Nieuw hier; advies gevraagd

• Topicstarter Topicstarter EMHavik
  • Startdatum Startdatum
Ik heb hem ook een link gegeven hoor
Maar als je er niets mee doed
mvg
Frederik
Frederik,
Da's nou al de tweede kat na "Wat mij wel opvalt is als dat degene die het topic is gestart nergens meer op reageerd". Zit je iets dwars?
Natuurlijk had ik die link bekeken. Is een prachtig sloepje, zeker een optie, maar geen fantail en die vind ik nou juist zo mooi.

Frederik,
Da's nou al de tweede kat na "Wat mij wel opvalt is als dat degene die het topic is gestart nergens meer op reageerd". Zit je iets dwars?
Natuurlijk had ik die link bekeken. Is een prachtig sloepje, zeker een optie, maar geen fantail en die vind ik nou juist zo mooi.

Nou dat zal ik je dan vertellen
Je geeft iedereen antwoord behakve mij
En dat zat me dwars
Want ik meende een goed advies te geven vandaar he
E#n ik ben hier ook iedereen behulpzaam als er wat gemaakt moet worden
Dus als je mij ook fatsoenlijk antwoord had gegeven was er dus niets aan de hand
Maar zand er over he
mvg
Frederik

Ik meende te lezen dat hij huiverig was om schuurpapier / jif te gebruiken om de vlakken beter te laten aansluiten... ik bevestig alleen maar dat je geen schuurpapier moet gebruiken.

Ja ja daar heb je wel gelijk in hoor
Maar ik had het woord schuurpaier dus helemaal niet gebruikt
Hij moet immmers de vlakken op elkaar inschuren net als de kleppen van een motor
Bij mij lekt het nagenoeg niet hoor
mvg
Frederik

Nou dat zal ik je dan vertellen
Je geeft iedereen antwoord behakve mij
En dat zat me dwars
Frederik,
Ik meende dat ik met mijn welgemeende: "Dank voor alle reacties! Sorry dat ik niet meteen reageerde; was even uit de lucht want op kerstvisite." afdoende dank had betuigd voor alle tot dan toe gedane suggesties, ook die van jou. Als dat niet overkwam, dan mijn eveneens welgemeende excuses.

ik gebruik CIF (of Jif) om de vlakken op elkaar in te schuren.

Ik haal wel de hele machine uit elkaar, want ik wil geen Cif in de cilinders hebben, omdat deze dan te veel uitslijten.

dus alleen de spiegels op elkaar inslijpen.

Op internet ben ik hierop gestuit:
www.historicsteammodels.com - Historic Model Steam Engines.
Erg fraai en lijkt op het eerste gezicht geschikt (groot genoeg); ik heb de fabrikant gemaild en gevraagd of er een Puffin-ketel en - machine in zouden passen. Zo ja, dan moet dit 'm maar worden (wrsch. toch maar de GRP-versie, zelf intimmeren en installatie erin).
Ik heb de machine inmiddels nog even (goed gesmeerd) op perslucht laten draaien; loopt als een zonnetje. Ik ga nu (voor ik aan het polijsten ga) eerst kijken of er onder stoom veel lekkage optreedt; de regulateur lijkt het grootste probleem.

Op internet ben ik hierop gestuit:
www.historicsteammodels.com - Historic Model Steam Engines.
Erg fraai en lijkt op het eerste gezicht geschikt (groot genoeg); ik heb de fabrikant gemaild en gevraagd of er een Puffin-ketel en - machine in zouden passen. Zo ja, dan moet dit 'm maar worden (wrsch. toch maar de GRP-versie, zelf intimmeren en installatie erin).
Ik heb de machine inmiddels nog even (goed gesmeerd) op perslucht laten draaien; loopt als een zonnetje. Ik ga nu (voor ik aan het polijsten ga) eerst kijken of er onder stoom veel lekkage optreedt; de regulateur lijkt het grootste probleem.

Ben je in het bezit van een draaibank (je)

ps als lucht al lekt lekt stoom nog erger

Ik heb helaas geen draaibankje.
Er was niet veel lekkage (ook niet met lucht), maar onder stoom was de machine nog niet erg 'zindelijk': er kwam nogal wat water- /oliesmurrie onder de machine te liggen.
Heb vandaag het machientje uit elkaar gehaald, verf van cylinders en juk gestript met thinner, met Jif alleen de regulateur gepolijst (druppeltje jif ertussen, monteren, met de hand flink aantal keer heen en weer draaien), daarna met water en perslucht de jif er weer uit. Morgen zal ik de boel weer monteren en onder stoom brengen; kijken of het geholpen heeft. Ik vertrouw er maar op dat de vlakken van de cylinder vanzelf verder inslijten (maken veel meer toeren) en dat de machine daardoor vanzelf steeds droger wordt.

Ik wil overigens ook de ketel nog beplanken; weet iemand daarvoor een handige methode?

Goede jaarwisseling, beste wensen voor 2010!:celebrate:

Ik heb helaas geen draaibankje.
Er was niet veel lekkage (ook niet met lucht), maar onder stoom was de machine nog niet erg 'zindelijk': er kwam nogal wat water- /oliesmurrie onder de machine te liggen.
Heb vandaag het machientje uit elkaar gehaald, verf van cylinders en juk gestript met thinner, met Jif alleen de regulateur gepolijst (druppeltje jif ertussen, monteren, met de hand flink aantal keer heen en weer draaien), daarna met water en perslucht de jif er weer uit. Morgen zal ik de boel weer monteren en onder stoom brengen; kijken of het geholpen heeft. Ik vertrouw er maar op dat de vlakken van de cylinder vanzelf verder inslijten (maken veel meer toeren) en dat de machine daardoor vanzelf steeds droger wordt.

Ik wil overigens ook de ketel nog beplanken; weet iemand daarvoor een handige methode?

Goede jaarwisseling, beste wensen voor 2010!:celebrate:

Eerst een laagje vilt er op lijmen
En dan latjes er overheen hoef dan niet zo dik te zijn en het isoleert dan tog goed
mvg
Frederik

Frederik over wakker gesproken , ik ben het "Piet"

goeie jaarwisseling allemaal en veel gezondheid voor 2010

Brandaris

Frederik over wakker gesproken , ik ben het "Piet"

goeie jaarwisseling allemaal en veel gezondheid voor 2010

Brandaris

Ja ja je heb ook nog groot gelijk hoor
Maar in iedergeval ook een prtettige wisseling he
Van het jaar niet van je tanden hoor
mvg
Frederik

Die Charlotte is een plaatje zeg! De "Rudi" aan het roer maakt het helemaal af.

Back