Nexus 3D shock flyer algemeen bouwdraadje

Tsja, nou ja, op zich zit het er dichtbij.. probleem is alleen dat ik geen losse cellen kan vinden van 200mAh die per cel (dus zonder dat er uberhaupt iets aan gesoldeert zit) niet boven de 5 gram zitten. Ze moeten op zich wel bestaan, als er een 230mAh pakketje van 5,nogiets gram bestaat, zou 200mAh tegen 5 gram op zich moeten kunnen. Het veel te grote FP 2s 400mAh pakketje waar ik de laatste wedstrijd mee vloog, weegt 21 gram inclusief te lange snoeren maar ex balansstekker. Dan moet 200mAh tegen 10 gram wel kunnen.

Verkijk je niet op die keukenweegschaaltjes.. ze claimen wel een grote nauwkeurigheid, maar zijn dat allesbehalve.

Anyways.. weet je nog het merk van je cellen Raymon? Waar had je ze gehaald?

ik heb ze niet besteld, Frans had ze besteld bij wes als het goed is, die AHA 200
Maar hoeveel A trekt je motor dan?

Dat hangt er vanaf hoeveel gas ik geef ;)

Ik gebruik het bekende 19 grams motortje aan een 6A 'professional brushless esc' of een CC10, naar keuze, maar de CC10 doet eigenlijk niets beter, en de 6A is lichter, dus het zal wel de 6A regelaar blijven. Die trekt het prima, dus de stromen blijven onder de 6A.

Had wel al verhalen gehoort dat deze pakketjes dat niet zouden trekken, maar daar tegenover ook weer verhalen van mensen die dat onzin vinden.

Sowieso.. volgas zal het wel rond de 5~6A zitten (zal het zo eens meten) maar dan nog, hoe vaak vlieg je nou volgas in het C programma..

De AHA 200 wegen overigens volgens opgave fabrikant 5,5 gram per cel...

ja volgens die opgave wel maar dat wegen ze niet.
en die paketen leveren max 5A dus zou het er niet op gokken,

Maar waarom wil je perse een paket van 10 gram? want je kan ook te licht gaan he,,,

Ik wil niet perse een pakket van 10 gram, ik zei dat die niet leverbaar waren.. als je de fabrikantenopgaves moet geloven. Kennelijk nemen die het iets te ruim :)

Ik heb 10 cellen bij UH besteld, zippy 230mAh, ook iets van 5.5 gram per cel.. en als de stroom dan te hoog blijkt, haal ik het endpoint van throttle gewoon wat terug.

Lichtere cellen.. ik denk dat wel 15 man tegen mij gezegd heeft de laatste wedstrijd dat mijn FP lipo (21 gram) veeeeel te zwaar was.. :P

21 is ook te zwaar idd, maar die 200mah treken het niet, ik had ze op een strecker en kon precies een programa vliegen en dan nog 1 viguur proberen en dan landen.

Kijk, het eeuwige probleem met de modelbouw, elkaar tegensprekende praktijkgebruikers. Ik had van Br@m ook al begrepen dat die pakketjes het niet zouden trekken, maar Niek zegt daarentegen 'onzin, heb je mij zien vliegen?'.. wie moet je dan geloven? :P

Nou, dan moet je ze ook kunnen vinden. Ik ken ze niet namelijk. Tegen 5,5 gram per cel, kom je nog niet op 12 gram uit, als je balanceerstekker en goudcontactjes meetelt. Je komt dan nog rond de 13~14 gram uit.
...
Daarom.. denk dat je totaalberekening wel redelijk klopt, maar 10 gram 2s 200mAh lipo's bestaan helaas niet, tenminste, ik kan ze nergens vinden en jij vooralsnog ook niet ;)
Tsja, ik heb er ook geen balansstekker aan, maar daar werd al meerdere malen meewarig nee over geschud toen ik dat vertelde :P

die 10 gram, hoe heb je dat gewogen?
Ik heb deze cellen nu: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY 240mAh 20C single cell $2.32
5,9g/stuk
Ik heb nu 4 2s pakketten, 13,06g/stuk gemiddeld op een zeer nauwkeurige, 0,01resolutie weegschaal.
INC. balanceer aansluiting en 2,3mm stekkers met krimpkous (om de stekker, NIET het pakket natuurlijk) en 0,35mm² silicone geisoleerd draad

Er zit geen balanceer stekker aan maar ik hang hem wel elke keer dat ik hem laad aan de balancer, ik zal nog een foto plaatsen hoe.

Die weegschaal van raymond vertrouw ik niet helemaal hoor, maar als hij 11 zei voor een 2s200 geloof ik hem direct, ik had ooit 200'jes van himodel, die zaten daar ongeveer op. maar die trokken het toen niet, was niet voor een shocky te gebruiken.
Dat hangt er vanaf hoeveel gas ik geef ;)

Ik gebruik het bekende 19 grams motortje aan een 6A 'professional brushless esc' of een CC10, naar keuze, maar de CC10 doet eigenlijk niets beter, en de 6A is lichter, dus het zal wel de 6A regelaar blijven. Die trekt het prima, dus de stromen blijven onder de 6A.

Had wel al verhalen gehoort dat deze pakketjes dat niet zouden trekken, maar daar tegenover ook weer verhalen van mensen die dat onzin vinden.

Sowieso.. volgas zal het wel rond de 5~6A zitten (zal het zo eens meten) maar dan nog, hoe vaak vlieg je nou volgas in het C programma..

De AHA 200 wegen overigens volgens opgave fabrikant 5,5 gram per cel...
Ik wil best geloven dat die CC10 een hogere resolutie heeft en sneller reageert dan de turnigy6, ik vind dat alleen niet opwegen tegen het gewicht.
Mijn 240 cellen die trekken het wel, zelfs met de 8X6gws waar ik mee vlieg. maar ik ga er dan alleen precisie mee doen, 3d wil ik hem ze niet aandoen, ik zit regelmatig op volgas dan nl.

En ik moet ook nodig eens gaan meten.

Laatst bewerkt:
Die cellen heb ik nu ook besteld, of in elk geval iets wat er op lijkt. Die 6A regelaar is idd lichter dan de CC10. Of de CC10 een hogere resolutie heeft, weet ik niet, zal wel, maar op mijn niveau merk je daar niets van.

Wat ik wel weet.. vandaag indoor gevlogen in Woerden en begin eindelijk een beetje vertrouwen in mijzelf en het kistje te krijgen, maar.. ik heb ook even met de click van Frans Osenga gevlogen en.. de click viegt gewoon stukken fijner dan de nexus. Het is niet alleen het rollen, het is het gehele vliegen, de click is wat mij betreft gewoon beter, en dan ook niet een klein beetje.

Hoe het zit met een nexus van de tekeningen in dit topic, weet ik niet, mogelijk dat die beter vliegt dan 'de echte' nexus.

P-J; je zult echt op iedere gram moeten letten om een 70cm Nexus (geldt ook voor een clik! en andere kistjes) niet te zwaar te maken; ik heb zelf eens een 72cm Yak-54 gemaakt en behoorlijk lichte spullen gebruikt, maar toch was ie te zwaar om echt lekker te vliegen, maar goed, je bent nu gewaarschuwd:p

Ik weet het,met zware kisten vliegen ben ik inmiddels wel gewoon.
Toch ga ik het proberen.

Mocht deze niet goed vliegen heb ik al een reserve kist geregeld. :)

Ik probeer niet elke wedstrijd een ander kistje te hebben.
Hopelijk gaat me dat lukken. :rolleyes:

Denk dat een kleinere nexus een nog groter drama qua rollen gaat worden.. zou de rolroeren dan maar fors vergroten...

Back