Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Hoi Raf.
Wat je zegt een moderne opbouw inderdaad.
En dat van een paar foto's en wat schetsjes.
Niet gek al dacht ik het zelf.
Over de verdere details heb ik nog niet nagedacht maar we prutsen maar wat aan.
Groetjes Norwin
Tuurlijk een beetje fantasie en creativiteit doet wonderen.
De opbouw van mijn Neptun was zo vakkundig mishandeld dat ik de bruikbare
onderdelen er vanaf heb gesloopt en de rest in de container heb gegooid.
Groetjes Norwin
het is niet dat ik niets post dat ik niet bezig ben hoor
ik heb vandaag de patrijspoorten in de boven bouw gezet
en hij staat nu in de grondverf in het zonnetje te drogen
straks de scharnieren aan brengen en de klinken
ik heb geluk gehad dat ik de boven bouw niet zo heel vast had gelijmt en deze kabine van de onderkant heb kunnen af halen zonder stukken te maken
nu kon ik de onderkant mooi bruin spuiten en hoefde ik niets af te plakken
foto's volgen
groetjes raf
Ziet er al heel mooi uit. Ik ben nieuwsgierig hoe die er precies uit zo komen te zien. Ik zie dat je motip spuitbus er voor hebt gebruikt. Op mijn neptun komt ook motip rood als onderkant en motip zwart boven het rood en op de verschansing. Geep up the good work
het rood dat ik gebruik is de motip primer LOL
ze hebben in verschillende kleuren primer en deze vond ik net de goeie tint hebben
dus daarom deze bus gekocht
het rood vind ik zo brandweer rood en dat is net een beetje teveel van het goeie
dit trekt meer op menie verf
de klinkjes maken valt niet mee
ik maak ze van een stukje T pofiel
met een vijltje wat weg vijlen en dan juist een kort stukje laten staan zodat je onder de klink kan doorkijken
nie teenvoudig en ik heb er drie per deur nodig
dus eventjes bezig
De rood die op mijn neptun komt is ook primer dus dezelfde kleur. Ik vind het echt een hele mooie onderwaterkleur. Op onze club heeft iemand het ook op een neptun gespoten en het zag er wel goed uit. Helaas was de romp niet ontvet dus liet het op sommige plekken los. 3 uur is echt heel veel om een deurtje met klinkjes uit te rusten. Ik blijf je volgen.
Raf, waarom maak je de deur klinkjes niet van 0,8mm. messing draad ombuigen gaatje boren , beetje CA-lijm en plakken oplengte afknippen met nagelschaartje?
omdat het dan ronde klinken zijn en de deuren die ik gezien heb die hebben een soort van lepetjes klinken
dus niet rond maar met een platte handgreep
en ik doe graag moeilijk hahahahaha
nu nog wat schuurwerk (zucht)
dan alles goed afplakken en het schilderen kan dan beginnen,
ga ook binnenkort men radar en nog wat klein materiaal bestellen
Mag wel wat strakker hoor. Als je soldeert eerst goed de bout op je mast zetten zodat het goed warm wordt en dan pas solderen want nu moet je enorm veel vijlen en schuren om het netjes te krijgen. Heb je wel het messing geschuurd?