New Firmware naze32 (Telemetry FIXED)

Zag net dat er een nieuwe baseflight 0.52 is maar ook een nieuwe FW. Eindelijk herkenbaar aan datum en niet aan versie nummer.

Enkele nieuwe schermen en andere opties. en om nieuwe baseflight volledig te kunnen gebruiken moet je FW updaten.

Bevindingen:
- Settings mogen nog steeds via CLI (copy/paste) en zie je dan visueel in scherm 2) dat is wel prettig.
- Naze32 met FW 2.3 geupdate gaat goed (nog steeds alle settings kwijt)
- Magnetometer calibratie kan niet bij een acro (terecht)

NB deze naze komt net uit de verpakking, dus nog niets aan ingesteld, alleen FW update gedaan.

a144a7ab34.png

bc71a4f3c3.png

3f8307f928.png

Laatst bewerkt:
ben bijna klaar met de flip naze update. Zo eens even testen dan pas ga ik met je mee daarin :-)

Het moet nog wel vliegen natuurlijk :-)

HUMZ, hij armed niet meer, of hij eigenlijk wel, maar daarna freezed alles. Even kijken wat ik fout doe. dus ik zou nog even wachten totdat deze melding weg is.

Dit gaat nog niet de goede kant op, nog een keer een full reset gedaan maar helpt niet. Alles werkt ok,
- Sticks van 1001-2005
- QUADX is goed
- AETR1234 is goed.
- Motor test is goed.
- PPM is goed
- Alles met default pids

Maar zodra ik arm, bevriest alles en kan ik niets meer. Zelfs buzzer doet het niet direct na armen.

ok, weer een stap verder, het gaat mis als ik telemetry aanzet. als ik die uitlaat werkt armen en disarmen ok.

zou helpen als iemand anders dat kan/wil testen.
dus alleen "feature telemetry" maakt dat het mis gaat.

extra test, ook als ik de telemetry connector en de battery connector van de naze afhaal blijft dit probleem dus lijkt software matig fout te gaan.

Laatst bewerkt:
Vliegt ook nog prima, maar geen telemetry en dat vind ik wel irritant, maar goed zal wel fix voor komen op korte termijn.

Fixed, laatste FW is gewoon via baseflight beschikbaar en die fixed het issue. Geen freeze meer en telemetrie data komt gewoon door.

mogge, ik heb net ook geupdate, weet iemand hoe de inflight callibratie werkt? behalve dan dat hij via een schakelaar op zender geactiveerd wordt?
kan er helaas nog geen info over vinden....
heb de autotune van cleanflight ook geprobeerd, maar quad ging neer.

heeft iemand uitleg gevonden hierover?

groet van ed

Ik heb er wel 1 en ander van gelezen, maar toen besloten het niet te gebruiken. er is ook nogal wat discussie wat wind, trilling etc doet met de calibratie. Maar zelf dus nooit echt gedaan.

Ik vind het echt handiger om de quad/hex te laten hoveren en daar de instelling bij te doen via de trim settings in de naze.

Dus stel hij gaat naar voren, landen --> disarm --> vol gas en dan stick vanuit center 1 keer naar achter etc. etc. totdat jij vindt dat het prettig is.

kan je nu ook in de gui doen mocht je dat prettiger vinden.

Met nieuwe features altijd voorzichtig testen...

Gewoon baseflight gebruiken: stabiel en goed genoeg ;)
Tunen kun je veel van leren dus vooral zelf doen ;)

Ziet er beter uit inderdaad!

Ben benieuwd hoe het met de oudere firmware versies gaat werken. De baseflight update zich automatisch.

jawel, acc trim gebruik ik nu ook. en van die autotune in cleanflight wel een video gezien, waar de quad er met betere vlieg-eigenschappen uitkwam na autotune. denk ik, of het was een fake-video. bij mij in de test ging hij zo tereer dat hij uit de lucht kwam.

ik ga denk ik ook gewoon weer handmatig de boel instellen. enigste is dat mijn bord in horizon bizar drift, en ik dat er ook niet uit krijgt.
ook niet na het flashed via bootpads enzo. helaas.

groet van ed

Werkt wel met de oudere, maar je kan niet alle schermen gebruiken. CLI blijft gewoon in takt, dus voor de diehards van een oude FW geen probleem denk ik. Persoonlijk heb ik liever alles op dezelfde FW dus update vrij snel

Werkt wel met de oudere, maar je kan niet alle schermen gebruiken. CLI blijft gewoon in takt, dus voor de diehards van een oude FW geen probleem denk ik. Persoonlijk heb ik liever alles op dezelfde FW dus update vrij snel

Ik update om een paar maanden tegenwoordig. Vond het op een gegeven moment erg snel gaan bij baseflight. Als ik een feature mis dan update ik de firmware.
Zit nu op 20 April versie wat alles heeft wat ik nodig heb en alle GUI menus correct werkten tot nu toe.

De reden dat ik niet zomaar mee update is omdat er regelmatig fouten worden gemaakt in de nieuwe.
Wat ik weleens eerder bijvoorbeeld meegemaakt had:
Na update werd de 3D feature ineens geactiveerd. Tja zoiets merk je dan pas als je in het veld staat ver weg van huis en nadat je alles getest had.
Een andere keer had ik dat er een bepaald feature zoals emf_avoidance ineens zomaar eruit gegooid was.
Daarnaast zijn er ook in een versie ppm bugs geintroduceerd van een tijd geleden, waardoor mensen geen controle meer hadden :D

Help mijn bordje verbind niet meer !
Als ik de USB insteek op mijn bordje wil hij verbinden en sluit het baseflight programma
Heb dan het bordje met nieuwe firmwhare geflached
succesfully updated kreeg ik ,dacht ik toch
Echter als ik den weer probeer te verbinden met de baseflight
Is het port succesfully opend en direct weer closed :(
Baseflight zelf zegt running conf 0,52
Wat kan hier mislopen zijn
Iemand een idee

Heb nu ook problemen.
Eergisteren geüpdatet, ging allemaal prima. Maar gisteren waren mijn com poorten verdwenen. Dit Op twee verschillende computers. Kan met baseflight geen contact meer krijgen met de naze. Drivers voor de com poorten willen niet meer geïnstalleerd worden. Heel vreemd allemaal.

Back