nieuw beginner

Discussie in 'Beginners' gestart door YildirimFly, 16 mrt 2016.

  1. renetl50

    renetl50

    Lid geworden:
    1 jun 2014
    Berichten:
    307
    Locatie:
    Borne (OV)
    Gefeliciteerd met je maiden.
    Heb dit weekend voor het 1 gevlogen met een E-Flite Apprentice is ook een heel fijn les vliegtuig . Zit ook nog een reddingsfunctie op ideaal voor een beginner.
    Groetjes René
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Heb dit weekend voor het 1 gevlogen met een E-Flite Apprentice is ook een heel fijn les vliegtuig
    [/QUOTE]
    Proficiat, ik hem zelf ook :D en ik vind hem 10x mooier dan een You Can Fly
     
  3. femmo

    femmo

    Lid geworden:
    23 aug 2007
    Berichten:
    2.487
    Locatie:
    nuenen
    nou gok ik zomaar s dat ik deze corsair op de vliegclub heb zien vliegen afgelopen donderdag.
    een meter of 20...

    maargoed je ging een mentor kopen in Tilburg.
    Is dat gelukt?
     
  4. YildirimFly

    YildirimFly

    Lid geworden:
    12 nov 2012
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Eindhoven
    Nee helaas ging niet door nou heb ik een funcub ik ga door met funcub
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Daar kun je in ieder geval mee lachen :D.
     
  6. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Hoi Arnoud.

    Ja klopt dat je dat nog weet.
    Leren vliegen met een laagdekker.
    Van het merk EZ.
    Dus het kan wel.
    We waren toen een goed team .
    En jij was de enige die er voor open stond.

    Henk.
     
  7. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Ik denk dat niemand zal zeggen dat het niet kan.
    Echter zoals door velen gesteld is de leercurve een stuk steiler en de foutmarge een stuk kleiner.
    En "een laagdekker" is ook een heel breed begrip want dat kan gaan van Calmato laagdekker t/m diverse warbirds of straaljagers.

    Gezien je forumnaam ga ik er gemakshalve vanuit dat je iets met motorfietsen doet.
    Iemand die net zijn rijbewijs heeft (of nog niet) kan ik bijv. ook op mijn Honda SP2 neerzetten en dan is de kans inderdaad aanwezig dat hij/zij leert rijden.
    Of het een leuk leertraject wordt is een tweede (mja, sommige mensen vinden zweet in hun bilnaad lekker) en als die persoon zich een beetje vergist met zijn rechterhand of de snelheid dan is het gelijk uit met de pret.
    Steek je die persoon op bijv. een FZS 1000 dan is het alweer een heel ander verhaal en nemen de overlevingskansen (om het zo maar te noemen) een stuk toe.
    Er zullen zat mensen zijn die roepen dat ze na het behalen van hun A gelijk een R1 hebben gekocht en dat dit best gaat. Tuurlijk, kan best lukken.
    Maar zo zijn er ook legio die bij geluk op zoek konden naar spiegels en kappen e.d. en bij minder geluk hun verzekeraar konden bellen vanuit het ziekenhuis.

    Goede begeleiding is het belangrijkste en ook de leerling in kwestie speelt een belangrijke rol.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ga zo dadelijk met een Cavallis vliegen. Dat is ook een laagdekker. Hij vliegt niet zo heel veel moeilijker dan mijn Apprentice hoogdekker, maar er is wel verschil.

    Een ervaren iemand, die je ziet vliegen, kan beoordelen hoe ver je bent in het leerproces en je adviseren. Hier, op papier, is dat een stuk moeilijker.
     
  9. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Jullie hebben gelijk.
    Het is maar net of je er gevoel voor hebt.
    En in motorfiets termen hoe kun je je rechterhand beheersen.

    Henk.
     
  10. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.668
    Locatie:
    Onbekend
    Hoi Henk,

    Vergeten doe ik het nooit.
    Leren vliegen met een laagdekker bij windkracht 5 en turbulentie van veel bomen, dan moet je echt wel durven als leerling.
    Er was inderdaad geen andere vlieger die het aandurfde, het was een mooie tijd.
    Ypenburg was een fantastische vlieglokatie waar dat ook kon. Ik koester de herinnering.

    Arnoud.
     
  11. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Dan heb ik jullie oude clubgebouw waarschijnlijk nog eens afgebroken en een paar keer in mijn handen gehad.
     
  12. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.668
    Locatie:
    Onbekend
    Dat klopt, het houten clubgebouw is verkocht toen we naar een andere lokatie op Ypenburg verhuisden.
    Het houten clubgebouw stond op de lokatie waar TNO nog steeds gehuisvest is.
    In de hoogtij dagen had de club meer dan 300 leden, nu bestaat deze niet meer.
    Enkelen van deze club vliegen nog, zo nu en dan kom ik nog wel eens een oud-clublid tegen op een modelvliegveld.

    Arnoud.
     
  13. P.L.

    P.L.

    Lid geworden:
    14 feb 2015
    Berichten:
    944
    Ik denk dat dat zo omstreeks 1996/1997 is geweest.
    Jullie oude clubhuis staat overigens nog steeds bij de LLC in Leiden.

    Dolle pret hoor, we hadden toen echt pikzwarte gore handen en konden deze wassen bij de kantine van Fokker.
    Dus wij stonden daar tussen alle witte overhemden. We hebben ze maar verteld dat wij van de nieuwe afdeling "Uitlaten" waren :D
     
  14. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.668
    Locatie:
    Onbekend
    Ik weet dat het clubhuis inderdaad nog bij de LLC in .Leiden staat. Ben er vorig jaar nog geweest.
    Echter, het gebouw is alleen voor de clubavonden. Je mag en kan daar niet modelvliegen.

    Het waren mooie tijden op Ypenburg. Altijd vliegen, tussen de regenbuien door en als het ging regenen koffie drinken in het clubgebouw.

    Grt,

    Arnoud.
     
  15. XJR1300!

    XJR1300!

    Lid geworden:
    16 dec 2013
    Berichten:
    292
    Ja klopt mooie tijden waren dat daar.
    Ja leren vliegen met een laagdekker ja dat hadden ze nog niet gezien daar.
    Jij als instructeur was toen top.
    Vandaar later f3a.

    Henk.
     

Deel Deze Pagina