Neptun van Robbe

• Topicstarter Topicstarter duimpje
  • Startdatum Startdatum
bedankt

inmiddels halfverwege de 2de helft, ga nu enkele dagen pauzeren, nogal druk hier, en het is nogal een inerverend werkje al die verstevigingen uitsnijden.

mvg
duimpje

Op die winch die eerder in dit topic al voorgesteld werd om te bouwen, gebruikten ze om te slepen een soort staalkabel, iemand een idee waar ik daaraan kan raken.

Duimpje misschien een rem of versnellingskabel van je buurman zijn fiets (Lo Budget) en anders heeft de fietsenmaker nog wel een liggen, Ideetje of niet?:confused:

Ik weet alleen niet of dat te stug is maar als je er niet mee gaat slepen kan je deze verlijmen op je trommel van de winch

ik denk voor het slepen dat het zowiezo moeilijk zal gaan aangezien je de winch zo van je dek kunt halen om aan je stuurservo te kunnen

mvg
duimpje

hallo

deze sleper sleept niet o de winch maar op de sleep haak
op de lier zit de sleep tros en na het zijn over gegeven aan het te slepen schip komt deze aan de sleep haak te zitten

en inderdaad met deze winch kan je niet slepen (die van mij zit wel vast)want deze zit normaal los over een opstaande rand

staal kabel van een fiets is veels te stug en ze slepen niet met staal kabel maar met een mengeling van de twee
een staal kabel met een rekker er tussen om de slagen op te vangen
groetjes raf

Als je een vervanger zoekt voor de staalkabel zou ik is in de hengelsportzaak gaan kijken. Daar verkopen ze rolletjes staaldraad waar je onderlijnen voor het snoeken mee kan maken (zelf ooit wel is gedaan). Je kan dit knopen en vastzetten met een sleef (soort knijpringetje). Ik geloof dat het afkomstig is van Drennan.

Johan

hpim1174.jpg

Voor mij werken de links wel, maar misschien gaat het zo beter?

Norwin, als je de tekst bij 'direct link' kopieert, dan in het venster om het bericht te maken op het plaatje invoegen icoon klikt:
insertimage.gif

en dan de direct link daarin kopieert, krijg je het plaatje meteen in het bericht.

VrGr,

Theo

Laatst bewerkt:
hallo

het is dus niet goed gegaan

hpim1176.jpg

wat doe je nu fout????
achter aan
en daar tussen de link zetten
dus hier weer eens
dan dit [url]http://img15.imageshack.us/img15/3551/hpim1175.jpg[/url]
en op het einde dit
en als je alles tesamen doet krijg je dit
hpim1175.jpg

groetjes raf

Laatst bewerkt:
En bedankt heren.
Maar goed nu krijgt men dus een beeld van hoe ik mijn Neptun aan het verbouwen ben.
Groetjes Norwin

Als je een vervanger zoekt voor de staalkabel zou ik is in de hengelsportzaak gaan kijken. Daar verkopen ze rolletjes staaldraad waar je onderlijnen voor het snoeken mee kan maken (zelf ooit wel is gedaan). Je kan dit knopen en vastzetten met een sleef (soort knijpringetje). Ik geloof dat het afkomstig is van Drennan.

Johan

Johan die staal kabel is wel een goed idee van je maar die sleefs dat zijn gewoon stukjes rond messing van 6mmlang met een diameter van 1,5mm doorsnee , koste veel te veel voor de zelfde prijs in de modelbouw winkel heb je 1meter lengte van het zelfde matriaal..

groeten, Brandaris

hallo norwil

een heel moderne opbouw voor deze sleper dat moet ik wel zeggen
en je herkent de oude boot er haast niet meer in terug
en het blijft mooi op schaal wat verhoudingen betreft
de reling is reeds van stutten voorzien zie ik
ben benieuwd als hij klaar gaat zijn
ga je ook die kistjes en kabel houders maken????
hie ren daar een palletje met wat olitonnen er op geeft veel detail voor een lage kost
wel niet vergeten te zekeren met een paar kabels (dik garen dat geschilderd is )
stalen kabel kan je ook met krimpkous en ca lijm zekeren
lusje plooien en de krimpkous er over heen dan krimpen ca lijm laten inlopen en de restant afknippen en klaar
je kan er wel niet mee slepen want echt sterk is het nie tmaar wel mooie rdan met die koperen hulsjes
slepen doen ze in het echt ook zelden met staal kabel maar wel met een dikke nylon rekker
deze veert een beetje mee en ontziet de sleep installatie

groetjes raf

hallo

ben inmiddels klaar met de zijkanten,
ga nu beginnen aan de verstevigingen voor de achterkant,
dit zal ook wat tijd in beslag nemen aangezien elk stukje zn eigen maat inheeft

raf weet jij toevallig nog de maten van bij jouw neptun?

mvg
duimpje

hallo duimpje

nee weet ik niet meer al was het wel zo dat ze bij mij niet zo heel veel verschilde
de achterste waren ietsje hoger en breeder maar hoeveel juist ????
gewoon passen en snijden tot ze der mooi onder gingen

groetjes raf

Back