B
basV
Guest
Hi,
Ik ben zo groen als een plantje bij dit forum en het RC heli vliegen. Ik ben me al een paar dagen aan het inlezen op het forum en handleidingen e.d. Ik ben alleen bang dat ik wat hulp nodig heb bij het instellen van de MX12 zender...
Onlangs een volledig afgestelde Protech zoom 450 EP gekocht. Daarnaast een MX12 zender van graupner.
Volgens mij heb ik de zender niet goed ingesteld, maar weet alleen niet wat ik niet goed heb gedaan.
Zodra ik de zender aanzet en de heli, start het geheel op, de gyro (NT-420) wordt blauw. Dan gaat gelijk de gyro draaien. Hij wil dus opstijgen...
Dan haal ik gelijk de spanning er maar vanaf, bang dat ik zo weer een nieuwe puzzel/bouwpakket heb...
En nee, op de zender staat alles in de neutraal stand en de throttle op nul.
dit zijn mijn instellingen op de MX12
(MX2) -> THR THR
On Offset 0
0% 0%
SW always on
(MX1) -> THR THR
On Offset 0
0% 0%
SW always on
(REVO MX)
normal
up 0%
down 0%
(pitch)
NORM
I 50
O 50
(THRO)
NORM
I 50
O 50
(THRO CUT)
-104
(120 CCPM)
AIL 50% N
ELEV 50% N
PIT 45% N
(TRAVEL ADJ)
THRO AILE
H100% L100%
L100% H100%
(SUB TRIM)
TH 0 AI 0
EL 0 RU 0
GE 0 PI 0
(REVERSING SW)
THR:N AIL:N
ELE:N RUD:N
GEA:N PIT:N
(D/R & EXP)
AIL POS1
EXP LIN
D/R 100%
heeft iemand enig idee?
bedankt! bij voorbaat...!
Ik ben zo groen als een plantje bij dit forum en het RC heli vliegen. Ik ben me al een paar dagen aan het inlezen op het forum en handleidingen e.d. Ik ben alleen bang dat ik wat hulp nodig heb bij het instellen van de MX12 zender...
Onlangs een volledig afgestelde Protech zoom 450 EP gekocht. Daarnaast een MX12 zender van graupner.
Volgens mij heb ik de zender niet goed ingesteld, maar weet alleen niet wat ik niet goed heb gedaan.
Zodra ik de zender aanzet en de heli, start het geheel op, de gyro (NT-420) wordt blauw. Dan gaat gelijk de gyro draaien. Hij wil dus opstijgen...
Dan haal ik gelijk de spanning er maar vanaf, bang dat ik zo weer een nieuwe puzzel/bouwpakket heb...
En nee, op de zender staat alles in de neutraal stand en de throttle op nul.

dit zijn mijn instellingen op de MX12
(MX2) -> THR THR
On Offset 0
0% 0%
SW always on
(MX1) -> THR THR
On Offset 0
0% 0%
SW always on
(REVO MX)
normal
up 0%