Nexus 3D shock flyer algemeen bouwdraadje

Daarom,ik kom vanzelf wel eens een kistje tegen waarmee ik wel meer dan 1 wedstrijd mee vlieg.

Je leert alleen maar van je fouten.Nu maar eens oefenen een keer voor een wedstrijd.Weet je ook hoe het toestel reageerd.

zowieso is alles ook mode- en smaakafhankelijk. Misschien vind jij de nexus wel de fijnst vliegende kist allertijden :)

Geen van beide.Ik ben naar de Praxis gefietst,daar heb ik drie kwasten en 4 potjes verf meegenomen.Dit is acryl verf van " 't Stilleven".Deze verf is op waterbasis.In combinatie met afplaktape zat het er zo op.Ook een voordeel hiervan is als het uitgelopen is dat je het zo weghaald met een beetje water.

Als jij psee een cc10 met oude software wil hebben, wil ik m die van mijn reserve shok wel verkopen..

Yge 8 is misschien wel beter maar daarentegen ook duurder.
CC10 doet het ook goed met Strecker.En een meespelende factor voor mij is dat ik het geluid die de CC10 maakt bij accu aansluiting leuker vind.

zwaartepunt Nexus

Wie van de Nexus fans kan mij vertellen waar het zwaarte punt precies ligt.:confused:

Gezien het feit dat dit een eigenbouw is, zijn er vast wel mensen met een origenele Nexus die mij kunnen vertellen waar het zwaartepunt ligt.

Dit scheelt denk ik weer een model.:p

Gr. Gerhard

Zoals ik al eerder zei, volgens de handleiding zou het op 22,5cm vanaf de neus moeten liggen. Mijn ervaring is dat dat te ver naar achteren is. Op mijn Nexus heb ik het nu rond 22cm liggen en het zou nog iets naar voren mogen.

Let er wel op dat de tekening uit dit topic of van dit forum, niet de echte nexus is. Daar kan dus een ander zwaartepunt voor nodig zijn. Elders in dit topic las ik al 19cm.

Zoals ik al eerder zei, volgens de handleiding zou het op 22,5cm vanaf de neus moeten liggen. Mijn ervaring is dat dat te ver naar achteren is. Op mijn Nexus heb ik het nu rond 22cm liggen en het zou nog iets naar voren mogen.

Let er wel op dat de tekening uit dit topic of van dit forum, niet de echte nexus is. Daar kan dus een ander zwaartepunt voor nodig zijn. Elders in dit topic las ik al 19cm.

Dank! :p

Heb ik een houvast wat betreft het zwaartepunt.

Laatste foto's Nexus

Mijn Nexus is klaar.:p
Zaterdag avond indoor maiden in Westerhaar.

Hier eerst nog wat foto's
nexus016zo6.jpg

nexus015el6.jpg

De motor heb ik op een kunstof frame geschroefd. Dit frame heb ik uit een plasic doosje gezaagd.
nexus014bh5.jpg

Nog een totaal beeld.:p
nexus017fi6.jpg

Hier nog even een update.

Het eind gewicht van mijn Nexus ligt op 185 gram.:rolleyes:
Hier moet je eigenlijk 20 gram vanaf halen,
Omdat de accu die ik gebruikt heb voor de maiden 45 gram zwaar is.
Het was een 2S 800. Ik had geen andere voor handen.
Als ik een 2S 350 zou gebruiken kom ik rond de 165 gram :p
Natuurlijk kan dit lichter, maar voor de eerste keer vondt ik het wel goed.

Op het filmpje dat ik straks plaats van het indoor maiden:p,
zie je dat de Nexus een beetje staart lastig is, zodra ik het gas minder.
Daar kon ik die avond niks meer aan doen.
Dus maar gewoon vliegen.:p

Ja ik heb hem op paar kleine deukjes heel gehouden.:banana:

Was wel een hele kunst om niet tegen een muur of plafon te vliegen.

Fimpje maiden Nexus

Hier kun je de film zien van mijn maiden.
De kwaliteit is niet zo goed, omdat ik met mijn fotocamera gefilmd heb.

Ik vond het een hele mooie ervaring.
Ik kan nu niet afwachten, dat indoor Hengelo op 31 januari 2009 van start gaat.
Deze hal is dan veel groter.:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Back