Ge-wel-dig topic om te lezen. Heerlijk om te zien hoe serieus sommige mensen door blijven drammen hier, om hun gelijk te willen halen, waar anderen met serieuze goed bedoelde adviezen op de proppen komen.
Alfred: Mijn advies, blijf lekker door rommelen, maar neem wel eens contact op met iemand uit de buurt die ook aan deze hobby doet. Hoeft helemaal niet een modelvliegclub te zijn, wildvliegen is ook prima. Voordeel van iemand persoonlijk raadplegen is wel dat je makkelijker ideeen uitwisselt.
Wat betreft het lijmen, ikzelf gebruik altijd UHU POR. Strijk beide delen in met deze lijm, even tegen elkaar aan drukken en weer los. Laat het geheel 20 min drogen en plak het dan tegen elkaar. Muurvast.
Hoogteroer vergroten zou ik nog even mee wachten. Het kan wel, je EZ* gaat er alleen heel anders door vliegen. Hij wordt er een stuk zenuwachtiger door. Het richtingsroer zou ik bij voorbaat wel vergroten (de creditcard-mod bijvoorbeeld). Dit is eenvoudig toe te passen en je hebt directere aansturing.
Overigens, de klap die ik zie in het filmpje. Je blijft continue volgas vliegen lijkt wel. Ook wannneer het toestel begint te 'pompen'. Doordat je weinig ervaring hebt heb je kans dat daardoor je toestel de grond in ging. Gooi de volgende keer je EZ* met half gas de lucht in en zoek hoogte. Zodra je op hoogte bent, laat gas los (1/3 aanlaten) en zweef er rustig mee. Dan worden alle handelingen die je verricht ook een stuk draagzamer.
Succes ermee enne.. niet te veel van de zeurpieten aantrekken. Die heb je overal ;-).