Nieuw hier ....

• Topicstarter Topicstarter aardbei
  • Startdatum Startdatum
Maar komen dan de beginners heli's wel in de buurt van een echte heli ? Of zijn deze meer voor het opstijgen/landen en het vlieg plezier ? Grtjs

Een echte heli is een stuk lastiger te besturen dan beginner helis.

Maar een coaxiale is de eerste stpa die je moet nemen. Als je direct een CP (de moeilijkste) neemt, dan is de lol er snel van af.

Ja dat dacht ik alwel :p haha . Nu was ik alwel van plan om voorlopig nog geen moeilijke dingen te kopen , ik kijk wel eens op youtube naar : nightflyer en ali , en die hebben ook een paar vette coaxiale modellen zoals een grote airwolf en chinook enzo . Dus voorlopig nog wel beginners pret genoeg haha . Grtjs joey

is het dus wel de bedoelling om te beginnen met een met een coaxiale heli?

Dat scheelt per persoon!

Ik ben zelf met een coax Blade MCX begonnen omdat het toen heel warm was en ik een ventilator zocht :mrgreen:

Een tijdje later overgestapt naar de Blade MSR en daar vloog ik zo mee weg!
Als ik het opnieuw zou doen zou ik denk ik toch gelijk voor de MSR gaan! Maar moet er wel even bij vermelden dat toen ik de Blade MCX kocht de Blade MSR nog niet in de verkoop was!

Groeten

@markjuhh. De eflite blade msr is idd een leuke helicopter heb hem net opgezocht op youtube . Maar ik denk in mijn geval toch dat het handiger is als ik met een coaxiale heli begin . Maar wel een leuk model om in overweging te nemen als overstapmodel

@jmaniq , ik zat net in de conrad te bladeren en ik zag de lama v3 staan , en daarbij stond een model zonder rc componenten . Voor om te bouwen naar precies vliegende indoor helicopter . Maar is dat dan coaxiaal of cp ? Grtjs joey

@jmaniq , ik zat net in de conrad te bladeren en ik zag de lama v3 staan , en daarbij stond een model zonder rc componenten . Voor om te bouwen naar precies vliegende indoor helicopter . Maar is dat dan coaxiaal of cp ? Grtjs joey

De Lama V3 is een coaxiaal. Ik begrijp niet precies wat je met die vraag bedoelt?

Dat je zegmaar alleen de helicopter koopt zonder rc componenten . En dan staat erbij : ervaren vliegers hem kennen ombouwen naar een precies vliegende indoor helicopter . Maar bedoelen ze dan dat het nog steeds een coaxiale heli is of een soort mini cp ? Grtjs

Coax zal altijd coax blijven!

Ombouwen naar FP of CP kan misschien wel maar voor dat geld kan je beter gelijk een FP/CP kopen ;)

Groeten

Een indoor is vooral coax, en fp is ook wel te doen. Cp is uiterst voor buiten. En inderdaad, als je een fp of cp wil, kan je deze beter als heli kopen. Maar begin maar met een coax!

hey

ik ben hier ook nieuw

heb sinds een week men eerste heli een blade 120SR

ik slaag er al in om hem in de lucht te houden op de zolder, al een een lippo of 2 leeg kunnen vliegen zonder onderbreking

ik moet wel constant bijsturen om nergens tegenaan te gaan is dat normaal ?
zelfs als ik hem stil krijg voor even en dan niets meer doe begint hij vanzelf af te drijven

en het liegt niet aan de trim want als ik hem dan even laat doen verandert hij soms van richting tot ik moet ingrijpen om niet tegen de muur te gaan

iemand een idee hoe dat komt of is dat normaal ?

Welkom, en doe alsof je thuis bent!

Mijn heli drijft ook heel licht weg als ik hem in de lucht houd, als hij naar rechts of links gaat kan je hem een beetje bijstellen d.m.v. de trim bij je rechter pook. LET WEL: de hele heli moet echt naar rechts of links gaan, en niet alleen de kop. Als de kop naar rechts of links gaat kan je deze bijstellen met de linker trim. Soms willen heli's (wel bij coax) zich bij een muur zuigen.

Probeer het eens in een grotere ruimte (woonkamer?) en kijk dan of dat ook zo gaat.

Ook moet je minimaal een centimeter of 50 boven de grond vliegen, anders zit de heli in zijn grond effect, in zijn eigen turbulentie.

Trouwens, na het verhaaltje zie ik dat je een FP hebt, die zijn op zichzelf al lastiger met hoveren, en vereisen meer input van de gebruiker.

hey

ik ben hier ook nieuw

heb sinds een week men eerste heli een blade 120SR

ik slaag er al in om hem in de lucht te houden op de zolder, al een een lippo of 2 leeg kunnen vliegen zonder onderbreking

ik moet wel constant bijsturen om nergens tegenaan te gaan is dat normaal ?
zelfs als ik hem stil krijg voor even en dan niets meer doe begint hij vanzelf af te drijven

en het liegt niet aan de trim want als ik hem dan even laat doen verandert hij soms van richting tot ik moet ingrijpen om niet tegen de muur te gaan

iemand een idee hoe dat komt of is dat normaal ?

ik wist dat een FP lastiger was om mee te beginnen maar aangezien dit mijn eerste heli is wist ik niet hoe veel juist

verder een grootere ruimte is nogal lastig aangezien mijn ouders niet willen dat ik in de woonkamer vlieg

verder probeer ik op ooghoogte te vliegen maar dit lukt ng niet altijd even goed:)

nog een vraagje
is het mogelijk dat de rest van de heli iets scheef hangt ten opzichte van de blades ?

Dat scheefhangen klopt, dat komt door de zijdelingse druk van de staartrotor. Hoe lichter de heli, hoe groter het effect.

Halloo mensen , gisteren bij kees thuis geweest om te kijken naar zijn rc heli's. Heb ook heel even gevlogen ( nouja vliegen ? ) met een syma 107 g 3.5ch. daarna ook nog een stukje met een 4ch. Viel tog wel tegen had het makkelijker verwacht . Daarom toch besloten om geen a300 te halen maar een 3.5ch en een pak kleiner model , merkte tog dat je meer ruimte nodig hebt als je denkt . Zeker in het begin. Maar ik denk dat ik aan een 3.5ch. Voorlopig mijn handen vol heb :). Kees bedankt (y)

O sorry iik post verkeerd denk ik , hoe haal ik mijn vorige bericht weg ? Mvg joey Sorry

Toch niet . Was even in de war . Ipod hat niet alles geladen . Maar met het ombouwen beddoelen ze dus eigenlijk gewoon de kap van de lama v3 op een mini fp heli zetten ? ( of andersom ) grtjs joey

Hey

Als je serieus met de heli-hobby verder wil zou ik niet aan speelgoed heli's met minder dan 4 kanalen beginnen!
Gaat mischien de eerste 2 a 3 vluchten makkelijker, maar bij vlucht 4 en 5 mis je het 4e kanaal waarschijnlijk al!

Groeten

(ps: 3.5ch is nogsteeds 3 kanaals speelgoed!)

Back