Niet te duur???

• Topicstarter Topicstarter Alex4tune
  • Startdatum Startdatum
Ik zal ff kijken bij een paar clubs in de buurt en kzal ook gelijk ff bellen met zaken over hoe ik het goedkoopst een vliegtuigje kan krijgen want ik ben nog maar 15 en ben net jarig geweest dus zit net aan de 600 euro . Khoop dat dat genoeg is.
en thnx 4 the info meer is altijd welkom

gr alexander

Alexander,

Je kunt eens informeren naar de Calmato met motor set. Hier zit dan een Hype motor bij. Ken hem niet uit eigen ervarig, maar schijnt niet slecht te zijn. Let dan wel op de je de nieuwere versie met betere demper krijgt. De setprijs voor deze combo kan erg interessant zijn.

Hier nog even de ruwe schatting aan te schaffen van zaken naast motor/vliegtuig die ik bij een eerdere vraag van je heb gepost:
200 Eenvoudige Zender/Ontvanger set met 3a4 servo's en zender+ontvangeraccu
50 Brandstof en startspullen (gloeiaccu,startvinger,pompje)
30 Laadapparaat + laadkabels
10 Reservepropellor en gloeiplug
15 Epoxy en secondelijm
25 Iets wat ik vast nog vergeten ben...

De FX-18 is mooie uitgebreide zender. Zitten vele mogelijkheden op. Daar betaal je dan ook voor. Als dat geen probleem is, zou ik er zeker voor gaan.
Is je budget wat beperkter, zoals je zelf al aangeeft, zou je ook kunnen kiezen voor een wat eenvoudiger zender. Bijvoorbeeld de FC-16 of nog eenvoudiger de Skysport zender.
De skysport is geen computerzender. Betekent dat je op een gegeven moment wat functies tekort zult komen en een uitgebreidere zender nodig hebt. Tegen die tijd zou je dan je Skysport kunnen verkopen en een computerzender aanschaffen. Gezien de prijzen dit soort zenders op de 2e hands markt opbrengen, zal dat niet zoveel meer kosten als in 1 keer een computerzender kopen, en je kunt nu alvast beginnen met leren vliegen...

Nog een laatste tip: Laagste prijs is niet zaligmakend. Een winkelier waar je je prettig voelt en die je goed kan helpen, ook als je niks bij hem koopt, is ook wat waard. Misschien betaal je paar euro meer, maar de hulp die je krijgt is ook wat waard. Komt ook voor dat iemand die met een model/zender goedkoop is, de accessoires erg duur verkoopt, waardoor de verschillen tussen goedkope en dure winkel plots veel kleiner worden.

Zomaar wat tips, succes,
Gerben.

Heel erg bedankt voor die tip .
Ik ga gelijk ff op internet kijken of ik wat info kan krijgen over de calmato met Hype motor.
Ik moet toch nog naar een paar winkels bellen , dan kan ik ook gelijk vragen of ze die daar hebben .

bedankt voor de info
gr alexander

Dit vliegtuigje zag ik op de site van IMS shop staan
(www.ims-shop.nl). Dit is toch goedkoop . Kmoet nog ff e-mailen of ze afleveren en wat voor een motor erbij zit .( is deze winkel betrouwbaar??)

Niet 2de hands.( dit heb ik er zelf bij geschreven)
ARF trainer van Kyosho Kant en klaar bespannen.
Inclusief 7,5 cc Motor
SPECIFICATIES
Spanwijte: 1600 mm
Gewicht: 2350 g
Romp Lengte: 1250 mm
Inclusief alle benodigheden om start klaar te maken
Benodigd: Prop, spinner, 4 kanaals zender systeem, 4 servo's.
€185-

alvast bedankt
gr alexander

dat is idd de calmato met hype motor.
prima toestel voor de beginner, vliegt erg fijn.
als je kijkt dat de calmato los al 150 euro kost kan je je voor de 30 euro meerprijs voor de motor zeker geen bult vallen.

Dat dacht ik zelf ook al maar
Er staat ook bij Inclusief alle benodigheden om start klaar te maken wat bedoelen ze daar mee ??

alvast bedankt
gr alexander

:D bedankt maar ik zoek eigenlijk niet naar 2de hands begin nog maar net en als er iets mis is dan weet ik niet wat en als ik dat weet zou ik niet weten wat ik er aan moet doen . ( maar alsnog thnx voor de info)

gr alexander

Alexander,

Je zou ze gewoon eens kunnen bellen wat ze precies met die benodigdheden bedoelen.

O, nog een tipje betreffende vrijwel iedere ARF kist: koop er een potje dunne CA bij en loop alle lijmverbindingen nog eens na.

Gerben

Wat denken jullie van:

Futaba FF9 radio set 35Mhz / 40Mhz

9-channel PCM computer radio with big LCD screen.

Kit included:
FF9 radio
Tx battery
Rx battery
charger
4 servo S3001
9-channel PCM reciever 149DP
crystal

470.00 euro

Is wel niet echt goedkoop, maar je kan er misschien geld mee uitsparen omdat je met deze zender wel echt alles kan. (ook helivliegen)

Gr,
Gunskes

Dag Gunskens,

Als geld geen enkel probleem is, is dit een hele mooie set. Probleem is helaas dat de meeste mensen, zeker als ze moeten beginnen, tegen een bepaalde financiele limiet aanlopen.

Er zijn ook eenvoudiger zenders die zowel heli als vliegtuig aan kunnen sturen. Te denken valt aan een FX-18.

Natuurlijk zijn er voordelen aan een duurdere zender. Moet je echter kiezen tussen niet vliegen omdat je de duurste zender wilt, of wel vliegen met een eenvoudiger zender, moet je voor jezelf beslissen wat voor jouw belangrijk is.

Gerben

hey Gerben

Ik heb mij laten vertellen dat die FX18 niet echt geschikt is voor helivliegen. Omdat hij maar 3punt curven aankan en je beter met 5 puntscurven kan vliegen.

En trouwen is vind niet dat er zoveel verschil is tussen die 335 € voor een FX18 en de 470 € voor een FF9.

maar het hangt idd van persoonlijke voorkeur en (vooral) het antal €'jes af.

:offtopic:

Ben jij dezelfde Gerben als gisteren op het forum ?

Met vriendelijke groeten, Gunskes

gunskens, als je geen ontvanger en servov nodig hebt is een kale ff9 zender ook te koop voor 260 uds bij servocity

Yup, the one and only...

Ik ben zeer zeker geen heliexpert. Weet alleen dat er een heli-programma op de FX-18 zit. Exacte details zal ik je schuldg moeten blijven. Dat je er heli mee kan vliegen ben ik van overtuigd. Dat er altijd details zijn die beter kunnen ben ik ook van overtuigd. Dat is zelfs zo bij een PCM1024 of een PCM10SX.

Overigens is die 470 een hele lage prijs voor een FF9, maar 335 voor een FX-18 niet. Laten we geen appels met peren vergelijken. Prijsverschil tussen deze zenders is een echt stukje groter.
Ik kijk net toevallig even bij W&W, dan is prijsverschil plots 400 euro:
http://www.w-w-modellbau.de/id35.htm

Ik zeg niet wat je moet kopen. Wel dat je goed geinformeerd je eigen beslissing moet maken.

Gerben

dezelfde ff9 set MET pcm ontvanger EN servos is bij rcheli store 470 euro, dus is het verschil alweer kleiner.
als je echt heli wil gaan vliegen zou ik geen fx18 nemen, de 3 punts curves gaat, maar daar is alles mee gezegd, liever 5 punts.
de ff9 is een topzender.
als je iets minder wilt kan je ook eens kijken naar de fc18 die heeft wel 5 punts curves

Mijn vorige bericht over kyosho kalmato hype was eigelijk geen hype :S gelukkig hebben ze nu wel daar de hype met een hype motor 7.5 voor dezelfde prijs ( JIPPIE ) . Ze schreven ook bij de e-mail "benodigheden om start klaar te maken" betekend schroefjies, stuur kabels,
moertjies, tenk enz.
maar als iemand weet wat enz inhoud zou ik het graag willen weten .
En heb ik dan alleen nog maar een zender set nodig ??

Alvast bedankt
Gr alexander

blijkbaar ben ik de enige kluns die nog met een eenvoudige zender vliegt: een FC-16 van futaba, "uitgebouwd" met 2 schuivers, 1 kanaalschakelaartje (intrekbare wielen) en 1 knopje voor dual rate.
Mijn tweede high-tech zender is een Robbe Mars. Ompolen nog met stekkers versteken.
En wat gebruik ik op de FC16? Delta-mix, V-staart, rollen differentieel en een exponentieeltje af en toe.
Mixers heb ik nog nooit gebruikt.
Ik vlieg dan ook geen heli, of 3D... :oops: ben nu wel een diabolotin aan het klaarstomen dus dat laatste kan misschien nog komen.

als beginner zou ik het echt niet te duur of complex gaan zoeken

Dag Alexander,

Lees alstjeblieft de antwoorden in de diverse draadjes eens goed door. Er is je al enkele malen verteld wat je nog meer nodig hebt.

OA door Han, Bert en mij.

Er zitten op dit forum vele hulpvaardige mensen, maar als je iemand 3x hetzelfde moet gaan vertellen wordt het wel eens wat vervelend. Ik zie dat je 15 bent en lees dat je heel enthousiast bent. Hartstikkel leuk! Maar dat is nog geen excuus om niet goed op te letten, desnoods dingen 3x door te lezen en zelf een beetje na te denken. Geld ovcerigens niet alleen voor de modelbouw, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Veel succes en groeten,
Gerben

Back