Nieuw en door de bomen het bos niet meer zien.

• Topicstarter Topicstarter Cratedigger
  • Startdatum Startdatum
Mensen, ik loop vast in de bouwhandleiding voor de F550.
Ik heb een Graupner MX20 en wil deze op de Naza aansluiten. Echter de kabeltjes al netjes in de reciever gekregen maar nu moet ik de vertaalslag maken tussen (1 t/m 12) en de A, E, T, R, U, X1, X2, X3. Heb al even gezocht maar vindt niet nog niet wat over.

Alvast bedankt!

Heb al een paar KAK-momenten gehad:
- De aansluiting van de Graupner GR-24 reciever op de Naza is mij onduidelijk;
- Heb nog geen manier gevonden om de LiPo aan te sluiten. Bij de NaZa zit alleen twee draadjes en aan mij LiPo twee Jackplug XXL idee achtige aansluitingen.
- De lader welke ik gekocht heb heeft ook nog niet de mogelijkheid om de LiPo aan te sluiten.

Al met al, we zijn er nog niet.

Mensen, ik loop vast in de bouwhandleiding voor de F550.
Ik heb een Graupner MX20 en wil deze op de Naza aansluiten. Echter de kabeltjes al netjes in de reciever gekregen maar nu moet ik de vertaalslag maken tussen (1 t/m 12) en de A, E, T, R, U, X1, X2, X3. Heb al even gezocht maar vindt niet nog niet wat over.

Alvast bedankt!

Aileron,Elevator,Throttle,Rudder,U(mode) , X1(gimbal , X2Gimbal , x3 (Stroom van led kastje)

Graupner zender mode 2

lees anders bouw verslag eens goed door

Ik snap de afkortingen van de A, E, T, R, U! Ik kom alleen niet naar de vertaling met de cijfers op de reciever van Graupner. Daar staan de nummers 1 t/m 12 op.

Bedankt, de knuppels doen het!

Hoe kan ik de drie standen van een switch zo programmeren dat deze op M - Fail Safe - Att komen?

Bedankt, de knuppels doen het!

Hoe kan ik de drie standen van een switch zo programmeren dat deze op M - Fail Safe - Att komen?

eerst schakelaar toewijzen aan een servo kanaal.
hierna naar servo setting zet de schakelaar in het midden.
nu doe de trim van de servo (in servo settings) zolang dat ATTI blauw word
schakelaar omhoog . trimmen totdat die in failsafe staat.
de andere kant uit (omlaag) totdat die in gps mode staat.
dan is het eigenlijk idiot prooof.

Ik heb het gevonden. In hetzelfde scherm als waar je de uitgang toewijst.
Hebben jullie allemaal trouwens het auto centreren van de gasstick aan of uit staan?

Bij mij komt hij nog standaard in het midden maar weet niet of dat makkelijk is.
Weet dat er meerdere draadjes zijn maar ben even kwijt hoe ze dat noemen.

Hopelijk morgen 1e vlucht!

Zow, ONTMAAGD! Net mijn eerste vlucht gemaakt. Het grootste grasveld in de buurt opgezocht (park). Vol spanning er heen gereden (stuiter zenuwachtig). Ding aangeslingerd en heeeeeeel voorzichtig proberen.

Wat me op viel dat eigenlijk gelijk al het rode ledje begon te knipperen tijdens het vliegen. Dit wijst volgens mij naar een te lege accu? Klopt dit?

Beide 4S accu packs hebben nog een spanning van 14,7. En heb met beide nu nog geen 4 minuten gevlogen. In de Naza Assistent staan bij first en second loss 0,75. Is dit te krap?

Zow, ONTMAAGD! Net mijn eerste vlucht gemaakt. Het grootste grasveld in de buurt opgezocht (park). Vol spanning er heen gereden (stuiter zenuwachtig). Ding aangeslingerd en heeeeeeel voorzichtig proberen.

Wat me op viel dat eigenlijk gelijk al het rode ledje begon te knipperen tijdens het vliegen. Dit wijst volgens mij naar een te lege accu? Klopt dit?

Beide 4S accu packs hebben nog een spanning van 14,7. En heb met beide nu nog geen 4 minuten gevlogen. In de Naza Assistent staan bij first en second loss 0,75. Is dit te krap?

LOAD spanning moet 13 ongeveer zijn (led knipperen)
LOAD empty Decent moet ongeveer 12,2.
als je dan de heli uitzet gaat die weer naar 13
even gewoon testen zorg dat je nog ongeveer 10 % overhebt

Heb nu de instellingen staan op:
oranje = 13,70 - 0,70 = 13,00
rood = 13,10 - 0,70 = 12,40

Heb hier redelijk mee kunnen vliegen. Weet de theorie van de gain-instellingen nog niet echt te vertalen naar de praktijk. Merk wel dat hij nog zakt tijdens het vliegen (das dus .

Ik moet alleen wachten op de bestelling van de juiste laadkabel voor de LiPo dus kan niet zo snel weer oefenen.

Kun je niet zelf een Laadkabeltje in elkaar solderen?
Ik zou niet kunnen wachten had in het ergste geval de plakband en schaar al gepakt :)

Haha, ik normaal ook! Alleen ik weet dat hij vandaag wordt bezorgd! Tussen 8:30 en 21:30. Lang leve PostNL.

Back