Nieuw: Hobbyking turbine

Ik bedoelde eerder dat mensen die de kennis niet hebben ermee aan de slag gaan, zeker als ze werkelijk zo goedkoop gaan zijn.
Zie je iemand van 16 met een beetje geld al "spelen" met zoiets? :o

@Sandor, vind je wat je hier schrijft ook niet een beetje 'vooroordelen' ?

Ger.
 
2e hands is een turbine vast niet veel duurder dan een hk nieuw. Zou nu dus al een probleem moeten zijn.

Idioten worden zoiezo wel aangepakt ;)
 
Idd denk dat ze toch onder de prijs van bv een 2e hands p80 moeten gaan zitten, anders gaat 90% van de mensen die een turbine willen kopen toch eerder voor de p80 oid denk ik...

Verder ben ik ook erg benieuwd waar Hobbyking mee gaat komen, Weet al wel dat ze hier al een hele tijd mee bezig zijn, want vorig jaar rond deze tijd brachten ze het nieuws naar buiten dat ze met een prototype turbine aan de gang waren.
 
Idd denk dat ze toch onder de prijs van bv een 2e hands p80 moeten gaan zitten, anders gaat 90% van de mensen die een turbine willen kopen toch eerder voor de p80 oid denk ik...

Verder ben ik ook erg benieuwd waar Hobbyking mee gaat komen, Weet al wel dat ze hier al een hele tijd mee bezig zijn, want vorig jaar rond deze tijd brachten ze het nieuws naar buiten dat ze met een prototype turbine aan de gang waren.

Precies, en daarom denk ik dat ze dus deze keer wel hun research gedaan hebben. Als je kijkt naar de Turnigy NTM propdrive series zie je al de enorme verbetering met de eerste motoren wat de kwaliteit betreft.

Ik zeg niet dat ze het juist hebben deze keer, maar wel dat ze er al een behoorlijk lange tijd mee aan het kloten zijn om geen faal-product op de markt te brengen.
 
Ach, werp mezelf wel op als testvlieger hoor :yes:
Kan Martin hem op de test bank zetten en bekijken en dan vlieg ik hem wel een aantal uur ;-)

Als toch iemand het moet doen :roll:
 
Toch wel een raar verhaal; reviewer plaatst 1e filmpje op 20 juni, als hij de turbine net in huis heeft, maar nog niet getest en belooft snel een update met werkende turbine.
Op 20 Juli volgt een update met een excuus waarom de turbine nog niet gelopen heeft (de brandstof zou bacterieel aangetast zijn....kan dat überhaupt wel?). Hij had wel al nieuwe brandstof in huis maar blijkbaar turbine nog steeds niet gestart.
Inmiddels alweer een maand later en.....nog steeds geen beelden van een werkende turbine :rolleyes:
Of die reviewer is tamelijk "lazy" of.....die turbine wil gewoon niet starten (en heeft HK mogelijk nog even de tijd gekregen om e.e.a. aan de gang te krijgen, voordat ze aan de schandpaal genageld worden).
In ieder geval geen goede zaak. Niet voor RC ModelReviews EN niet voor HK
 
HK turbine

@Hans.

Ik weet inmiddels hoe snel je op een verkeerd spoor kan zitten voor wat betreft het ontwikkelen, goedlopend en ook nog betrouwbaar/hufterproof en dan ook nog als het effe kan een beetje power krijgen van een turbine is.
Ik denk dat ze er nog niet zijn, voorlopig.
Heb nog een turbine in handen gehad van een gerenomeerd merk laatst en zelfs een leek kon kon nog zien dat er hele grove fouten inzaten waardoor deze ook laten we maar zeggen een beetje afgefakkeld was.
Denk dat ze er al een paar van die HK turbines erdoorheen gejaagd hebben in het testen en ontwikkelen maar goed we wachten af want een goede turbine hoeft echt geen kapitaal te kosten.

Duurt nog wel even vermoedt ik.
Nog naar Odoorn Hans?

Ger.
 
RCTRUTH, zoek eens op zijn naam.

Ik ken deze persoon (niet persoonlijk) al sinds 2003 of 2004, toen ik een pulsejet wilde bouwen en op zoek was naar informatie. Ik weet niet precies hoe het met de verhalen zit die nu de ronde doen, maar de informatie m.b.t. zijn praktijken uit die tijd is in ieder geval waar.

Persoonlijk denk ik niet dat we een slechte review van deze turbine te zien krijgen (tenminste niet door RCModelReviews)
 
Lang duurt t wel en dat roept wel vragen op.

@madmonster;

Dat van die bacterien in kero is zeker waar,
De bacterie onttrekt zuurstof aan het water en zijn voedsel en koolwaterstoffen uit de brandstof erboven. Afgestorven bacteriën en het afval dat de bacteriën produceren, bezinken op de bodem van de tank als residu, ofwel ‘sludge’. Dit residu bevat o.m. salpeterzuur en veroorzaakt corrosie in de tank.
 
Maar hoelang duurt het voordat kero aangetast wordt?
Zeker niet zolang als het nu al duurt,
Of had ie al tig jaar kero staan in de tuin voor het geval hij ooit eens een turbine zou mogen testen.

Denk het niet :nooo:

En als je weet dat je een turbine krijgt om te testen (ze zullen hem niet blindelings opsturen lijkt mij) dan haal je een paar liter peut, een blikje olie en je hebt genoeg om een paar test runs te maken.

Als je eenmaal zoiets nieuws krijgt spit je het manual door en 2 dagen later kun je een start poging wagen.

Toch? of zie ik iets over het hoofd?

Maar geen nieuws is goed nieuws maar in dit geval denk ik dat het anders is :roll:



Maar ben wel nieuwsgierig naar het geheel.
 
Als je er geen verstand van hebt moet je het niet testen. Heb je er wel verstand van dan draait hij 2 uur later (indien hij werkt ;)). Het vastnagelen op een testbank is nog het meeste werk. De eerste start poging is juist wat je wilt reviewen en vastleggen. Ook het aansluiten van alle onderdelen zou een onderdeel van de review moeten zijn.

Deze video is zeker geen review. Lullen over een motor die je nog nooit hebt zien draaien kunnen wij ook, en dat noemen we ook geen review.
 
@PH-MEL; ik begrijp dat er dan ook water in de tank moet zitten? Bij een echte vliegtuigtank komt dat inderdaad wel voor (niet geheel zuivere aangeleverde kerosine en condensatie in de tank) maar of dat ook zo gemakkelijk in een jerrycan kan ontstaan?
Die moet dan wel erg lang hebben gestaan met ook nog eens niet goed afgesloten deksel.
Maar goed, ook indien dat het geval is, dan haal je toch eventjes een nieuwe jerrycan en gaat de proef gewoon van start. Zelfs als je het moet bestellen (woont die man dan in de "middle of nowhere"?) is dat probleem in enkele dagen opgelost.
Het uitblijven van nadere info van RCModelReviews (nu al twee maanden vanaf het eerste filmpje) is in ieder geval op zijn minst "verdacht".

@Ger; helaas, Odoorn zit er niet in wegens andere afspraken voor dat weekend. Komend weekend Grosse Porzer Airshow is zo'n beetje de laatste van het seizoen voor ons.
 
Klopt

@madmonster;idd, Er moet dan wel water of vocht in je tank zitten.
Maar dat kan natuurlijk door vochtige lucht in je jerrycan die condenseert door warmte.
Maar in een afgesloten jerrycan van 20ltr zullen die hoeveelheden niet dusdanig zijn dat je er iets van merkt denk ik.

Praat je over de tank van een vliegtuig, die heeft een vent systeem waardoor lucht de tank in kan om de tank te ventileren en het voorkomen van vacuum zuigen van je tank.
Net zoals een model jet.
er kan dus altijd vocht in de tanks komen, ondanks de diverse water traps en jetpumps die het water verzamelen en in de brandstofleiding injecteren of terug het vent systeem in naar buiten toe.

Het drainen van het water in de tanks is bij ons een maandelijks inspectiepunt.
(leuk klusje.... Not! Je zit Altijd onder de peut)

Vergeleken met een jerrycan is een tank dus niet afgesloten en zit er een beetje meer peut in als 20 ltr. Je kunt je voorstellen dat nooit alle kero helemaal uit de tank komt bij het verbruik.

Ouwe peut + water = sludge, zit er uit als een soort schimmel.

T kan dus best dat meneer rcmodelrevieuw wat rommel in zn kero had, maar dan zal ie denk ik ergens peut gehaald hebben waar al water in zat.

En zoals meerdere hierboven al zeggen, een bietje peut en olie is zo gehaald.....

Roept t gevoel op dat er meer mis is...
 
Back
Top