(niet meer zo) Verscheurd door twijfel! [UPDATE]

Euhhhh.... Elektro of brandstoffers... allemaal leuk... maaarrrrehhh...

Tegen deze orchestratie kan bijna geen enkel braaf vliegend conceptje op :) (in de herhaling)

Laatst bewerkt door een moderator:
vliegt leuk zo'n kadett, de mijne is nu in andere handen van RickR hier op et forum. Ik vloog 'm op 3s jij gaat 'm op 4s vliegen zie ik. Ik vond 3s al power genoeg hebben :) succes met de bouw en met 't vliegen.

Euhhhh.... Elektro of brandstoffers... allemaal leuk... maaarrrrehhh...

Tegen deze orchestratie kan bijna geen enkel braaf vliegend conceptje op :) (in de herhaling)

[youtube]5PnJkBl0Ql8[ /youtube]

Lekker geluidje hè :D
Afgelopen zomer was er een FW-190 met 250 moki op het veld bij ons.

Kwijl.

Wat een sound, en ik dacht dat een turbine het ultime geluid had, maar die komt hier nog niet in de buurt.

Mvg Pascal.

Oorspronkelijk geplaatst door Frank Stevens Bekijk bericht
Ben ik met Pascal eens..
Maar... wat heeft het filmpje met dit topic te maken??

Nou! Dan moet je de eerste stukskes van dit draadje maar even doorsabbelen... elektro of brandstof... van de wikke en de weeg...

Maar een Kolm op een Calmato? Of je moet Kolmato willen :mrgreen:

Ach ja.... ik trof het filmpje toen het origineel tragisch crashte... dat geluid van die Kolm... onverslaanbaar.

Laatst bewerkt:
Net als met vuurwerk is modelvliegen het nutteloos omzetten van euro's in beweging, lawaai en plezier.

Beste opmerking op het forum, ooit :)

Toch maar even mijn persoonlijke mening erbij dan, baat het niet dan schaadt het ook niet ;)

Ik ben bijna vijf jaar geleden begonnen met vliegen in een opwelling (al vaak gezien maar nooit geld voor) omdat ik goedkoop een zender kon krijgen. Bij de LHS een MPX Easystar gekocht en daarmee naar een club gegaan. Slechte ervaring maar dat is vast persoonlijk, voor mij in ieder geval geen club meer. Daarna een MPX Easyglider erbij want zweven trok me toch wel erg. Daarna een MPX Magister met een 6CC brandstofmotor kon overnemen, compleet met startkist en aanverwante artikelen. Vloog leuk maar ik was na een maand al klaar met het constante schoonmaken en het gestink op zolder en in de auto. "Even snel vliegen" was er daarmee niet bij.

De Magister verkocht en daarvoor materiaal (depron) en electronica aangeschaft (in Hong Kong dus stukken goedkoper dan hier!) en zelf een paar toestellen gebouwd. Daarna via marktplaats en dit forum een aantal modellen aangeschaft (meeste electronica, sommige zonder motor) en eigenlijk altijd daarna electrisch gebleven.

Het is naar mijn mening makkelijker even snel mee te nemen, eenvoudiger in onderhoud, schoner.. Aan de andere kant vind ik het geluid van een 50CC viertakt nog steeds geweldig, baal ik dat turbines zo absurd duur zijn en is het meeslepen van een lading lipo's soms wel irritant (want ik heb wel een autoaccu om van te laden maar die sleep je niet mee de heide op, weegt 20 kilo!) en over 220 beschik je als wildvlieger meestal niet.

De laatste jaren heb ik veel DLG gevlogen (zwevers met een werppen in de vleugeltip, BUITENGEWOON verslavend, check youtube) en heb ik onder andere een FMS Mustang P-51 en een Bravenboer C-130 Hercules gekocht. Toch vlieg ik nog regelmatig met mijn easyglider en zodra ik even wat extra geld heb bestel ik weer een easystar - gewoon, voor het leuk erbij! Maakt niet uit hoeveel toestellen je hebt, sommige gebruik je veel, andere bijna niet (een van mijn DLG's vliegt alleen lekker als het absoluut windstil is, niet echt vaak in Nederland zeg maar) maar als je meer keus hebt zul je snel even iets pakken.

Moet ik eerlijk zeggen dat ik een modelVLIEGER ben, bouwen is aan mij echt niet besteed. Kost me teveel tijd en interesseert me feitelijk geen donder. Ik heb toestellen op zolder liggen waar alleen nog even electronica in moet, die liggen al een jaar... Wat ik wil is op een vrije middag mijn zwevers pakken, een laadkoffer (met kleine 12V accu erin), een handvol lipo's en mijn zender en dan naar het veld of de heide en gewoon genieten van relaxed op de motorkap liggen en rondjes draaien in de thermiek!

Laatst bewerkt:
Back