Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
bij 22,2V is dus zo'n 8A per pack toch?
Hoi,
Ja er is vliegen op het veld , omstreeks 1 uur.
Berekening klopt in zoverre dat er mogelijke verliezen niet mee zijn gerekend. Ik kom op mijn robbe lader (enkel 180 W) ook niet verder als 7,5A laden. Terwijl mijn voeding 480 kan leveren. Als je uitgaat van de volle 6S lipo 25,nogiets V kom je wel op de 180W het is maar net hoe de fabrikanten het opgeven. Maar met die extra 0,5 ampere zou het geen 3 minuten uitmaken. Probeer het maar eens op 6A laden en daarna op 7,5A het maakt bijna niet uit.
Het mooie van de duo is dat je 2 6S pakketen tegelijk kan laden, of 1 x 6S pakket en daarna een pakketje erbij van de 500 of 450 en dat ook nog met een behoorlijke snelheid.
Dat zou net moeten kunnen 12x 30 is net 360W dus helemaal 2 x 180 haal je daar niet mee want er gaat tijdens het omzetten van alle voltages nog wel wat verloren.
Ik heb mijn voeding wel bij me zondag (incl Ampere meter) we kunnen de generator wel even starten het spul aansluiten en gewoon even testen of het gaat werken en zo ja met hoeveel. Ik heb ook wel een lege 6s denk ik tegen die tijd , zo niet dan maak ik er één in 6 min is het gebeurt ;-)
Met een beetje geluk heb ik mijn duo dan ook (mits het modelbouw vrouwtje akkoord gaat)
[edit] onder het motto meten is weten maar testen is beter![]()
Het ging inderdaad prima met de 30A voeding zondag.
Heb je een 10 of een 11 tands op de motor?
2100 kan maar voor gewoon vliegen redelijk hoog.
1900 is een prima HS, en dat zou je met een 10 tands moeten hebben.
Klopt het dat de DUO met een 12V 30A voeding 2 lipo's gelijktijdig met 7,5A kan laden?
Hyperion is momenteel bezig met het ontwikkelen van een ontlaad unit voor de DUO waarmee lipo's kunnen worden ontladen tot een bepaalde capaciteit/spanning en welke tijdens het ontladen ook balanced.
Ze werken ook aan een firmware update welke het mogelijk maakt om via de balancer (langzaam) te kunnen ontladen.