Nieuw Blade 130 X

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door Nebukadzir, 12 apr 2012.

  1. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    tailblades had ik al gebalanceerd, zie vorige berichten.

    Heb jij partnummers en waar ze vandaan komen voor me, Guyken?
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Normaal mogen we geen pub maken maar hier vindt je alles : Helizone DE
     
  3. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Mooie site, veel vanaf te halen. Bedankt.
    Ik zie deze site overigens niet als pub maar helpt mee een oplossing te vinden.
     
  4. Be-eL

    Be-eL

    Lid geworden:
    13 aug 2008
    Berichten:
    486
    Locatie:
    Amsterdam/Hilversum
    Dit was bij mij ook de oplossing.
     
  5. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
  6. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Als je het geduld hebt dit is ook wel nuttig :
    LX0376 - Super Precise Std Kit Bearing Replacement Set

    Voor sommige lagers moet je wel gans het frame open smijten :( maar resultaat :) .
    De TBS die je voorstelt is OK .
     
  7. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Ok, bedankt. Maar eerst nog even wachten waarmee Hobbyzone me kan helpen. Dit ding is veel te nieuw om gelijk veel geld tegen aan te gooien. Zo een groot algemeen probleem niet mogen maggen vind ik.
     
  8. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Misschien draadje eens helemaal doorlezen hoeveel miserie er met dit ding al geweest is :D
    maar eenmaal in orde best tof helitje .
     
  10. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Wil ik allemaal nog niet weten. Er is altijd wel wat. Ik krijg van Hobbyzone een nieuwe staart met servo enzo. Alleen dat is weer standaard he... Da ka nie.
    Maar het is idd een leuke heli als hij vliegt zonder vibratie.
    Ik heb in ieder geval vast de lynX compleet besteld.

    Bedankt voor de tips, ben er blij mee.
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Was vergeten , metalen Aen B gear wil ook veel helpen . :cool:
     
  12. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Nieuwe standaard lagers zitten er in en de lynx tail boom erin gezet. Tevens een metal a en b er in geplaatst. (de kleine was al van metaal). Nu is de vibratie zo goed als nul. Wel heb ik nog een setje lynx tailblaadjes besteld omdat de originele zwaar in onbelans zijn. Heeft bijna drie weken bij de dealer staan te wachten op een aantal onderdelen die door Hobbyzone opgestuurd zouden worden. Ook zou de servo geleverd worden maar heb ik niet gekregen (kwam ik te laat achter). Ben ik de tail boom aan het vervangen, bleek de grote plastic gear (a of b) gestript te zijn. Ook de main blaadjes licht beschadigd. De Hobbyzone meneer heeft dus gewoon ergens tegenaan gevlogen en geen woord gehouden.
    Daar baalde ik echt van. Volgende keer gewoon zelf doen.
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Wat je zelf doet ,doe je (meestal) beter :hammer: :p
     
  14. breedmuilkikker

    breedmuilkikker

    Lid geworden:
    7 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Arnhem
    130X vs MCPX-BL

    Hoi,

    Heb al een tijdje in mee zitten lezen, en eigenlijk maakt het m'n keuze steeds lastiger voor de volgende heli. Vind persoonlijk de 130X er mooi uitzien en het lijkt me weer een leuke stap ten opzichte van m'n huidige Nano, maar de verhalen over de staart brengen me weer aan het twijfelen.

    Dus wat zouden jullie nu als groot voordeel zien van de 130X tov MCPX-BL? Qua kosten is het bijna gelijk, dus wat zouden jullie eerder kiezen?

    Qua niveau kan ik met m'n nano nu goed overweg, rondjes/achtjes vliegen en inverted heb ik (redelijk) onder controle. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een volgend stapje, met name voor het buiten vliegen. Sleutelen aan zo'n heli vind ik leuk, maar het moet niet het hoofddoel van de heli gaan worden (vliegen is nog leuker).

    Ben benieuwd naar jullie mening, alvast bedankt voor de reacties!
     
  15. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    De MCPX BL heb ik ook en is gewoon klein en eigenlijk alleen voor binnen.
    De 130x met de Lynx staart is best goed en lekker te binden met Spektrum.
    De standaard staart is bagger. Hoovert nu heel stabiel en ook het vliegen voelt ook lekker aan.
    Het voordeel van de 130X tov de MCPX is de grootte maar blijft een leuk formaat. Maar niet meer voor in je huiskamer.
    Voor het spannende werk buiten en weinig wind kan je een 250 model nemen.
    En als ik het zo lees kan je ook makkelijk met een 450 naar buiten.
    Voor nog groter zou ik eerst kijken hoe je 450 dan reageert.
    Daarom hebben we allemaal ongeveer een 100, 200, 500 en/of grotere modellen. Kan je overal vliegen met alle weersomstandigheden....
     
  16. breedmuilkikker

    breedmuilkikker

    Lid geworden:
    7 jan 2014
    Berichten:
    35
    Locatie:
    Arnhem
    Bedankt voor die tip, gaat mij om langzaam vertrouwd te raken met een iets grotere heli voordat ik nog groter ga vliegen. Bovendien is de ruimte naast m'n huis perfect voor een kleine heli (vandaag ook nog lekker met de nano aan het spelen geweest, die kan ook best nog wat wind hebben), een 250 of groter wil ik eigenlijk niet op zo'n openbaar veldje vliegen....

    De staart vervangen is op zich nog wel een goede optie, die zal ik ook zeker bestellen als ik de knoop door gehakt heb.
     
  17. neet

    neet

    Lid geworden:
    12 okt 2012
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Amstelveen
    Dan is de 130X zeker een goede koop. Leuk ding en veel voor te krijgen.
     
  18. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Om buiten te vliegen raad ik altijd vanaf 500size aan . Dit is de enige die tamelijk wat wind kan weerstaan . Met de 250 of 450 is het altijd vechten tenzij weinig of geen wind . Plus je moet ook je budget bekijken ! Belangrijk.
    Een 250 is niet zo makkelijk om te leren vliegen . Als een 500 je te groot is ,neem dan een 450. :cool:
    De 130X is leuk voor in de tuin met weinig wind.
     
  19. Daviddutch

    Daviddutch

    Lid geworden:
    16 jun 2012
    Berichten:
    2.491
    een 450 is prima te doen bij wind, vanaf 4 wordt het anticiperen op de wind, maar dat is echt niet zoveel anders als bij een 500, wanneer er redelijk wind staat (meestal windstoten) is het altijd opletten.
     
  20. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.607
    Locatie:
    belgium
    Sorry maar ik vindt het verschil tusen een 450 en een 500 toch tamelijk groot :rolleyes: Wat je nu wel hebt zijn de nieuwe 450 met 6s zoals de Dominator . Daar zou het verschil kleiner kunnen zijn .
    Ps ik heb met allemaal al gevlogen (behalve 800 size :confused:)
     

Deel Deze Pagina