Ni-mh Accu laden met lood accu 12 v

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat het werkt is ook wel te verklaren....
Laad maar eens een 9.6v AA pakket op een computerlader met 1 tot 1.5A en je zult zien dat de klemspanning al snel boven de 12v komt Op 12v zal de interne weerstand van de 8 AA cellen genoeg zijn om de stroom te begrenzen.

Dat het goed is zeg ik niet!!!!! (Maar geloof wel dat het kan werken)

Nou 1 jaar is te veel mishandelen .
Als je 1 jaar mishandelt zijn ze al dood .
Ik ga ze wel in de auto laden ik weet voor me zelf dat het kan het lukt ook .
Me accu's zijn altijd het zelfde met v en mah alles blijft het zelfde.
Je hebt drie problemen:
1. Je weet niet waar je mee bezig bent.
2. Je luistert niet naar anderen die wel weten waarover ze praten.
3. Je kunt de voorgaande problemen nog niet eens aan jezelf toegeven, laat staan op een openbaar forum.
Dus nu weet ik wel of het kan.
Deze conclusie, op grond van verkeerde aannames, is onjuist. De verklaring staat hierboven.
Is mijn probleem als er iets gebeurd...
Nee, dat van je ouders. Laat hen deze thread maar eens lezen. O wacht, dat durf je toch niet.... (Gebeurt is met een T)

Durven ????
Dat durf ik wel trouwens ik heb het zelf aan hem verteld :)
Mijn vader heeft dit bedacht .
Hij heeft alles gemaakt stekkers enzo.
IK LAAD ME ACCU'S WEL IN DE AUTO MET EN ZONDER IETS ERTUSSEN DAT BOEIT JULLIE GEWOON NIET LAAT ME DOEN HET IS MIJN PROBLEEM.
TROUWENS IK HEB SPIJT DAT IK ZO EEN TOPIC HEB GEOPEND .
HET LUKT WEL .
DAT WEET IK EN IK GA HET ALTIJD NOG DOEN .
Dit lijkt mij ook nog kinderachtig . O wacht, dat durf je toch niet
Dat lijkt me gewoon pesten als iemand van 6 .
Wat gebeurt er als ik niet luister dan ?
Je bent me pa me ma niet dus waarom zou ik luisteren ?
Als ik toestemming van me pa heb is dat voor mij ok.
DIT IS DENK IK MIJN LAATSTE DAG OP HET FORUM want ik word zo geband.

Laatst bewerkt:
Je bent me pa me ma niet dus waarom zou ik luisteren ?
Simpel, omdat je pas 12 bent...
Nog maar 13 jaar te gaan voordat je hersens helemaal volgroeid zijn.
Pas dan kun je de consequenties van je handelingen helemaal overzien en zou je dus over dit kinderachtig drammerige gedrag heen gegroeid moeten (kunnen) zijn.
Gewoon even volhouden, 13 jaar zijn zo voorbij...
DIT IS DENK IK MIJN LAATSTE DAG OP HET FORUM want ik word zo geband.
Als je je zo kinderachtig en eigenwijs blijft gedragen zou dat zomaar kunnen..... En terecht.

P.S. als 1 van de cellen sluiting maakt, stijgt de spanning over de R i van het hele circuit met ~1,5 volt.
Je wilt niet weten wat er dan gebeurt. Zo als je wel meer niet wilt weten....

Laatst bewerkt:
Ik heb een perfecte lader voor mijn accu bestelt staat beneden.
Ik weet niet waar jullie over praten maar het staat beneden.
Vroeger ging ik nicd penlites van 700mah met een 15 volt oplader laden .
En was er niks gebeurt .
Maar met de nadruk op vroeger ik doe dat niet meer.
Stijgt het 1,5 v ??
1,2 v is het.
Kortsluiting ?
Hoe zou dat komen kortsluiting als ik een accu laad en terwijl de accu gewoon zonder problemen opgelaad word ?
Reageren hoeft niet meer want jullie kennen mij nu al ik luister niet naar onzinnige verhaaltjes.

Laatst bewerkt:
Stijgt het 1,5 v ?? 1,2 v is het.
Een NiCd of NiMh onder lading heeft een celspanning van om en nabij de 1,5 Volt. Die 1,2 Volt is nominaal tijdens ontlading.

Kortsluiting ?
Hoe zou dat komen kortsluiting als ik een accu laad en terwijl de accu gewoon zonder problemen opgelaad word ?
Het is op-ge-la-den. NiCds maken soms spontaan sluiting. Dat gebeurt altijd zonder aankondiging.
Dat het al meer dan een jaar goed gaat betekent alleen maar dat de kans dat het binnenkort misgaat, steeds groter wordt.
Als je dan geen stroombegrenzing hebt, ontploffen de andere cellen door oververhitting.
Dat vindt je vader vast niet erg als het in zijn auto gebeurt, toch?

Reageren hoeft niet meer want jullie kennen mij nu al ik luister niet naar onzinnige verhaaltjes.
Precies, daarom geven wij je dus alleen maar heel zinvolle informatie. Het enige onzinnige in deze thread zijn een paar van jouw reacties en dat weet je best....

Dat het werkt is ook wel te verklaren....
Laad maar eens een 9.6v AA pakket op een computerlader met 1 tot 1.5A en je zult zien dat de klemspanning al snel boven de 12v komt Op 12v zal de interne weerstand van de 8 AA cellen genoeg zijn om de stroom te begrenzen.

Dat het goed is zeg ik niet!!!!! (Maar geloof wel dat het kan werken)

Dat is in het geval van 8 AA's en b.v. D cellen (die hebben allemaal een hoge interne weerstand) , zodra je er een aandrijfaccu op aansluit gaan er veel grote stromen lopen......

Hang maar eens een 9,6v sub-c (of andere lage interne weerstand cellen) aan een lader voor je auto accu , die amperemeter slaat meteen door ;)

R/C, je staat op mijn negeerlijst. Daar kan je trots op zijn. Je bent de eerste die daar in geslaagd is.

Op het forum probeer ik naar beste weten medeforumleden te helpen en kennis over te dragen. Echter, de manier van reageren van R/C gaat alle perken te buiten. Eerst hulp vragen en dan op grove wijze melden dat hij daar niets mee doet.

Een beetje zelfoverschatting kan geen kwaad, maar dit is te erg. Een twaalfjarige kan geen kennis hebben van elektrotechniek. Dat is niet erg, maar dan moet hij wel open staan voor welgemeende adviezen van forumleden.

Het gedrag van R/C in dit item is bepaalt niet uniek. Kijk zijn forumgeschiedenis er maar op na.

Dus R/C het gaat je goed, maar probeer iets te doen aan je gedrag. Er komt een tijd dat dit tegen je gaat werken.

Laatst bewerkt:
Nou mooi dan dat ik erin ben geslaagd zo trots was ik nog nooit geweest ,
terwijl ik niet heb gescholden ben ik erin geslaagd.
Wat heb ik dan gezegt ??
Heb ik gescholden ?
Nee , dus dit bericht klinkt me raar.
Ik negeer nu maar iedereen in dit topic dan krijg ik zeker geen ruzie meer .

Laatst bewerkt:
Je leest het bericht niet goed ....

Je eigen gedrag geeft meer rede tot negeren als de personen die hier hebben gereageerd...

Dit zijn allemaal mensen geweest die veeeeeeeel meer ervaring hebben als jij , een aantal ervan was zelfs al bezig met rc's nog voordat jij geboren was :!:

Het advies wat die mensen geven sla je in de wind en doe je af als onzin ....

Daar maak je je erg populair mee ... :nooo:

Op deze manier ga je bij een hele hoop mensen op de negeerlijst eindigen en kan je het binnen de korste keren vergeten dat je nog hulpt krijgt op het forum.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back