Laatst bewerkt door een moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Helipriest.
Met wat geluk zal jouw nieuwsgierigheid straks worden geblust want jij zal dat toestel zekers gaan vliegen indien ik tot de aankoop ervan overga.
Dan kun jij het zelf ervaren.
Ik hoorde gisteren van een vliegmaat dat die Trex150DFC wel dat soort Lipo packjes erin heeft die zo'n Blade mcp-X ook heeft.
En dan doel ik met name op het stekker mechanisme.
Dus dat het Lipo pack op een stekkeruitstulping wordt gedrukt.
Zelf ben ik daar minder content over want heb liever JST stekkers erop.
Had dat toenertijd ook op de Blade 130-X zitten en tegenwoordig ook op mijn Walkera V120D02SHeli's.
De Turnigy Nano packjes hebben standaard al een JST stekkertje dus vandaar het gemak.
Ik denk dat het bij die Trex150DFC niet effe 1.2.3 makkelijk te vermaken is van stock stekkermechanisme naar JST stekker.
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om zelf eigen gekozen Lipo packjes te kunnen hanteren en zekers niet vast te moeten zitten aan stock Align packjes of weinig andere keuze Lipo packjes daarin.
En voor degenen die zeggen: ach......je kunt het altijd wel vermaken.......
Klopt helemaal, maar ik heb geen zin om te gaan kloten met een lastig Align stekkermechanisme bij een hagelnieuwe Helikopter.
Vr Gr D
grotere bladen is niet handig op die kleine dingen..
of er moet ook een aangepaste motor op.
punt is, dat staartbesturing werkt door het op en aftoeren van de motor.
grotere prop = lager toerental van de motor.
motor zal bv 1000 rpm draaien, terwijl hij gemaakt is om 1500 te draaien.
in het geval van brushless betekent dit extra warmte in de regeleenheden.
ten tweede hoeft hij minder toeren op te wekken om de besturing te regelen. het correcte toerental wordt dus vele malen kritischer, hetzelfde effect alsof je de gain verhoogt op een pitchgestuurde heli.
ten derde hebben die kleine dingen een klem passing op de prop.
vraag is of die klempassingen die kleine, maar wel full power toerenwisselingen bij kunnen houden..
Als de staart voldoende power heeft, zou ik eerder een kleinere prop monteren.
heb ik bij de mcpx bl wel eens gedaan, en dan wordt de staart opeens een stuk prettiger van..
Dit is natuurlijk zomaar een paar dingen om rekening mee te houden
maar wel een paar redenen om die extra stabiliteit tegen af te wegen.