Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Nou kom ik heel af en toe in Veendam en heb in Google maps zitten zoeken naar de Polluxweg.Wij zitten aan de polluxweg 10.
Nou kom ik heel af en toe in Veendam en heb in Google maps zitten zoeken naar de Polluxweg.
Google zegt:
"We kunnen het volgende adres niet vinden:
Polluxweg veendam"
"Voorbij het crossterrein rechts" zeg je... Het crosterrein gevonden (da's heel duidelijk te zien), maar dat ligt aan de Jan kokweg.
De Jan Kokweg loopt tegen de Adriaan Tripweg aan.
Géén Polluxweg te zien
Overigens wél een Phoenixweg, aan de overkant van het water.
Als het het veld is wat ik denk (naast/ boven het crossterreindan hebben jullie een mooi groot veld, alleen vlg Google niet aan de Polluxweg
![]()
Mja, beetje jalours ben ik wel ;-) Ons veldje is ongeveer één kwart grootte (en aan een lange kant een rij knoeperst van bomen waar ik al twee keer in heb gezeten).Dat is hem.
Vanaf de Kokweg richting cross-club.
Dan rechts![]()
geen enkel last van de bomen, deze zitten ver genoeg weg
kom anders morgenavond even langs, ik ben er ook rond half acht
dan krijg je alle info en een kop koffie, vraag daar maar even
naar Jan Bakker ( ikke )
hallo
kreeg vanmiddag de tip om tijdens de start het rolroer helemaal recht te doen bij het opstijgen en eerst snelheid te maken voordat je opstijgt
is dat zo ? deed steeds dat hoogteroer wat omhoog alvorens hem weg te slingeren
groet alfred
Bomen? welke bomen.
Moet je wel naast of over vliegen en niet er in.
VXnj2-qcewA[/media] film - YouTube
Johan.
Ik wil echt niet vervelend doen hoor,Stel nu dat je met 2Bft vliegt en een draai met de wind mee maakt - in theorie heeft je toestel nu geen draagkracht meer; je vliegsnelheid is even hoog als de windsnelheid dus is je luchtsnelheid NUL. Het idee van een vlieger oplaten met de wind mee zeg maar. Kun je flink rennen voor dat lukt Nu zal je toestel niet direct een baksteen imiteren maar je zult wel merken dat het graag richting grond wil. Dat kun je dus oplossen door wat extra UP te geven of wat meer gas te geven.
Ik wil echt niet vervelend doen hoor,maar als je raad geeft lees en begrijp dan ook eens: grondsnelheid-versus-luchtsnelheid-ofwel-de-invloed-van-de-wind
Ben al diverse malen tegen gekomen dat iemand tijdens het met de wind meevliegen crasht, of als hij net de kist redt "storing" roept.
Velen vliegen namelijk niet met "harde" wind (mhhh, definitie hard? boven de 4bft?) en zien tijdens de vluchten met minder wind niet het verschil in grondsnelheid tegen de wind in en met de wind mee (dat is toch iets waar de meesten zich op focussen) terwijl de vliegsnelheid tov de omringende lucht met dezelfde gasstand gelijk is.
Gaan ze dan eens vliegen met harde wind dan zijn ze al snel geneigd om met minder gas te vliegen met wind mee en meer gas met tegen wind in.
Dit komt omdat ze zich voornamelijk weer focussen op de grondsnelheid.
Hierdoor vliegen ze met de wind mee soms met zo`n lage snelheid tov de omringende lucht dat ze zichzelf gewoon uit de lucht laten vallen en naderhand roepen "hij deed niets meer".
Bekend probleem, oplossing is simpel.
Als een kist goed vliegt op half gas dan zou die gasstand tegen de wind in en met wind mee altijd goed zijn.
De vliegsnelheid tov de omringende lucht blijft namelijk gelijk.
De grondsnelheid is echter anders.
Leg mij dan eens uit wat ik niet snap? Als je windmee vliegt vlak na de draai heeft je vleugel practisch geen lift als je vliegsnelheid gelijk is aan de windsnelheid (want er stroomt geen lucht onder de vleugel door), zodra je weer snelheid gaat opbouwen (en met de motor aan gaat dat snel zat) bouw je die lift opnieuw op.