Newbie vragen over de TREX600

• Topicstarter Topicstarter 747driver
  • Startdatum Startdatum
En waar moet die voeding aan voldoen qua amperage?
Op dezelfde pagina wordt een 220->12V omzetter aangeboden voor $15.95

Als 't allemaal doorgaat word het weer een zware koffer

Ik las zojuist op AW dat we maar een beperkt aantal nepartikelen mogen meenemen ;)
Zolang het maar aannemelijk is dat het voor eigen gebruik is.
Dus geen 25 rolexen en 80 dvd's tegelijk.

Kan ik (eindelijk) stoppen met de paddoteelt :)

AW 8O wasdah?
Ik koop zelden nepspullen.
Wel veul echte spullen...:D

Ben nog steeds verbaasd over het gemak waarmee Wes z'n prijzen aanpast.
Zoiets verwachte ik alleen in Azië.

Doe ik er verstandig aan gelijk een ander pinion gear te nemen?
Had ergens gelezen dat je daarmee de vliegtijd kon verlengen als je toch geen 3D vliegt.

ja wes is de beroerdste niet,...

ik heb deze Netvoeding 13,8 V 20A van graupner,...
voldoet prima!

die pinion gear kan ik niks zinnigs over melden,...pb trouwens gelezen?

@Maybe, snap 'm nu AW

Flink ding die voeding.
Denk dat ik beter zoiets kan kopen dan een geschakelde 6Amp'er.
Wes de beroerdste niet?
Hij gaat van een webprijs van 1178 naar 799...
Ruim 30% ging eraf!!

Als zender heb ik een X9303 2.4 A/S Tx w/DSM 9Ch Rx No SXS Mode 2 New in Box gekocht.
Hoop dat ik m'n koffer dicht krijg...

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je nog een lader nodig hebt kijk eens naar de Hyperion duo.
Deze is in Nl bij rc technics aan het eind van de maand weer leverbaar. Met deze lader laadt je 2 accu's voor de 600 tegelijk, hij heeft ingebouwde balancers.

Heb er zelf ook een gekocht in de UK, verwacht hem binnen enkele dagen. Prijs rond de 220 euro. Je hebt er wel een flinke voeding voor nodig, ik koop deze bij Conrad electronica, een 24 Volt 20 A. (13,8 V is voor deze lader aan de lage kant)
Op helifreak en rcgroups lopen wat threads over deze lader, is net nieuw en erg populair.

Das een mooie lader JP!
Heb min of meer gekozen voor deze.
Ben gek op grote displays met veul informatie.

Da's ongeveer dezelfde als de robbe infinity 3. Hou er wel rekening mee dat je ongeveer een uur laadt. Na een uur heb je met deze acculader 1 lipo vol , met de Hyperion 2! De Hyperion is maar iets duurder maar je hebt wel 2 laders ipv een !

De voeding is wel iets duurder maar voor mij is het voordeel van 2 laders tov 1 wat het zo interessant maakt. De laders hebben beide 180 watt, de hyperion dus 2x 180 wat.

Als je straks wat meer accu's hebt kun je dus met de Hyperion sneller weer vliegen als je ze hebt leeggevlogen !

(plus een ander voordeel is ingebouwde balancer, dus minder kabels en rommel)

Ander heel groot voordeel, de Hyperion heeft een updatebare firmware dus mocht er in de toekomst een ander laadtechniek komen of een nieuw ssort accu dan is hij makkelijk zelf te updaten

Ik zou mijn keuze voor de lader nog eens heroverwegen en eens lezen in de forums en op hyperions website over de duo !

Laatst bewerkt:
@JP: Je hebt gelijk, zal er nog eens naar kijken.
Vooralsnog kies ik voor de 960SR.
Hij kan dan inderdaad niet 2 grote lipo's gelijktijdig opladen maar wel een grote en een kleine.
Althans, dat haal ik uit deze zin: "the charger has dual ports for both Lipoly/LiFePo4 and Tx/Rx at the same time!".
Wat kost die 24 Volt 20A?
Inderdaad wel een kastje extra.

Laatst bewerkt door een moderator:
die voeding kost nu 125 euro, normaal 139, nu tot eind van de maand 10% korting en als je met ideal betaald word hij gratis verzonden

Zit me suf te zoeken op conrad.nl maar kan die voeding niet vinden...
Heb je wellicht een link of artikelnummer?

Herstel, voeding gevonden en besteld.
Inderdaad, daar kun je uit opmaken dat ik voor de Hyperion lader/balancer ga...
Men lijkt er errug tevreden over te zijn.

Aan 747driver:

Heb zo de indruk dat die tweede uitgang enkel voor 4 tot 8 nicad/nimh cellen zal zijn.

Weet het niet zeker maar dubbelcheck toch maar!

Mario

@Helicrasher: zou inderdaad goed kunnen.
De Hyperion EOS 0610i kan wel 2 dikke lipo's gelijktijdig laden.
Die gaat 't waarschijnlijk worden.

@ 747driver

Ja, deze kan inderdaad 2packs laden als je TWEE laders koopt.
Je moet ze dan samen laten werken met een soort netwerk kabel. Blijven dus nog steeds de kosten van twee laders!!

De (bijna) enige laders die dit momenteel kunnen zijn de homeladers.
Ikzelf heb de SOMMER SUPRALADER MEGARON als homelader : VIJF uitgangen die elk apart instelbaar en regelbaar zijn om alle soorten batterijen tegelijkertijd te laden (max 6s lipo/LiIon/A123 per uitgang)
voordeel: voeding zit ingebouwd, dus geen aparte voeding meer aanschaffen.
Zijn eigenlijk vijf aparte laders in één behuizing.
Kan ook met optionele 12 volt aansluiting geleverd worden om mee te nemen naar het veld.
Nadeel: hoge aanschafprijs.
Computergesteuerte vollautomatik Lade- Entlade- Meßgeräte

Als portable lader die dit ook kan is er de SCHULZE CHAMELEON 8-936E, echter zeer duur maar zeer goed!!
Ik bezit de ORBIT MICROLADER PRO, laden tot 12s, erg tevreden van deze lader!!
Gebruik deze bijna enkel op het veld.
Zien er eenvoudig uit, zijn het ook in bediening maar zijn echt superladers.
Orbit electronic

Dus niet te snel kopen en goed uitkijken en zoals bij de verzekeringen: de kleine lettertjes ook lezen. ;-)

mvg
Mario

Beste 747Driver,

Ik heb gekeken op die site waar je die trex 600 kunt kopen, das een mooi prijsje 480euro voor een complete trex 600 , maar hoe krijg je dat ding hier, wat zijn de kosten daarvan ?????

M.v.g.
Maarten.

Back