Neergestort tijdens opstijgen, en weer neergestort

Waarom vind iedereen het toch zo belangrijk dat iemand het in de eigen ogen "goed'' en ''verstandig' doet?
Om hem te winnen voor onze ''prachtige" hobby en te voorkomen dat ie CRASHED want dat is toch o zo erg.
En wat is die prachtige hobby dan: een beetje prophangen, nou nou nou.:rolleyes:
Asjeblieft Alfred: doorgaan:D

Waarom denk je? Heb je de foto's gezien? Als zoiets Alfred zelf overkomt als hij moederziel alleen ergens op een bedrijventerrein staat is het in ieder geval zijn eigen schuld MAAR ook hem wil ik het niet zien overkomen. Laat staan dat zijn zwaar overpowerde zwever uitbreekt, hij de controle verliest en de buurman die met de hond wandelt in het gezicht raakt. Of een van de buurkinderen. Want hoe eigenwijs iemand ook is, ik kan me niet voorstellen dat hij zoiets wil veroorzaken, bij wie dan ook.

DAT is de reden dat mensen er zo op blijven hameren (tot Alfreds grote irritatie en zelfs tot die van de 'oude garde' hier) dat hij zijn gezond verstand gaat gebruiken en nadenkt en wat leert voor hij zomaar iets doet.

Dat hij een keer crasht is inderdaad niet erg. Gebeurt ons (helaas!) allemaal wel eens en ook de mensen die geld zat hebben zullen misschien het verlies van een goed toestel betreuren. Mensen die niet zo ruim bij kas zitten, die flink moeten sparen voor dat ARFje vinden dit nog veel minder plezierig. Toch leer je van iedere crash weer wat. Als je daar de tijd, energie en moeite in wil steken tenminste. Wat wél gevaarlijk is; vliegende raketten samenstellen, ongehinderd door enige kennis van zaken of bewustzijn van gevaar en deze vervolgens loslaten op een niets vermoedende wereld.

Dromen van prophangen is alleen maar mooi, zelf heb ik er niet de coördinatie voor maar het ziet er cool uit :)

Laatst bewerkt:
Op verzoek topicstarter topic weer geopend, met de vraag de boel op te schonen, openen doe ik wel, opschonen (nog) niet... Draadje is een mooie les voor anderen..

Robert

Haha wow, subtielste tik op de vingers ooit Robert :)

Ik las ergens anders dat de easystar ondertussen haar luchtdoop heeft gehad (en het ook prima doet als watervliegtuig), ik hoop dat er verder geen schade was!

Op een persoonlijke noot, ik wou maar dat die wind eens ging liggen.

hallo,

vandaag superweer om te vliegen

helaas was me reactiesnelheid weer te traag en pats weer de grond in

http://s255.photobucket.com/albums/hh138/willeme1/brabant%20sept/?action=view&current=easystar001.mp4

easystar009.jpg

weer klussen, snik

groet alfred

Alfred, ik denk niet dat je reactiesnelheid te traag is. Tienjarigen kunnen vliegen met een Easystar, het is een heel rustig en gezeglijk vliegtuig.
Ik denk dat je gewoon iets fundamenteel verkeerd doet of verkeerd gemonteerd hebt, gezien ook wat eerder in dit draadje voorbij is gekomen. Maar okee, als je liever weer gaat knutselen (lees herstellen) dan nog wat langer blijven vliegen... :rolleyes:

Ik weet niet zeker in hoeverre dat hier al voorbij is gekomen, maar als ik die brokken zo zie zou ik zeggen, plakken met epoxy; dat geeft je wat tijd om het goed te positioneren; dan met tape in positie vastzetten en rustig laten drogen. Niet meteen alles willen doen, laat het tussendoor drogen.

hallo

de easy star was helemaal orgineel, verleden week vloog hij ook uitstekend totdat hij buiten bereik kwam

vandaag teveel aan de handels zitten trekken denk ik

ga gewoon weer verder met plak/bak en misschien een wat groter hoogteroer

groet alfred

ps was nog goed ziek geweest van dat natte pak in het kanaal, mischien dat ik daarom vandaag weer ben neergestort (duf medicatie)

Hoi Bart,

Epoxy werkt niet bij Multiplex schuim. Dit is glad en daardoor blijft de lijm niet goed zitten. Is mij op de club verteld. Heb het zelf gelukkig niet nog meegemaakt, maar epoxy werkt dus bij mijn weten niet. Secondenlijm wel, en dit vreet het schuim niet weg.

Groet.

Edit: Als hij in het kanaal heeft gelegen Alfred, heb je de elektronica wel goed gedroogt en gecontroleerd?

Tienjarigen kunnen vliegen met een Easystar
Misschien niet de beste vergelijking, tienjarigen hebben doorgaans een heel hoge reactiesnelheid... okee... zeventigjarigen kunnen ook vliegen met een EasyStar...

Epoxy werkt niet bij Multiplex schuim
Zou kunnen... ik weet maar weinig materialen waar epoxy niet goed op houdt. Secondenlijm heeft het nadeel dat je alles snel op z'n plek moet hebben, en grote oppervlakken akn je nauwelijks snel genoeg insmeren. Maar hij zal ook wel in mekaar gezet zijn met CA.

Alfred, mocht je epoxy willen proberen, eerst dus maar een probeerseltje maken ergens op een plek die niet zichtbaar is...

Hoi Bart,

Epoxy werkt niet bij Multiplex schuim. Dit is glad en daardoor blijft de lijm niet goed zitten. Is mij op de club verteld. Heb het zelf gelukkig niet nog meegemaakt, maar epoxy werkt dus bij mijn weten niet. Secondenlijm wel, en dit vreet het schuim niet weg.

Groet.

Edit: Als hij in het kanaal heeft gelegen Alfred, heb je de elektronica wel goed gedroogt en gecontroleerd?

die hobby lijm van de action plakt er goed op
heb ook nog een paar meter van die carbonstaaf aangeschaft

morgen maar plakken

na het filmpje nog eens bekeken te hebben leek het wel of hij op het laatst niet meer reageerde

groet alfred

ps me keffer is helemaal dol op die vliegtuig/motorgeluidjes ;)

epoxy is echt een afrader.

Zelf vliegen ook voor Alfred. Te lage reactie snelheid lijkt toch nauwelijks het probleem. Een te klein hoogteroer ook niet.
Half gas en een tikkie links had de ES gered. Als er niets iets kaduuk is door eerdere acties tenminste.
Te veel roeren is eigenlijk altijd fout. Samen met iemand vliegen lijkt mij ook een prima optie. Dat vergroot de vliegtijd aanmerkelijk. Kun je altijd thuis nog iets anders bouwen. Een reservekist bijvoorbeeld.

Voor deze reparatie is PU schuimlijm handig. Kleine hoeveelheid aanbrengen en met veel tape de stukken in het goede model bij elkaar houden terwijl de lijm expandeert.

In de tussentijd contact leggen met iemand die de ES de eerstvolgende keer de lucht inbrengt en vervolgens jou aan de kabel laat vliegen. Doet wonderen. Ook voor je eigen vlieglol.

groet,
Erik

hallo,

vandaag superweer om te vliegen

helaas was me reactiesnelheid weer te traag en pats weer de grond in

easystar009.jpg

weer klussen, snik

groet alfred
Dit heeft niets met reactiesnelheid te maken.
Als je niet weet wat je moet doen, is iedere reactie verkeerd...
Het is helemaal duidelijk, je hebt geen talent.

Er resten twee mogelijkheden:
1. Je stopt alles in de afvalcontainer en zoekt een hobby die je wel ligt.
2. Je stapt naar een club en leert daar hoe het wel moet.

De keuze om zo door te blijven knoeien is niet aan de orde.
Wie dat toch doet na zoveel goed advies, spoort niet. Punt.

Kroniek van een aangekondigde crash

Ik hoor wel eens dat het richtinsroer van de Easy groter kan, maar het hoogteroer is volgens mij groot zat.

je hebt gelijk, ga er eens naar kijken

Ik bedoelde dus NIET te zeggen dat je het richtingsroer moet gaan vergroten hè... dat wordt gedaan door mensen die wat ruiger met hun Easy willen vliegen, maar dat is een paar hoofdstukken verder...

Voor deze reparatie is PU schuimlijm handig.
JA dat is zo, alleen is het erg moeilijk om het midden te houden tussen te veel PU (vieze lijmvlekken die je niet wegkrijgt) of te weinig (niet optimale kleefkracht). Dat vind ik het voordeel van epoxy. Ik gebruik graag PU, op plekken waar ik het niet zie.

Reactiesnelheid is onzin. Als je er niet te veel aan aanpast en goed uittrimt en niet te grote uitslagen gebruikt vliegt die prima voor een beginner. En hoef je helemaal geen snel reactievermogen te hebben. Ga naar een vliegclub daar leer je vliegen ipv alleen maar het vliegtuig proberen te redden.

Back