Gefeliciteerd met je maiden. Heb dit weekend voor het 1 gevlogen met een E-Flite Apprentice is ook een heel fijn les vliegtuig . Zit ook nog een reddingsfunctie op ideaal voor een beginner. Groetjes René
Heb dit weekend voor het 1 gevlogen met een E-Flite Apprentice is ook een heel fijn les vliegtuig [/QUOTE] Proficiat, ik hem zelf ook en ik vind hem 10x mooier dan een You Can Fly
nou gok ik zomaar s dat ik deze corsair op de vliegclub heb zien vliegen afgelopen donderdag. een meter of 20... maargoed je ging een mentor kopen in Tilburg. Is dat gelukt?
Hoi Arnoud. Ja klopt dat je dat nog weet. Leren vliegen met een laagdekker. Van het merk EZ. Dus het kan wel. We waren toen een goed team . En jij was de enige die er voor open stond. Henk.
Ik denk dat niemand zal zeggen dat het niet kan. Echter zoals door velen gesteld is de leercurve een stuk steiler en de foutmarge een stuk kleiner. En "een laagdekker" is ook een heel breed begrip want dat kan gaan van Calmato laagdekker t/m diverse warbirds of straaljagers. Gezien je forumnaam ga ik er gemakshalve vanuit dat je iets met motorfietsen doet. Iemand die net zijn rijbewijs heeft (of nog niet) kan ik bijv. ook op mijn Honda SP2 neerzetten en dan is de kans inderdaad aanwezig dat hij/zij leert rijden. Of het een leuk leertraject wordt is een tweede (mja, sommige mensen vinden zweet in hun bilnaad lekker) en als die persoon zich een beetje vergist met zijn rechterhand of de snelheid dan is het gelijk uit met de pret. Steek je die persoon op bijv. een FZS 1000 dan is het alweer een heel ander verhaal en nemen de overlevingskansen (om het zo maar te noemen) een stuk toe. Er zullen zat mensen zijn die roepen dat ze na het behalen van hun A gelijk een R1 hebben gekocht en dat dit best gaat. Tuurlijk, kan best lukken. Maar zo zijn er ook legio die bij geluk op zoek konden naar spiegels en kappen e.d. en bij minder geluk hun verzekeraar konden bellen vanuit het ziekenhuis. Goede begeleiding is het belangrijkste en ook de leerling in kwestie speelt een belangrijke rol.
Ik ga zo dadelijk met een Cavallis vliegen. Dat is ook een laagdekker. Hij vliegt niet zo heel veel moeilijker dan mijn Apprentice hoogdekker, maar er is wel verschil. Een ervaren iemand, die je ziet vliegen, kan beoordelen hoe ver je bent in het leerproces en je adviseren. Hier, op papier, is dat een stuk moeilijker.
Jullie hebben gelijk. Het is maar net of je er gevoel voor hebt. En in motorfiets termen hoe kun je je rechterhand beheersen. Henk.
Hoi Henk, Vergeten doe ik het nooit. Leren vliegen met een laagdekker bij windkracht 5 en turbulentie van veel bomen, dan moet je echt wel durven als leerling. Er was inderdaad geen andere vlieger die het aandurfde, het was een mooie tijd. Ypenburg was een fantastische vlieglokatie waar dat ook kon. Ik koester de herinnering. Arnoud.
Dan heb ik jullie oude clubgebouw waarschijnlijk nog eens afgebroken en een paar keer in mijn handen gehad.
Dat klopt, het houten clubgebouw is verkocht toen we naar een andere lokatie op Ypenburg verhuisden. Het houten clubgebouw stond op de lokatie waar TNO nog steeds gehuisvest is. In de hoogtij dagen had de club meer dan 300 leden, nu bestaat deze niet meer. Enkelen van deze club vliegen nog, zo nu en dan kom ik nog wel eens een oud-clublid tegen op een modelvliegveld. Arnoud.
Ik denk dat dat zo omstreeks 1996/1997 is geweest. Jullie oude clubhuis staat overigens nog steeds bij de LLC in Leiden. Dolle pret hoor, we hadden toen echt pikzwarte gore handen en konden deze wassen bij de kantine van Fokker. Dus wij stonden daar tussen alle witte overhemden. We hebben ze maar verteld dat wij van de nieuwe afdeling "Uitlaten" waren
Ik weet dat het clubhuis inderdaad nog bij de LLC in .Leiden staat. Ben er vorig jaar nog geweest. Echter, het gebouw is alleen voor de clubavonden. Je mag en kan daar niet modelvliegen. Het waren mooie tijden op Ypenburg. Altijd vliegen, tussen de regenbuien door en als het ging regenen koffie drinken in het clubgebouw. Grt, Arnoud.
Ja klopt mooie tijden waren dat daar. Ja leren vliegen met een laagdekker ja dat hadden ze nog niet gezien daar. Jij als instructeur was toen top. Vandaar later f3a. Henk.