Nieuw E2k model is daar belangstelling voor ?

Zoiets?
Stond 1 bladzijde terug al omschreven.

0ac3d2b3fdbc411db49a8c47a7c8db1e.jpg
5abfebf51ceb6dac642fce475b043d5c.jpg
 
Dus betekent dit, dat ik de vleugel over de gehele lengte moet inkorten tot de 20 cm of is het toegestaan in dit alleen te doen ter hoogte van de romp.
 
Nu ik toch bezig ben met vragen. Maakt het veel uit of de servo's voor de allerons halverwege hiervan in de vleugel verwekt zitten of in de romp zoals beschreven in deze forum.
 
Vleugel niet de achterrand afsnijden, alleen een hapje bij de romp eruit anders krijg je een dikke achterlijst. Qua oppervlak had ie dat nodig en meer scherpte van achterlijst, die kan je nu scherp schuren geeft minder weerstand bij het vliegen.
 
Even een ouder draadje weer leven in blazen.

Ik heb een poosje geleden een E2K Scorpion van een forum lid over genomen.
Het toestel is naar verluid gebouwd door een wedstrijdvlieger die met de bobby gestopt is.
Het toestel lijkt cf E2K regelement gebouwd met een YEP 80 met 14K rpm software, en heeft naar verluid en hoe het zich aanziet nog niet gevlogen.

Allemaal prima zover.
Ik heb er een ontvanger in gezet, en de roer uitslagen cf dit draadje afgesteld, waarna ik het cg heb ge-checked, en daar ging het een beetje mis.

Mijn toestel weegt met lipo (lipo ~270 gram) total 1250 gram, dat is al 200 gram meer als in dit draadje aangegeven.
Met deze lipo, ligt mijn cg op ongeveer 75 mm vanaf de vleugel LE, in dit draadje staat dat 55 tot 60 mm perfect is.
Ik heb de lipo helemaal voor-in tegen het motor schot, met de ESC er naast.
Er staat een Turnigy aerodrive 3536 1400kv op met 8x8 brandstof prop, dus alles lijkt correct.

Ik heb een 30 gram stukje lood op de neus geleg (die had ik toevallig) maar dat scheelt net-aan 4 mm in cg, dus om hem in cg te krijgen met lood vrees ik dat hij wel heel zwaar word.
Ik heb hier nog 4x een 65 mm stand-of liggen, dus ik overweeg nu de motor op stand-offs te zetten, maar dan komt hij 65 mm los van de romp, dat is dan weer net een raar gezicht vind ik.

Wat is Julie ervaring, is mijn gewicht (van het toestel dan….) OK of idd best wel hoog?
Is het normal of te verwachten dat mijn cg zo ver naar achter ligt?
Kan ik best met lood het cg goed maken, of beter de motor op stand-offs?
Zijn er andere oplossingen, of zit ik op een verkeerd spoor?

Mijn idee is gewoon fun vliegen, geen wedstrijden.
En natuurlijk voor het idee:
E2K scorpion.JPG
 
normaal vliegen ze de E2K met 4cellen/2200mAh , jouw accu lijkt daar in de buurt te zitten, hoever kan je de accu naar voren krijgen?
Eventueel toch een luikje aan de onderkant uit de romp snijden?

Is altijd wel mooi die kunststof rompjes, maar altijd gefrut om alles erin en op de juiste plek te krijgen.
 
Standoffs gebruiken voor de motor lijkt me hier het meest logische. Lood toevoegen moet je zeker proberen te vermijden. In wedstrijden zie ik ze ook weleens vliegen met standoffs, ziet er raar uit ja, maar verder geen probleem. Laten we eerlijk zijn E2k kistjes zijn toch al lelijk van nature.

Wel jammer dat je niet mee gaat racen in wedstrijden..
Die regelaar zit daar ook een stickertje op? Iets met E2K_YEP80 etc? Indien ja, dan kun je zo meedoen en is die helemaal regelementair.

Peet
 
normaal vliegen ze de E2K met 4cellen/2200mAh , jouw accu lijkt daar in de buurt te zitten, hoever kan je de accu naar voren krijgen?
Sorry, idd vergeten te vermelden, ja het is een 2200mAh 4S.
Hij zit helemaal naar voor tegen het motor schot aan kan niet verder, heb ik na gemeten.
En klopt dat het een beetje geknoei is de accu er in te leggen, ik wil het gat in de romp nog iets vergroten naar de voorkant om het makelijker te maken.
Heb wel heel even aan een luikje gedacht, maar dat moet dan toch wel serieus sterk zijn want daar ligt de accu dan op, en met de G krachten die dit toestel kan maken, gaat die dan wel wat wegen.

Standoffs gebruiken voor de motor lijkt me hier het meest logische. Lood toevoegen moet je zeker proberen te vermijden. In wedstrijden zie ik ze ook weleens vliegen met standoffs, ziet er raar uit ja, maar verder geen probleem. Laten we eerlijk zijn E2k kistjes zijn toch al lelijk van nature.
Had idd in het regelement al gelezen dat er max 80 mm stand-offs gebruikt mogen worden, maar had ik in dit draadje niet vermeld gezien vandaar dat ik twijfelde.
Dat gaat het dan maar worden.
Nou heb ik zelf vrij dunne stand-offs (zijn eigenlijk spacers voor een heli frame, ik ben al op het WWW aan het zoeken geweest naar steviger maar kon niets vinden, heb je wellicht een idee waar ik ies moois kan vinden?
En E2K lelijk.... vind ik eigenlijk helemaal niet, ze zijn gewoon 100% functioneel in design, dat vind ik dan weer aantrekkelijk, er zit niets aan wat er niet op moet.

Die regelaar zit daar ook een stickertje op? Iets met E2K_YEP80 etc
Ja correct zit er op, daarom ga ik er ook van uit dat hij gebouwd is voor wedstrijden.
 
ik weet anders nog wel een bouwdoosje van een E2K met een handig lipo-luik :koud:

hoeft ook niet iedere keer de vleugel eraf.....:rolleyes:
 
E2K engine.JPG


Hmmm toch een beetje; motor waar ga je met dat vliegtuig heen.......
Stand-offs 65 mm, met de 2200mAh 4S nog steeds helemaal voorin tegen het motor schot, nu het cg presies op 58 mm.
Totaal gewicht 1250 gram.
Snap niet helemaal hoe mensen dit toestel goed krijgen met de motor er direct op.

Maar goed, nog een keertje na lopen en dan klaar voor de maiden.
 
  • Like
Reactions: Cnn
20210527_210254.jpg


Zo zit het er bij mij op.
Het stukje lood is ongeveer 10 gram. (dit zou voor het mooie nog in de romp geplakt moeten worden.
Volgens mij is het model nu iets van 1040 gram raceklaar.
 
is die staart zo zwaar dan ? triplex kielvlak en hoogteroer?

Aerodynamisch en vervormingstechnisch zou je nog een doosje om die standsofs kunnen maken
 
Zo zit het er bij mij op.
Ja dit is nog wel mooi, en 10 gram lood op een totaal gewicht van 1040 lijkt me prima.

is die staart zo zwaar dan ? triplex kielvlak en hoogteroer?
Ik heb het toestel vrijwel klaar, ge-folied van iemand over genomen, dus durf het niet te zegen, maar moet bijna wel, dat lijkt me de enige plek waar het teveel gewicht kan zitten, en dan kom ik dus ook met mijn cg slecht uit.

Aerodynamisch en vervormingstechnisch zou je nog een doosje om die standsofs kunnen maken
.
Zat ik ook al aan te denken, of mischien op ze'n makkelijks een beetje tape er om heen wikkelen, aerodynamisch lijkt me dit een ramp, hij staat gewoon een platte plaat door de lucht te trekken.

Maar, ik ga er eerst maar eens een rondje mee vliegen, en dan zien we wel weer verder.
 
  • Like
Reactions: wvr
Back
Top