Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Succes bij het uitbalanceren, is volgens mij nog wel een werkje.
Ivm de nieuwe motor en regelaar...

We horen wel hoe het verlopen is!

Ps jammer dat die easystar zo beroert vliegt.

Krijg spontaan een hartverzakking op het einde.

Had het persoonlijk toch anders gedaan.

Ofwel gewoon aan de romp vasthouden en er achter blijven.

Sowieso NOOIT voor je toestel gaan staan als de motor draait (voor geen enkel toestel trouwens!) ook niet als iemand het toestel vastheeft of het vastzit met wat dan ook. Je weet maar nooit en de punten van die bladen gaan 250 km per uur. Vingers, gezichten en andere aanhangsels zijn dan net warme boter..

Nog even een zinnige bijdrage voor het balanceren: iedere gram die in de staart extra nodig is moet je compenseren met vijf gram in de neus (en andersom dus ook!). Met andere woorden, voorin komt niet exact op een grammetje, achterin luistert behoorlijk nauw. En ik vlieg zelf (motortoestellen) liever met het CoG iets naar voren als het niet perfect wil. Dat zorgt er in ieder geval voor dat als mijn motor ermee stopt het toestel automatisch iets gaat aanduiken (= snelheid maken en dus niet stallen zoals bij een achterlijk CoG). Zo kun je in 95% van de gevallen je toestel in ieder geval nog heelhuids neerzetten.

Nu, je moet het maar kunnen.

17 Paginas vullen op 15 dagen en nog geen stap verder staan.
Heb op een ander forum van mijn andere hobby het ook al meermaals meegemaakt.
Mensen die met bijde handen spelen met onderdelen een man eigen.
Niet uit hardhorigheid, maar gewoon voor de fun.
Dit lijkt er ook sterk op.
Vind het gewoon jammer, mensen geven goede raad en alles word in de wind geslagen.
Komt een onschuldig iemand op het forum met een vraag, wil niemand meer antwoorden door eerdere ervaring met iets als dit.
Moderator!
Zet hier gewoon een slotje op, hij heeft voldoende goede raad gekregen van ervaren leden.

Johan.

Succes bij het uitbalanceren, is volgens mij nog wel een werkje.
Ivm de nieuwe motor en regelaar...

We horen wel hoe het verlopen is!

Ps jammer dat die easystar zo beroert vliegt.

Hoe bedoel je dat de EZ beroerd vliegt? Die van TS vliegt helemaal nog niet. Of bedoel je in het algemeen? Dan zou ik graag willen horen hoe je daar in vredesnaam bij komt. Tenslotte vliegen er duizenden (ervaren) modelpiloten over de hele wereld regelmatig met een (al dan niet van sterkere motor voorziene) easystar. Als het zo'n slecht toestel zou zijn gebeurde dat echt niet...

Overigens is het afneembaar hoogteroer (nog in levenden lijve te bezichtigen overigens, alleen foto's gezien) ideaal en een enorme verbetering bij het oude model. Alles in de standaard doos mee te nemen (betekent dat ook dat het nieuwe richtingroer iets minder hoog is om weer in de doos te passen, bij mijn oude EZ moest ik er een stuk voor uit de doos snijden)

Krijg spontaan een hartverzakking op het einde.

.

niet doen beste. idioten moet je gewoon laten rommelen

gaaf he, op half gas bewogen de flessen al. op vol speed had it motorke er nog geen erg in en trok ie ze zo van de tafel
hoe vond je het toerental/geluid van it motorke op it eind, schat wel 20.000 rpm

en dat met mini 2200 mah 20c battarijkes, wat wordt dat wel niet met de grote jongens van 30/40c 5000mah die onderweg zijn
met hun 30c kabelkes en 5 mm bulletconnectors

vol gas en alleen de motor met de prop gaat ervan door :D

volgende keer dat ik weer krikke aandoe neem ik de rest van de 10 turns carsons mee, ze laten liggen voor 7,50 per stuk is diefstal van me portommonee
wel gezien dat, ondanks de verhalen van een auto vraagt meer dan een prop, 10 turns de mini is voor een speedprop
de 6,5 turns gaat te hart en vraagt teveel en zal warmlopen
koopje heren die carsons, en kwaliteit van heb ik jouw daar

al zegt mijn rechtschapengevoel dat deze dingen eigenlijk een regelaar met sensor nodig hebben
maar allee met een lichte prop 8X4/9X6 stotteren ze niet en pakken ze meteen op, (bij directe vermogensvraag, bv auto of zware prop,zal de motor twijfelen) ze zijn niet voor niets zo goedkoop al is verder de kwaliteit of levensduur subliem

zoals gezegt; totale onbenul op vliegebied(t) die zichzelf graag hoort orakelen, niks geeft om een paar euro weggooien
maar helemaal warm wordt van power en , weet ik veel
dus neem er geen aanstoot van

supergroet alfred

en leg me nog een uit over die afwijkende motoropstelling met meer vermogen (opsteling in graden), kan me it draai/wankelmoment voorstellen

dank alvast

alfred

werd it nou maar eens droog en windstil want die cesna wilt de lucht in en gaat ook bij de eertse de beste gunstige dag
buigen of barsten met dat kreng

Laatst bewerkt:
Dacht dat ik dat gelezen hand, sorry...
(Vond het ook al vreemd)

Hoe bedoel je dat de EZ beroerd vliegt? Die van TS vliegt helemaal nog niet. Of bedoel je in het algemeen? Dan zou ik graag willen horen hoe je daar in vredesnaam bij komt. Tenslotte vliegen er duizenden (ervaren) modelpiloten over de hele wereld regelmatig met een (al dan niet van sterkere motor voorziene) easystar. Als het zo'n slecht toestel zou zijn gebeurde dat echt niet...

Overigens is het afneembaar hoogteroer (nog in levenden lijve te bezichtigen overigens, alleen foto's gezien) ideaal en een enorme verbetering bij het oude model. Alles in de standaard doos mee te nemen (betekent dat ook dat het nieuwe richtingroer iets minder hoog is om weer in de doos te passen, bij mijn oude EZ moest ik er een stuk voor uit de doos snijden)

Zo komen de raarste verhalen in de wereld.:D

alleen eigene ervaring neerschrijven .

Mvg Johan

Mijn easystar vloog zelfs nog perfect na letterlijk een puzzel te zijn geweest. Volgas het asfalt in van tien meter hoog. Allemaal brokjes, stukjes en snippers. Alles in een vuilniszak meegenomen naar huis, anderhalf uur geduldig puzzelen en lijmen met secondenlijm en UHU POR, even soep ervan getrokken en weer gladgemaakt, een likje witte verf en de volgende dag draaide ze weer rondjes in de thermiek hierachter :)

Overigens ben ik van mening dat alle MPX toestellen perfect doen waarvoor ze ontworpen zijn (en vaak nog veel meer), alleen over de prijsstelling kun je een discussie voeren. Anders had ik onder andere de Xeno, Merlin en Cularis wel hier op zolder staan :)

hoe vond je het toerental/geluid van it motorke op it eind, schat wel 20.000 rpm

en dat met mini 2200 mah 20c battarijkes,

Je weet dat er al gemeld is dat klapprops dat toerental niet fijn vinden en uit elkaar kunnen spatten. En als je er dan zo voor zit als je nu deed is de kans dat dat het laaste was wat je zag.

2200 accu is niet mini. Voor zo een zwevertje eigenlijk al voldoende evenals voor je cessna en EZ.

Ik moest het doen met 1700mAh NicD en die waren wat betreft gewicht alles behalve mini.
Als ik dat soort accu's vervang voor lipo's blijf ik altijd onder het gewicht van de oude accu. Dan heb ik alsnog veel meer capaciteit en een hogere eindspanning maar toch is het model lichter.

Motor instelhoeken. lekker googlen.

Als je alles in de wind slaat dan ben ik bij deze ook klaar hier. Ga wel tegen een muur l*llen die luistert waarschijnlijk beter.

Overigens ben ik van mening dat alle MPX toestellen perfect doen waarvoor ze ontworpen zijn (en vaak nog veel meer), alleen over de prijsstelling kun je een discussie voeren. Anders had ik onder andere de Xeno, Merlin en Cularis wel hier op zolder staan :)
Ik heb de Xeno en Merlin (de Cularis nog niet) en ik moet zeggen dat ze hun geld meer dan waard zijn. De setup die MPX meelevert doe zijn werk meer dan goed. Op de juiste manier in elkaar zetten en dan vliegt het zoals het hoort. Dat geldt ook voor de EZ. Ik heb er nig geen gezien die niet goed vliegt.

Wilem.

Ik denk dat de rest er anders over denkt maar ik amuseer me kostelijk met dit draadje :-).
Zelden zoiets vermakelijkst gelezen op dit forum en..... hij heeft niet voor niets 17 pagina's en is al bijna 5500 keer gelezen. Probeer het maar eens!

Neemt niet weg dat de man uiterst onverantwoord en gevaarlijk bezig is en een goede raad van mij kan er dus ook nog wel bij:

Alfred... stop met het gepruts en ga naar iemand die er wel verstand van heeft!
Heb je enig besef dat je een vliegende motorzaag tussen 2 flesjes cola klemt en er dan ook nog voor en naast gaat staan???? Ongelofelijk.....

Just my 2 cents...

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Alfred, sorry jong, ik stop er ook mee, hier wil ik niet niet het kleinste greintje verantwoordelijkheid voor hebben. Ik kom wel terug met technische adviezen nadat je bij een of twee clubs een fikse draai om je oren en/of een trap onder je gat hebt gekregen. Figuurlijk dan hè, niet letterlijk, het moet leuk blijven. Ik zal wel op gevaarlijke dingen blijven wijzen, per slot van rekening lezen er ook beginners mee. Ik ga dit draadje wel gebruiken als voorbeeld van hoe het niet moet.

hmmm

de zwevert en de cesna moeten dan maar in het wild gassen, de clubs zullen er niet veel anders dan jullie op reageren

eerst maar eens met de easy star oefenen dan, als het morgen redelijk weer is zal er wel iemand zijn die hem eens laat opstijgen
hoop ik

die fms vlieg simulatie krijg ik niet werkend op mijn pc

is er nog een progamma waarbij de zender van skyartec of hobbyking werkt ?

groet alfred

Back