Nieuw! Align Trex 150DFC

Ik vind het ook jammer,
dat de ene de bestelling annuleert,
en de andere afhaakt
(niet persoonlijk en niet tegen jou bedoelt @Chow: !!!)

En wat is een goede alternatief voor de 150er,
misschien weet ik over 'n paar dagen meer,
krijg mijn mCPX BL terug van HH !

Ik denk nog steeds, dat het een prima vogel is,
en wat was dat met de verschil tussen 250 en 250SE,
n'paar grotere schroeven, die ook niet beter zijn !!
Verder is het hetzelfde gebleven,
ik heb ze nog alle twee.

groetjes van Uwe

@Sven
Ik kon toen kiezen. Of de NE 180 Pro hier in Nederland kopen of de Walkera V120D02S uit China laten komen. Ik koos voor de NE. Uiteindelijk is de V120 er alsnog gekomen en dat is wel een erg goeie heli. Denk zelfs in die klasse de beste op dit moment.

En wat is een goede alternatief voor de 150er,
misschien weet ik over 'n paar dagen meer,
krijg mijn mCPX BL terug van HH !

De mcpx bl is gewoon prima. Er zullen best maandagochtend modellen tussen zitten maar ik zie op rcgroups en helifreak toch vrijwel alleen maar lachende gezichten.

De Align 150 zal ook goed worden. Heeft misschien wat batches nodig maar dan is hij ook fijn denk ik. Probleem alleen is dat ik nu lekker wil vliegen en niet over 3 maanden. Ik weet niet of het jullie is opgevallen maar het is al weken bijna elke dag best prima vliegweer. En al helemaal vaak weer om even op straat voor de deur een lipo leeg te vliegen met een micro ;)

@Sven
Ik kon toen kiezen. Of de NE 180 Pro hier in Nederland kopen of de Walkera V120D02S uit China laten komen. Ik koos voor de NE. Uiteindelijk is de V120 er alsnog gekomen en dat is wel een erg goeie heli. Denk zelfs in die klasse de beste op dit moment.

Ik heb hem destijds ook in NL gekocht.
Kende eigenlijk walkera nog niet.
M'n collega had de 130x en toen koos ik voor de 180.

Achteraf had ik ook inderdaad beter een V120 kunnen kiezen, maar vind de MCP en Super CP nu ook leuk vliegen.

De 180 was bij mij zo erg, dat ik alle gears had vervangen.. alles gecheckt, liep soepel... dus ik wil vliegen .... ratsssss... dat waren weer een aantal gears, en dat zonder crash... nou toen was ik er echt klaar mee. Nooit meer NE.

Ik had precies hetzelfde. Verder viel het plastic van het frame uit elkaar zodra je een schroefje eruit haalde. Gears vlogen ook los in de vlucht. Dat ding sloeg echt nergens op. De V120D02S is van alle Walkera's in mijn visie de beste heli die ze hebben gemaakt. Maar het is wel een tussenmaat. Te groot voor de woonkamer en buiten wil je al snel groter. Daarom heb ik hem uiteindelijk verkocht. Zou je een grote binnenruimte hebben zoals een gymzaal of een loods dan is de V120 echt een feest.

oja, dat was ook zo'n ding ja die schroefjes... een en al ellende.
Afijn, tja ik zou best een v120 erbij willen hebben, maar wil 't geld eigenlijk ook wel weer liever in een grotere size stoppen.... keuzes keuzes.

Jij hebt een meer dan ruime binnenruimte tot je beschikking volgens mij. Dan is een 120 echt veel meer heli met een echte tail ipv tailmotor. Maar volgens mij ben je ook wel toe aan een slagje grotere heli inmiddels. Keuzes, keuzes, keuzes :mrgreen:

ja ik heb op 't werk binnenruimte zat :)
en ik vind dat je in een huiskamer gewoon niet moet vliegen ... schade is zo gemaakt.

En ja, ik heb wel zin in een maatje groter ... maar wie weet kan ik toch de verleiding een keer niet weerstaan... zo duur zijn ze namelijk niet uit china ;)

Ik vlieg al een paar jaar in de woonkamer en heb nog niks gesloopt hoor.. Heb hier de mcpx, Genius en Super CP gehad.. Beetje door de woonkamer. Landen in de keuken. Dan weer terug. Hoveren boven de papegaaienkooi en dan uiteindelijk eindigen op de salontafel.. Gaat echt al jaren prima :mrgreen:

jaa maar ik zeg ook niet dat jij dat doet... m'n woonkamer is 10 mtr lang, dus kan wel wat doen... maarja gooi liever de super cp lekker buiten door de lucht. Zo'n geinig ding om lekker mee te klooien buiten :)

och als ik het kon betalen had er nu al lang 1 op tafel gelegen ;)
Maarja als je net een huis hebt gekocht weet je wel waar je geld in gaat zitten.

Maar wil het niet overhaasten en een juiste beslissing nemen, en daar betaal ik dan liever wat meer voor, en dan maar even wachten.
Vliegen kan ik immers nog jaren.

... Ik weet niet of het jullie is opgevallen maar het is al weken bijna elke dag best prima vliegweer. En al helemaal vaak weer om even op straat voor de deur een lipo leeg te vliegen met een micro ;)

Inderdaad, ik ben ook af en toe buiten,
zo voor een half uurtje zijn die temperaturen
van rond 10 graden ook o.k.
het :zon: is het, wat het zo leuk maakt.

Groet
Uwe

Ik hou geen vliegrapporten bij maar ik kan toch regelmatig even in de ochtend de 300X even 1 of 2 lipo's vliegen. De rest hangt wel op zolder in afwachting van het voorjaar.

Maar goed. We raken hier off topic nu..

Lipo's is nog niet veel. Verkrijgbaarheid is ook nog lastig. De heli leek op voorraad bij Hobbymaniac maar dat klopt ook niet. Hij is daar ook in backorder begreep ik. Kan wederom weken duren voordat hij leverbaar is.

vraag was, omdat verder boven iemand wat schreef
Over andere stekkertjes voor de lipos,
dat lijkt mij niet handig voor deze kleinen 2 's lipos

Groet
Uwe

Je kunt de mcpx bl lipo's gebruiken met een verloopje. Echter die blijven niet lekker zitten. Kun je oplossen door er wat tape omheen te doen zodat ze wat dikker worden..

..dat zou kunnen,
dat zou ik ook accepteren ,
da heb je dan ook een oplader,
het zijn toch 2s lipos

Groet
Uwe

Back