Nieuw E2k model is daar belangstelling voor ?

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Look, 4 nov 2017.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Stuur maar even naar mijn mailadres.
    supermannie@hotmail.com

    Ik heb ook wel Vector Magic voor je met Keygenerator, dan kan je het zelf omzetten.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2019
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Ik heb even wat lettertiepjes bekeken en de volgens mij meest geschikte op een jpgje gezet.
    Alles is aan te passen, schuinte, hoogte, breedte.
    Outlines zijn ook te snijden maar misschien wat lastiger te plakken.

    teksten.jpg
     
  3. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    335
    OK dank je, twee na onderste is mooi !! Heb je de in een AI file ? Ik wacht ook even Winfried af, kan je deze ook cursief maken zowel links als rechts cursief ? Bijv 30 of 35 dat oogt wat sneller dan bijna recht. Dank je. Heb je de Strega weleens in je handen gehad ?
     
  4. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    335
    Outline of in delen is geen doen ik moet ook alles eruit plukken he en een schutvel aanbrengen om de deal te plaatsen.
     
  5. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    335
    GJ : Weet jij een goed snel profiel voor een nieuwe Sniper EDF 70mm ?? Maar dan met de vorm van een Funjet vleugel dus een Nurfluegel profiel. Is HS 525 wat ??
    Komt een enkel kielvlak op aan het einde van de romp. Zou 39mm uitlaat te klein zijn ?

    Ontwerp is klaar, gaat een vollere romp worden dan de Sniper, met een snelle 70mm Wemo voor 4S of 5S voor de liefhebber 6S maar standaard 4S

    HS 525

    Das hier ist das Profil meines F5D Pylonnurflügels Æ-77 V5 "Vampire". Das Profil durchlief mehrere Iterationsloops, bis ich es am 23. Juni 2004 finalisiert hatte. Es hat einen in der Praxis nur gering negativen Momentenbeiwert gezeigt, so dass ich meist mit leichter Trimmung auf Tiefenruder geflogen bin, was zumindest theoretisch etwas Speed kosten sollte, aber wahrscheinlich in der Realität nicht der Fall ist, denn das wäre aufgefallen. In der Praxis war das Profil insbesondere auf der Geraden und in 90° Turns extrem schnell, es hat sich insgesamt sehr gut bewährt. Bei 180° Kurven fehlt etwas Maximalauftrieb, der dem Auftriebsverlust durch die Elevons entgegenwirkt. Ansonsten ist das Profil ausgereift, was den Einsatz im Pylon Rennsport betrifft.

    Trotz dieser angesprochenen leichten Defizite gelang es mir, mit dem "Vampire" und diesem Profil den 3. Platz in der Deutschen Meisterschaft der Klasse F5D-Limited in den Jahren 2005 und 2006 zu erreichen. Für einen Speed orientierten Pfeil kann man das Profil also jederzeit verwenden. Im Normalbetrieb fliegt man keine so extremen Schwerpunktlagen wie im Wettbewerb und dadurch stimmt dann auch die
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Look,

    De letters kunnen alle kanten op cursief links, rechts.
    Je snijd uit Illustrator bestanden?
    Dat lukt wel.
    Maar de grootte kan je zelf aanpassen, het zijn vectorbestanden.
    Ik zal ze wel maken en je dan een linkje naar het bestand op een server geven.

    Dan het profiel.
    Je hebt niet per se een nurflugelprofiel nodig.
    Nadeel van een echt nurflugel profiel is dat er vaak een S-slag in zit wat hem langzamer maakt.
    Ik heb ooit een vliegende plank gemaakt met een MH62 profiel.
    Ik hoor ook goede dingen over MH45.
    Die zitten zo rond de 9,5% dikte.
    Maar een S-slag kost wel wat energie, dus snelheid.

    Nog even verder denkend..
    De Sniper kan je ook benaderen als delta, denk ik.
    Dan zou zelfs een NACA profiel voldoen.
    De Laser Arrow had een NACA profiel, wel veel te dik maar wel een NACA.
    Als je de pijlstelling terugbrengt dan blijft het nog steeds een delta dus ik zou zeggen, ik weet niet wat de koorde word, ik gok zo'n 250mm, dan zou ik voor een NACA008 of zo gaan.
    Dan is de vleugel aan de wortel 20mm dik dan zou daar de ontvanger in kunnen laten verzinken, dan zit die veilig in de piepschuimvleugel bij een crash en heb je daarboven heel veel ruimte voor de inlaten en een accupakket.

    Ik heb nu via de duitsers van de speedcup ook een profiel in handen gekregen maar ik denk dat dat alleen maar op een model met een stabilo kan.
    En de koorde moet best wel groot zijn dus je kan er niet een schaalachtig model mee bouwen.
    Ik wil dat profiel eerst zelf gaan proberen voordat ik het aanraad maar ik zit op een stukje electronica uit Japan te wachten voordat ik kan snijden.

    Wat betreft de uitlaat, ik heb geen verstand van EDF's.
    Er zat hier vroeger iemand op het forum die er veel vanaf wist, volgens mij Erik van Schaick maar die is volgens mij niet meer actief.
    Maar je kan Oliver Wennmacher toch advies vragen?
    Die bouwt de fans...

    Ik ga morgen even wat maken van de 2e tekst van onderen.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 15 feb 2019
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
  8. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    335
    Ja die teksten zijn mooi !!!!

    Dat wist ik niet dat er een gewoon profiel op kan. Ik ga wel even een testmodel maken, dank je !!
    Ik heb nu de gegevens over de uitlaat van Schuebeler en Wemo, die zijn vrij groot, ik maak de romp uitlaat oude opgegeven maat van de fabrikanten dan kunnen we altijd een dunnere binnenpijp gebruiken. Gaat een hele gave EDF 70mm worden, hij moet heel snel worden Nick en ondergetekende kwamen vorige week op dat idee. Hoe sneller hoe beter :banana:

    Bedankt voor je werkzaamheden en het meedenken. We kunnen nu verder.
     
  9. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    335
    Wanneer is de Speedcup altijd ?
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Je kan er wat mee want ik twijfelde aan de Ai bestanden.
    Die kan ik namelijk zelf niet openen, kan ze alleen maar omzetten.

    De speedcup zijn een paar meetings.
    Dichtsbijzijnde is denk ik Osnabruck.
    Maar dan moet je op dit moment rond de 450-500 km/u zitten om een beetje in de top 10 te zitten.
    Het profiel dat ik hier heb moet dat kunnen alleen moet je er voor een kist van 160cm dan ruim 10 kilowatt instoppen, en dure motoren, en speciaal gebouwde props.

    En dat een normaal profiel werkt bewijst dit kistje.
    7% dikte, symmetrisch profiel.
    Gaat op 3S en 50A tussen de 220 en 270 km/u
    Hopelijk zondag invliegen.
    IMG_20190219_205544.jpg

    GJ
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Laatst bewerkt: 20 feb 2019
  12. eric_laermans

    eric_laermans Vriend van modelbouwforum.nl The First Aviators

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    2.845
    Locatie:
    Zwolle region
    Off topic: @GJ wat voor mooi kistje is dat? Doet me denken aan de Impressivo...
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Het is de Impressivo.
    Deze heb ik niet zelf bedacht.
    Ik heb hem voor Willy de Woofer gemaakt, kan ie aan klene en snelle kistjes wennen.
    De volgende delta ligt al klaar, dat word een volglas model, tikkie sneller (300+ hoop ik) en speciaal voor de te verwachten crashes, goedkoop en simpel te bouwen.
    Voor Look lijkt me de Impale me een leuk concept.
    Mooier rompje soppen, vleugeltje snijden en gaan.
    Impala EDF

    GJ
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    9.290
    Locatie:
    Uithoorn
    Look, even over je PM, doe mij even je emailadres, ik ben het kwijt.

    LAMA... ik heb het al gevonden en je hebt mail op je gmail account
     
    Laatst bewerkt: 27 feb 2019
  15. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    335
    Bedankt Gert Jan, de teksten kan ik prima openen. W

    Wie wil er nog de teksten hebben voor op de romp, geef even de kleur op dan stuur ik je die op,
    Ik ga ook teksten maken voor op de vleugel en de afbeelding van een Schorpioen.

    Teksten op de kist horen bij de kit die stuur ik na tekst op de vleugel moet ik kijken wat die gaan kosten ivm met de grootte.

    Hoe breed zal ik de tekst maken voor op de linker vleugel en dan rechts de scorpio afbeelding,

    of een grote tekst in het midden van de vleugel en op iedere tip een Scorpio afbeelding (gespiegeld) GAARNE REACTIE HOE TE MAKEN, bedankt !!
     
  16. Johannes Kalma

    Johannes Kalma

    Lid geworden:
    25 feb 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Leeuwarden
    Vrijdag op de club hebben we even naar de passing van de vleugel op de romp gekeken, moesten jullie de voor of achterlijst ook inkorten? Met voorlijst is die van ons 20,5cm
    En de uitsparing is 20 in de romp.

    [​IMG][​IMG]
     
    eric_laermans vindt dit leuk.
  17. tjarko

    tjarko

    Lid geworden:
    2 nov 2008
    Berichten:
    663
    Ja bij mij was de vleugelkoorde ook aan de lange kant. Moet 200 mm zijn.
    Past het dan?
     
  18. Johannes Kalma

    Johannes Kalma

    Lid geworden:
    25 feb 2018
    Berichten:
    10
    Locatie:
    Leeuwarden
    Eindelijk wat tijd gevonden om m vandaag even af te bouwen. Bedankt look, mooie kit zo.

    [​IMG][​IMG][​IMG]
     
    nicohaas, M.l.v.Doesburg en eric_laermans vinden dit leuk.
  19. gijsber58

    gijsber58

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    139
    Kan iemand mij aangeven welke servo's ik het beste in de E2K kan zetten.
     
  20. ragbak

    ragbak

    Lid geworden:
    19 aug 2003
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Almere, MVA
    Ik gebruik altijd de hs65 van hitec. Ca €23 per stuk. Ben ik zeer tevreden over.
     

Deel Deze Pagina