Neumotors F3A

Het blijft een binnenloper dus naar mijn mening technisch een doodlopende straat.

Klinkt allemaal leuk die 5C, maar heb je gerealiseerd wat dat inhoud?

4100 mAh op 5C te laden: Komt neer op 20 Ampere!
voor 5S: 430 Watt (zonder verlies)
voor 10S: 860 Watt

Zijn er laders die dat kunnen?

Voor 13.8 volt laders houd dat in dat an de voeding een stroom gevraagd wordt van:
5S: 32 A
10S: 63 A!!

Ik weet wel dat die pakketten dus met 1C waarschijnlijk langer meegaan....

Ha Bob, zeker zie ik de problematiek.
En mogelijk hoort bij een 5c laadstroom nu nog een te korte levensduur, het geeft in ieder geval wel aan welke kant het op gaat. Nu de packs er komen die dit aan kunnen komen ook de laders en de voedingen die dit op kunnen hoesten. Je ziety in een hoog tempo de electro-revolutie doorrollen.

Was anderhalf jaar gelden de tp1010 lader met tp210 balacer voor een kleine 300E nog je van het.
zubehr-zb

Nu koop je voor de helft een betere lader met ingebouwde balacer.
Informationen

Daarom vliegen er zoveel wedstrijdvliegers succesvol met een binnenloper.......... omdat het een doodlopende straat is.
Henri heeft op dit gebied geen ervaring en zijn stament is waarschijnlijk deels gebaseerd op wat ik er van zeg.
Na een seizoen de Hacker gebruikt te hebben (180 vluchten) zie ik zelf te veel nadelen aan het concept van de onderhoudsgevoelige vertragingskast.
Bij mij begint na 15 vluchten de motor meer geluid te maken en vanaf dat moment begint het vermogen terug te lopen. Na 30 vluchten ben ik zo'n 300-500 toeren aan de top kwijt en ga ik opnieuw invetten. Het spel begint dan weer opnieuw.
Ik vind hem als aandrijvingsbron fantastisch maar de vermogensafgifte varieert bij de mijne te veel afhankelijk van het aantal vluchten na de laatste invetbeurt.
Ik denk dat niet het binneloperconcept achterhaald is. De bak die Hacker toe past vind ik waardeloos. Als men een onderhoudsvrije bak zou kunnen maken, liefst ook stil en weinig vermogen vragend, zou de binnenloper wel voorop kunnen blijven lopen.

Laatst bewerkt:

4100 mAh op 5C te laden: Komt neer op 20 Ampere!
voor 5S: 430 Watt (zonder verlies)
voor 10S: 860 Watt

Zijn er laders die dat kunnen?

Klopt dat je enorme laadvermogens nodig hebt maar voor LiFePO gaat het ook die kant op. Die laders zijn er al maar nog behoorlijk aan de prijs.

Er loopt hier ergens op het forum een draadje over LiFePO accu's en daar komen laders ter sprake die deze vermogens aankunnen.

EDIT: http://first-products.de/Ultrapowerlader.htm

Tot 1200 Watt (!) laadvermogen.

EDIT: lifepo-draadje

@Hans: Als je geïnteresseerd bent in de NEU F3A en je vindt de vertraging van Hacker slecht, kijk eens bij eflight.ch, die importeren NEU en verkopen de NEU F3A met Reisenauer Getriebe ipv de standaard NEU vertraging. Of het beter is dan Hacker weet ik niet maar misschien is het interessant voor je.

EDIT: http://www.eflight.ch/shop/USER_ART...=&PEPPERSESS=cfd4cb2f978c2f765bbf51042650f8ef

Verder zijn Kontronik vertragingen onderhoudsvrij, je kunt ze niet eens openmaken. Kontronik heeft nu ook een motor die op papier gelijkwaardig lijkt aan de Hacker.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. Daar is mijn ervaring niet op gebaseerd hans, en nee Bob, hij is ook niet gebaseerd op het feit dat er een aantal vliegers met een binnenloper vliegen momenteel. Om te laten zien hoe krom die is, volgens die redenatie hadden we nu met stoommachines gevlogen want ja, dat waren in die tijd de meest gebruikte motoren, dus moet dat wel altijd zo blijven, nietwaar?

Waar ik het wel op baseer.. overal in de techniek waar motoren gebruikt worden (wij zijn niet de enigen) zie je vaak vertragingen in de eerste stadia. Naarmate de motoren meer op het doel toegespitst raken zie je OVERAL de vertragingen vervangen worden door direct drive, behalve op plaatsen waar dat domweg niet kan. Dat is hier niet aan de orde. 'direct drive' in de vorm van een buitenloper al bestaat en ook al succeslvol wordt toegepast door vliegers in het topsegment, als ik mij niet vergis vloog de winnnaar van de NL A klasse afgelopen jaar met een buitenloper.

Dus.. dan kun je nu in feite kiezen. Tussen twee bewezen en werkende motoren; een binnenloper en een buitenloper. De binnenloper heeft weliswaar een hoger rendement, maar tevens een tandwielstelsel wat kapot kan, onderhoud nodig heeft en lawaai maakt.

Dan is de keuze dus redelijk eenvoudig. Waarom onderhoudsvergende en geluidsproducerende zaken toevoegen, als het ook zonder kan. De buitenlopers worden steeds beter en een volledige vervanging voor deze Neumotor in buitenlopervorm is er ook al lang.

@Ron: Het was wel in het kader van F3A motoren.

Verder zijn Kontronik vertragingen onderhoudsvrij, je kunt ze niet eens openmaken. Kontronik heeft nu ook een motor die op papier gelijkwaardig lijkt aan de Hacker.

Ten eerste geloof ik dat onderhoudsvrije niet. Er zullen toch slijtende delen inzitten, hoe je het ook wendt of keert. Denk bv. alleen al aan lagers, om de tandwielen nog maar niet te noemen. Als ze bedoelen: na x gebruik kunt u de motor weggooien.. ja, dan geloof ik het.

Een vraag aan Hans.. je hebt nu een jaar met vertraagde binnenloper gevlogen. Je moet NU een motor uitkiezen voor een kist. Wat kies je? Buitenloper of binnenloper?

Laatst bewerkt door een moderator:
Leek eerst zo'n leuk draadje....

Anyway, nog iets wat interessant kan zijn is dit:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 63-64 230Kv / 3150W $79.99

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentilon100A HV 2-12S Speed Controller $109.99

da's toch niet gek, 190 US$ voor motor en regelaar.

http://www.hobbycity.com/hobbycity/..._Name=ZIPPY-H_5000mAh_5S1P_20-30C_Lipoly_Pack

En dit accupakket dan voor 216 US$

Je zit dan op een totaal gewicht van 720gr + 125gr + 2x689gr = 2223gr.

Ik ben benieuwd wat hierover de meningen zijn......

Laatst bewerkt:
Je opmerking is terecht, excuses aan Hans en Bob Romijn, ik sprong er veel te hard bovenop, heb mijn posting aangepast. Vind het wel degelijk een interessant onderwerp en deze Neumotor is uiteraard alleen al vanuit kostenoogpunt zeker interessant.

Je opmerking is terecht, excuses aan Hans en Bob Romijn, ik sprong er veel te hard bovenop, heb mijn posting aangepast. Vind het wel degelijk een interessant onderwerp en deze Neumotor is uiteraard alleen al vanuit kostenoogpunt zeker interessant.

Jammer dat dit zo vaak opvalt. Met je 34 jaar eerst nadenken en dan schrijven misschien????

Ik doe mijn best.. maar tsja.. grote mond he.. soms nuttig, soms niet ;)

@Hans: Als je geïnteresseerd bent in de NEU F3A en je vindt de vertraging van Hacker slecht, kijk eens bij eflight.ch, die importeren NEU en verkopen de NEU F3A met Reisenauer Getriebe ipv de standaard NEU vertraging. Of het beter is dan Hacker weet ik niet maar misschien is het interessant voor je.

Hier een vermelding van eentje te koop met die vertraging:
NeuMotor 1514/2Y/FF Spezialmotor für F3A Mit Spinn 99 - RC-Network

Nu blijken de Amerikanen dus ook met die vertraging te vliegen, terwijl de commercieel verkrijgbare met een eigen vertraging is.
NEU Engine 1515/2Y F HD6.7:1

Ik denk dat dit de vertraging is van Reisenauer
http://www.eflight.ch/shop/USER_ART...iv=307&is_deeplink=true&Ziel_ID=2619#Ziel2619

Laatst bewerkt:
Back