Bouwverslag Nieuport 28 c1

En met piepers...
IMG_20210505_193912.jpg
 
Hoi Serge,allereerst gefeiliciteerd met de maiden van dit mooie kistje en hoop dat je er nog vele vluchten mee zal maken.
Ik heb het zo een beetje zitten volgen en heb een vraagje over de TC proficover die jij gebruikt hebt op deze kist.
Mijn vraag is hoe is de elastichiteit van dit materiaal gezien ik dit wil gaan gebruiken op een Bleriot en de vleugels moeten vrij makkelijk schelluw getrokken kunnen worden(wingwarping).
Wat zijn jouw bevindingen hierover gezien ik na wat speurwerk op het internet hier geen info van heb kunnen vinden.

Mvgr Hans
 
Hoi Serge,allereerst gefeiliciteerd met de maiden van dit mooie kistje en hoop dat je er nog vele vluchten mee zal maken.
Ik heb het zo een beetje zitten volgen en heb een vraagje over de TC proficover die jij gebruikt hebt op deze kist.
Mijn vraag is hoe is de elastichiteit van dit materiaal gezien ik dit wil gaan gebruiken op een Bleriot en de vleugels moeten vrij makkelijk schelluw getrokken kunnen worden(wingwarping).
Wat zijn jouw bevindingen hierover gezien ik na wat speurwerk op het internet hier geen info van heb kunnen vinden.

Mvgr Hans
Hartelijk dank Hans,
Qua bewerking is de 2e versie nog beter als proficover 1. Rol is 75cm breed. Qua krimp is hij ook effectiever op lagere temperatuur.
Dus qua elasticiteit kun je het ook rustig gebruiken. Zelfs Paolo gebruikt het op zijn fokker E3 met wingwarping.
 
Motor had iedere keer een kuch en inhoudmoment bij lagere toeren vliegen.
Van de week de motor scherp afgesteld op de L naald. Resultaat op de grond was goed. Na langere tijd stationair op een 1100 toeren. Ongeveer 2 minuten verhoogde de motor in toeren en sloeg af. Toch te arm op stationair.. Een kwart slag rijker was te rijk maar wel blijven lopen.
Motor gedemonteerd kompleet met gondel en carburateur verwijderd. Nu met analoge manometer de menbraam naald druk gecontroleerd. 1,5 bar. Gezien de pulse druk voor het pomp menbraam uit de inlaat komt en niet het Carter is dit te hoog.
Beetje bij beetje mbv een nagelschaartje steeds een stukje van het veertje afgeknipt en druk meten, ben ik uitgekomen op 0,9 bar.
Alles gemonteerd met verse pakkingen.
Nu blijft de motor wel stationair lopen en geen dood/kuch momentje meer. Ook met resultaat dat de H naald een 1/4slag dicht kon en de L naald 1/3. Aangezien de naald doorlaat Max bereikt is bij 2 volle slagen open en daarna dus niks meer doet. Ik zit nu op de L op 1 slag en de H op 0,9 slag. Is in mijn ogen dikke winst.
 
Back
Top