Nexus 3D shock flyer algemeen bouwdraadje

Een mooie benaming Bart "Pureestamper" :mrgreen: Zou je ook in de caravan moeten hebben ;) (zie caravan-forum)

Vind het beetje flauw. Remvlak zou beter zijn denk ik.

Of de functie van het vlak aan het rudder ook remmen is, weet ik niet. Zou ook een soort van diffusor kunnen zijn?

Zou de nexus beter aan het rollen te krijgen zijn door de tipkoorde te verminderen? Zal je wat stabiliteit op inleveren, maar soit..

En waarom de nexus eindeloos aanpassen? Warom geen click? Of als je iets anders dan de rest wilt een Vega...

En waarom wil je sneller rollen, is voor het C programma niet nodig. Zelfs de B niet, zie niels.

Laatst bewerkt:
kan iemand mij tekeningen van deze nexus bezorgen?

edit: dank aan gerhard

so do i ...

ik moet toch wel een keer een indoorflyer hebben. !

als het mogelijk is mag u deze bouwtekningen opsturen naar jeprid#hotmail.com

mvg

Mensen wat een discursie over remvlakken:rolleyes:, pureestamper:rolleyes: enz.:confused:
Ik vind de Nexus een stoer uitelijk hebben. :p Daarom bouw ik deze shocky.
Ik vlieg nog geen EK wedstrijden hoor.;)

Ik zou graag zien dat er in dit bouwdraadje gebouwd wordt. Gezien het feit dat ik wel 12 tekeningen verstuurd heb, moet dit draadje straks vol staan met modellen.:p

Fijn te horen dat de motor geschikt is.

Maar een accu van 2s 300 mHa :confused: Hoe lang vlieg je daarmee?

Gr. Gerhard

PS. stuur je vanavond de tekening;)

Mensen kunnen soms slecht lezen, ik heb er ook al een hoop verstuurd en heb een link in mijn bouwdraadje gepost zodat hij voor de mensen zelf te downloaden is.

Aangezien de rem, die aan het einde van het rudder zit, zich voornamelijk in de propwash bevindt is het verstandig om deze weg te laten. Deze rem vreet nogal vermogen, waardoor de motor harder moet werken, wat weer ten gevolge heeft dat er veel turbulentie ontstaat achter het model waar je bij sommige figuren last van kunt hebben.

Ja het viel mij bij de wedstrijd al op dat 1 iemand die rem had weggelaten. Ga ik dan dus ook maar doen.

Wat mij ook opviel is dat ook de 'kitjesbezitters' niet voor de pull/pull aansturing hadden gekozen, maar gewoon een carbon stuurstang gebruikten.. werkt die pull/pull oplossing niet goed? problemen met het op spanning houden van kabel bij verschillende temperaturen etc?

Ok als ik zo vrij mag zijn nog 1 vraag.. voor de nieuwe nexus heb ik keuze uit drie motoren:

1) het welbekende 19 grams motortje (die ik ook al gebruikte, maar dan een nieuwe)
2) het 14,5 grams motortje van rctechnics (specs onder)

specs 14,5 grammer:
Code:
Voltage range
 1-2x LiPol

RPM per Volt
 3113 RPM/V

Max. efficiency (%)
 74.00%

Max. loading
 7 A/30s

No load current / 9V
 0,56 A

Dimensions
 42x28 mm

Shaft diameter
 3 mm

Weight
 14,4 g

Recommended model weight
 60-150 g

Recommended propeller range
 5/3; 6/3; 7/3,5

Heb er een 6/3 en 7/3.5 prop bij.

Het motortje is volgens de weegschaal 5 gram lichter.. maar die hoge kV baart mij zorgen.. toch maar bij het 19 grammertje bljiven met een 8x4.3 GWS propje?

Hoi Henry

De ervaring met die hoge KV motortjes en de bijbehorende kleine prompjes leert dat dit niet echt pretig is. die kleine propjes 'bijten' erg slecht. Hierdoor krijg je het effect dat je gas geeft, er gebeurt even niets.. dan versneld je model alsnog, maar nu te veel, moet je weer gas minderen.....

Ik zeg niet dat het niet gaat, het is alleen niet prettig.

grWinfried

Even van wat ik van diverse wedstrijdvliegers heb vernomen, is dat de remflappen/pureestampers (die houden we erin ;)) alleen echt effectief zijn bij lage snelheden en op het moment dat een daling ingezet wordt. Boven een bepaalde snelheid hebben ze eigenlijk geen effect meer.

Verder kan ik als beginnend indoor vlieger alleen maar zeggen dat het een lekker schuimpje is om mee te leren indoor vliegen. :yes:

Ja daar was ik al bang voor.. motortje maar bewaren tot ik er een goede toepassing voor heb.. of mss herwikkelen.

inbouwen van de servo's

ik ben bezig geweest om de servo's in te bouwen.

nexus010cz1.jpg

Daarna heb ik de schuine kanten gesneden. Deze lopen iets taps toe naar achteren.
nexus009ln2.jpg

nexus007iy2.jpg

nexus008ky3.jpg

het voorste stuk moet nog geplakt worden. Hier zal ik een uitsparing moeten maken voor de servo.

nexus011kg2.jpg

Hier zie je goed hoe de servo's voor het hoogte en richtingsroer weggewerkt zijn onder het schuine gedeelte.

Dit was het voor vandaag.
Aankomend weekend maar weer verder.:p

Ok als ik zo vrij mag zijn nog 1 vraag.. voor de nieuwe nexus heb ik keuze uit drie motoren:

1) het welbekende 19 grams motortje (die ik ook al gebruikte, maar dan een nieuwe)
2) het 14,5 grams motortje van rctechnics (specs onder)

En nummer 3?

Die 19g motor kun je nog 0,7 afhalen (achterste cirkel eraf) en hem anders monteren dan met dat zwartte kruisje. Totaal 19,5G inc montage.

Misschien is dit de 3e optie?: Hobbycity Online R/C Hobby Store : AD-100L Micro Brushless Outrunner 1850Kv $13.95
Die wil ik graag proberen, ik heb er nu 1 gemold, en weer een nieuwe besteld. de vorige was na wat aanpassingen 12g
8X4 moet opzich wel lukken hoop ik.

2 van deze cellen: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 240mAh 20C single cell $2.32
2s1p 240mah 13,06g inc stekkers en balanceer punt.

Back