Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

on topic maar weer, we weten nu intussen wel hoe fout/eigenwijs ik wel niet ben

is er ergens een geschikt vlieg progamma voor de hobby king of sky zender te vinden

groet alfred

hallo,

heb bij beide een kabeltje met usb aansluiting

bij de sky een cd maar die pakt mijn pc niet, error D3DRM.dll (windows media center)
heb geen pc met xp en vista en 7 zijn niet compitabel (denk ik )

groet alfred

Typisch voor u.

Eventjes bijdraaien.
Terug braafjes de aandacht trekken en dan weer doordrammen.
Mij vang je niet meer, heb al genoeg meegemaakt in mijn leven, heb met mijn beroep voldoende mensen kennis vergaard.
Blaas maar rustrig verder vanaf je toren, je val zal meer als dodelijk zijn.

Johan.

Dat gaat met je zwever niet lukken best man. Allereerst... geen ailerons. Met je zwevertje valt er niet te sturen voor dit soort werk. Geen illusies!

Krachtige motor, de kist is licht gehouden. Zwaartepunt ver naar achter. Stuurmanskunst om de zaak in het gareel te houden. Die man vliegt niet sinds morgen. Maar alles is te leren.

Dat is echt bijna niet te doen zoals in het filmpje. Vlieg al heel wat jaartjes maar dit zit er echt niet in met zo een kistje. Ok CG op zn staart scheelt al een hoop natuurlijk.

Zat nog even te googlen naar leed.

Niet geschikt voor jeugdige kijkers!!! Kijken op eigen risico. Maar misschien komt het dan aan. paar min googlen. Wat rotor en prop gehakt.
http://www.sgrid.com/forum/attachment.php?attachmentid=706&stc=1&d=1313166510
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:...MWZSbZL4q66IKCn9LzgxEtsKAB42ir62Udvy-FVL-J6GA
http://www.sarawakeyecare.com/Atlasofophthalmology/Oculoplastic/helicopterblade.jpg
http://www.perthstreetbikes.com/26384/the-dangers-of-rc-flying/3_image002.jpg

weet je wat

ben ooit lid geweest van een saab club, toen ik daar me plannen voor de ombouw aankondigde waren er ook met iedere keer, tot vervelens toe, dezelfde kritiek

ben er geen lid meer sinds toen, saabje loopt al weer 3 jaar uitstekend me vliegtuigjes van drie knaken straks ook

ik zal je een plezier doen en vragen of de beheerder me account verwijdert want heb er zo geen zin in

Typisch voor u.

Eventjes bijdraaien.
Terug braafjes de aandacht trekken en dan weer doordrammen.
Mij vang je niet meer, heb al genoeg meegemaakt in mijn leven, heb met mijn beroep voldoende mensen kennis vergaard.
Blaas maar rustrig verder vanaf je toren, je val zal meer als dodelijk zijn.

groet alfred

Je hoeft niet je account te verwijderen, zonde!
Als je nou eerst even vraagt voordat je ergens mee begint om te kloten dan wil iedereen je me alle plezier helpen.
Je hebt volgens mij al aardig wat geleerd, uiteraard valt er nog meer te leren en dan krijg je nog jaren lang plezier van deze hobby...

Mischien moet je even googlen op die .dll file want deze mis je, download deze en zet deze in het mapje waar je vliegsimulator ook in staat, waarschijnlijk doet hij het dan wel....

Succes!

weet je wat

ben ooit lid geweest van een saab club, toen ik daar me plannen voor de ombouw aankondigde waren er ook met iedere keer, tot vervelens toe, dezelfde kritiek

ben er geen lid meer sinds toen, saabje loopt al weer 3 jaar uitstekend me vliegtuigjes van drie knaken straks ook

ik zal je een plezier doen en vragen of de beheerder me account verwijdert want heb er zo geen zin in

groet alfred

Nu zo vlug op je teentjes getrapt?

Van mij mag je rustig verder doen hoor.
Het is alleen maar de vraag of iemand je nog gaat geloofwaardig vinden.
Betrapt worden is niet altijd leuk he!

Het gaat je goed, en wees voortaan ernstiger op een forum, ook beginners bekijken je draadje.

Johan.

Ik denk dat dit zoals anderen aangeven een perfect les-draadje is van hoe het niet moet.

Op zich is het niet erg om af en toe een beetje eigenwijs te zijn. Ik wil ook graag een beetje experimenteren en buiten de standaard lijntjes gaan. Maar dan zijn het elke keer kleine stapjes en zoek ik ook dingen eerst goed uit van te voren.

Maar hier gebeuren gewoon dingen zonder nadenken, en zeker als je zo speelt met de veiligheid (bv. voor een prop staan). Ik hoop echt dat als je gaat wildvliegen (zoals je schreef) dat je het doet op een plek waar geen andere levende wezens in de wijde omtrek zijn. Voor de rest ben je voldoende gewaarschuwd en ben je verder oud genoeg voor je eigen verantwoordelijkheid.

Dat is echt bijna niet te doen zoals in het filmpje. Vlieg al heel wat jaartjes maar dit zit er echt niet in met zo een kistje. Ok CG op zn staart scheelt al een hoop natuurlijk.

Zat nog even te googlen naar leed.

Niet geschikt voor jeugdige kijkers!!! Kijken op eigen risico. Maar misschien komt het dan aan. paar min googlen. Wat rotor en prop gehakt.
http://www.sgrid.com/forum/attachment.php?attachmentid=706&stc=1&d=1313166510
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:...MWZSbZL4q66IKCn9LzgxEtsKAB42ir62Udvy-FVL-J6GA
http://www.sarawakeyecare.com/Atlasofophthalmology/Oculoplastic/helicopterblade.jpg
http://www.perthstreetbikes.com/26384/the-dangers-of-rc-flying/3_image002.jpg

Damn.. Inderdaad niet geschikt voor jeugdige kijkers. Pfhoe.

Betrapt worden is niet altijd leuk he!

.

Johan.

het leven moet wel een teleurstelling voor je zijn, al merk ik wel vaker dat ouderen na de feestdagen wanhopig zijn en rond gaan schoppen, valium werkt/helpt goed om de teleurstellingen te verwerken (iedereen zijn vak)

iig voor de modelbouwvrienden die goede tips gaven,

een byzonder goed vliegjaar gewenst

de beheerder zal morgen de mail wel ontvangen en ik klooi rustig door
zoals ik al me hele leven doe

groet

ps; die foto`s van de opengeritste mensen, dat kan echt niet :(
morbide zoiets

het leven moet wel een teleurstelling voor je zijn, al merk ik wel vaker dat ouderen na de feestdagen wanhopig zijn en rond gaan schoppen, valium werkt/helpt goed om de teleurstellingen te verwerken (iedereen zijn vak)

iig voor de modelbouwvrienden die goede tips gaven,

een byzonder goed vliegjaar gewenst

de beheerder zal morgen de mail wel ontvangen en ik klooi rustig door
zoals ik al me hele leven doe

groet

morbide zoiets

Vanwaar toch dat geouwehoer en die negatieve toonzetting?
Je meldt je aan op het forum, om hulp te vragen. Mensen geven je goedbedoelde tips, ze geven commentaar op dingen die je doet, die zij anders zouden doen met bepaalde redeneringen, en om de een of andere reden loopt het uit op gescheld en verwensingen.

Dát kan echt niet.

Die foto's zijn om te laten zien wat er KÁN gebeuren, als je teveel zelf gaat klungelen. Dat zou een waarschuwing moeten zijn.

Groet.

Blijf nou gewoon op het forum, kan je nog veel leren.
Neem de onzinnige berichtjes met een korreltje zout...

Ik heb in ieder geval even een offline backup van het draadje gemaakt "for educational purposes". Tsja Alfred je mag zoveel aanrommelen in je leven als je wil, dat is je goed recht in dit land. Gelukkig maar ook! Aan de andere kant wist je dus al uit ervaring hoe mensen zouden gaan reageren.

Jammer dat je je account sluit, advies en commentaar hier hebben je misschien toch behoed voor fouten zoals op die gruwelijke foto's (vooral die laatste, daar werd ik echt bijna niet goed van). En ik had ook graag later nog een keer van je gehoord hoe het op de club en met vliegen gaat als je wel weet waar je mee bezig bent...

Blijf in ieder geval lekker anoniem lezen hier; niemand kan dan commentaar leveren en hopelijk steek je toch heel wat op :)

morbide zoiets

Tjah het leven kan hard zijn. Een rotor of prop is dat ook.
Dit zijn echt geen uitzonderingen. Jaarlijks gebeuren dit soort dingen of vallen er zelfs doden.
Niet altijd door onkunde. Soms ook wat pech of gewoon domweg overschatting van zichzelf of een ander.

Gemiddeld draaien props en heli rotors tussen de 300-400km/h aan de tippen en dan maakt het niet veel meer uit of het scherp is of niet.

Zo wil ik er alleen op wijzen dat je er niet te licht over moet denken wat het een menselijk lichaam aan kan doen. Op het moment "dat" het fout gaat is het leed al geschiedt.

Te grote motoren op vliegtuigen die daar niet voor gemaakt zijn op die manier testen is dan levensgevaarlijk. Dat motorschotje kan het begeven en dan komt de motor los. Schiet naar voren, raakt uit balans, prop spat uit elkaar. En dat allemaal binnen 1 seconde.

Als je uiteindelijk alle ins and outs weet betreft RC vliegen heb je meer marge om te rommelen. Dan weet je namelijk ook wat er meer aangepast moet worden om de boel heel te houden. Of belangrijker waar echt de grens ligt.

Niemand hier doet dit om je te pesten maar de realiteit mag niet vergeten worden.

Gr. Dennis

Slotje, waarom? Dit is mijn dagelijks vermaak...
Helemaal mee eens!
Alfred is wel in te schatten: een hoop enthousiasme, eigenwijsheid, naiviteit en vooral kippedrift.:D
De waarschuwingen om hem te behoeden voor de gevaren die aan zijn aanpak kleven zijn zeer valide, maar verder?
Het meest amusante aan dit draadje voor mij is hoe de o zo goed willende adviseurs door het ijs zakken. (en nog boos worden ook):confused:
Waarom vind iedereen het toch zo belangrijk dat iemand het in de eigen ogen "goed'' en ''verstandig' doet?
Om hem te winnen voor onze ''prachtige" hobby en te voorkomen dat ie CRASHED want dat is toch o zo erg.
En wat is die prachtige hobby dan: een beetje prophangen, nou nou nou.:rolleyes:
Asjeblieft Alfred: doorgaan:D

Back