Ik snij mijn nexussen na van een mal van de echte.
De strip carbon die je gebruikt als achterlijst, is niet nodig, ook niet voor 3D, is alleen maar extra gewicht.
Het nut van de gaatjes in de romp ontgaat mij een beetje?
Qua veranderingen.. ik kreeg vanavond de tip om de Nexus van balansvlakken aan de ailerons te voorzien, dus de aileron bij de vleugeltip voorbij de scharnierlijn te laten lopen.
@bdoets: ik vlieg zelf met een nexus, ik ken dit toestel dus, en het ding is domweg niet voor 3D geschikt. Een snaproll is met de standaard nexus bijna niet te vliegen, domweg omdat het ding niet snel genoeg rolt. Dat heeft met de snelheid van de servo's niets te maken, maximale uitslag is maximale uitslag, het ding rolt gewoon niet supersnel.
Ik was zelf ook een bouwdraadje voor de nexus begonnen, wat ik ga bijwerken als ik met het kitje begin waar ik nu nog van nasnij.
De bedoeling van de remkleppen is, verrassend, remmen. Ik zag tijdens de wedstrijd ook al dat mensen er gaatjes in gemaakt hadden, dat is bij het oorspronkelijke kitje niet zo. Mogelijk dat ie zonder die remkleppen, of met die gaatjes in de rempkleppen, al wat beter wil rollen?
Ik denk dat als ik de nexus zou aanpassen tov. het origineel, dat ik de scharnierlijn van de ailerons verder naar voren zou halen, oftewel, de ailerons groter maken. In de hoop dat ie dan beter wil rollen.
Wat weegt de nexus uit de topicstart? De mijne woog ruwweg 155 gram, met Graupner Depron, 19 grams motortje, CC10 regelaar, 400mAh 2s lipo (FlightPower, 21 gram), gestripte corona ontvanger (5 gram) en 3x5 grams servo's.
Ik ga nu een nieuwe snijden uit lichter depron.. met een paar kleine andere aanpassingen wil ik op rond de 130 gram uitkomen.
150 gram vliegt hij dus wel, maar is al aan de zware kant.