Newbie vragen over de TREX600

  • Topicstarter Topicstarter 747driver
  • Startdatum Startdatum
7

747driver

Guest
Beginnend vlieger met slechts Lama4 en alphamacsoftware.com RC Helicopter Simulator ervaring.
Overweeg een Align TREX600 aan te schaffen bij flying-hobby.com
De Trex600CF Advanced Combo voor $799
Althans, das de webshop prijs, verwacht terplekke een betere prijs te kunnen bedingen...

Wat zijn de do's en don'ts bij deze heli.

Zijn er upgrade onderdelen welke zeker gelijk moeten worden gemonteerd/gekocht.
Heb bv gelezen dat een ander Motor Drive Gear een langere vliegtijd zou opleveren.
Uiteraard voorlopig geen 3D.

Welke onderdelen moeten zeker als spare worden aangeschaft om de heli na de onvermijdelijke crash weer op te lappen oftewel welke delen gaan er zeker een keer (of vaker) kapot.

Wat is de vliegtijd met de bijgeleverde APLUS 4500mAh 6S1P 22C LiPo en welke lipo's kunnen er het beste worden gekocht.
Neem aan dat je wel 2 of 3 lipo's nodig hebt nietwaar.

Wel ff schrikken als je de prijs van die lipo's ziet.
$159 voor de originele APLUS en een 5AH pakket van FlightPower $299
 
kijk voor accu's bij budget rc in de uk, is een webshop van Electrolite en levert electrolite 6S 5000 Mah voor 100 Engelse ponden, da's minder dan 130 euro met de huidige koers en ze geven 'een jaar' garantie (zie de voorwaarden)

btw bij welke klup vlieg jij (74) ?
 
100 pond klinkt een stuk vriendelijker!
Bij CLX, na 16 jaar HV.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je moet de prijs per vlucht bekijken,...t is gewoon de aanschaf wat duur is natuurlijk, goede accus zijn wel belangrijk, wat goede accus zijn, zijn de meningen nogal verdeelt, ik heb 3 4900's flighpowerpacks, als je een beetje slim shopt heb je die ook voor 200 euro,...

met spares zou ik echt wachten tot je echt crasht, als je echt meteen weer wil vliegen zou je een 2 kit erbij kunnen kopen want je weet toch nooit wat er stuk gaat,...

combo ziet er wel leuk uit, alle metal upgrades van de 600 zijn eyecandy, zeker voor de normale vlieger,...een uitzondering daargelaten.

alleen de originele tailblade grips kunnen vastslaan, vandaar dat een versie met druklagers ipc geen slecht idee zou zijn, die van align veroorzaakt alleen een lichte tot zwaar irritante tailwag,...

dat was t wel zon beetje...
 
Tja, wat de beste lipo's zijn heb ik op andere draadjes kunnen lezen :confused:
Daar zijn de meningen inderdaad over verdeeld....
Inmiddels is de kogel door de kerk :music:
Heb bij readyheli.com wat onderdelen besteld waaronder 2 x FlightPower EVO 25C 4900 6S1P
Zou 724 gram wegen tegenover 799 gram voor de 5AH versie.
0,1AH meer voor 75 gram extra gewicht leek me een matige deal.
Ze zijn inderdaad 200 euries per stuk :eek:
Nu moet het wel de T-rex 600 worden!
Heb er geen tailblade grips gezien voor de 600.
Zou het deze zijn Bart?
 
die zag ik ook staan ja, weet verder niks van deze dingen, kasama en QuickUK heeft er ook een oplossing voor, maar daar betaal je dan ook gelijk redelijk veel voor, GerardNL zou die van QUK testen een tijdje geleden maar nooit meer wat van gehoord,...

mocht je je rex nog niet besteld hebben kan je ook Wes van Modefosheli.com eens mailen voor een mooie prijs,...
 
Zal Wes een mailtje sturen.
Als ik het vergelijk waarbij de prijs bij flying-hobby.com als referentie wordt gebruikt:

Base TREX600 CF Kit
gelijk voor $569

600xl Brushless Motor
gelijk

Align 75G Speed ESC
gelijk

Align REC-B3X External BEC
gelijk

Align Receiver Battery LIPO
lijkt gelijk

600mm Fiber Glass Blades
geen main blades

3 x Specktrum DX821 Digital Servo
3 x Futaba 9252 of 9451 voor $200

GY401 + S9254 Servo
voor $219

APLUS 4500mAh 6S1P 22C LiPo
Align 4600 6S voor $190

Kom bij Wes zonder main blades op $1178 en bij flying-hobby.com op $799
Das wel een groot verschil of doe ik wat verkeerd?
 
Is gebeurd.
Iemand die wat over de servo's kan zeggen?
Specktrum DX821 Digital Servo versus Futaba 9252 of 9451
 
ik heb zelf die spektrums, bevallen prima, (sportstyle) voor wat harder 3d werk ga ik zelf over naar betere servo's denk ik, maar voorlopig deze...

op helifreak zijn er veel "verhalen" over deze servo,... iedereen die ze er zelf op heeft zitten is enthousiast...
 
Bedankt!
Een bouw en ervaringsverslag zal ik zeker maken.
Bart, hoe lang gaat een 4900mAh flighpowerpack mee als je rustig aan doet?
Zal op het accu-laad-techniek forum eens kijken voor een geschikte oplader.
 
@bartjuuuhhh, krijg net antwoord van Wes: "We can match their price and offer better Lipo Thank You Wes" :o:shock::o
 
ik vlieg er meestal zon 6 a 7 minuten mee,

voor een goede laadcombo raad ik de Thunderpower 1010 met 210 balancer aan,...

die kan je evt bestellen of ook bij wes, of bij b-p-p.com, daar geen verzendkosten en alsje korting vraagt aan troy krijg je er zo 20% af....
 
Jo vrachtchauffeur,

Je bent nog 'n Heli A/P vergeten :)

RMK / Kun je tijdens het hooveren nog n's een jointje roken ;)
 
@Bart: jij loopt blijkbaar al wat langer mee...
De TP1010 + TP210 werden ook door Wes aangeraden.
Wil echter iets wat op 220V kan worden aangesloten.
Vandaar dat ik de pagina met de Poseidon-860DS nog steeds heb openstaan.
Anders was ik wel voor de Infinity-960SR gegaan.
Ben gek op grote displays met veel informatie!
Waar sluit je de oplader thuis eigenlijk op aan, een autoaccu?

@Maybe: autothrottle en een FMC erbij en hij kan LNAV/VNAV vliegen :cool:
Als 't allemaal doorgaat word het weer een zware koffer :usa
 
ik heb gewoon een voeding thuis staan, die andere laders zeggen mij persoonlijk niks, dus kan daar weinig over zeggen, mooi ladertje voor een mooie prijs,...
 
Back
Top