leren vliegen zo. Een easystar DRIE KEER binnen een halve minuut kapotvliegen? Kom op man, mijn nichtje van zes vliegt er zelfstandig rondjes mee na een uurtje oefenen op de sim.

Gewoon weer plakken en de volgende keer proberen zonder wind.
Met half gas vliegt hij ook en maakt hem wat voorspelbaarder !
Succes, en pas op bij die draden.

Kom op man, mijn nichtje van zes vliegt er zelfstandig rondjes mee na een uurtje oefenen op de sim.

tja, met super mario kwam ik vroeger al niet verder dan level 2

maar verheug me al weer op het plakken vanavond of morgen, das ook hobby
en dan hop weer de lucht in

ga maar eens wat werken en de vlucht in me gedachten analyseren

groet alfred

We blijven het volgen, GEWELDIG..

Toch ook evne een WEER een oproep aan de rest,houd het ontopic, of geef tips, of houd je afzijdig.

Ik houd dit topic in de gasten, en zodra het een afzeiktopic word, vallen er waarschuwingen.

Back